poniedziałek, 19 maja, 2025
Strona głównaAktualnościTour d'Europe: IVECO stawia na biometan

Tour d’Europe: IVECO stawia na biometan

Tour d’Europe to inicjatywa promująca paliwa odnawialne i ich rolę w osiągnięciu neutralności klimatycznej. IVECO od ponad 20 lat czuje się w tej dziedzinie dobrze. Obecnie wzięło na cel osiągnięcie zerowej emisji dwutlenku węgla do 2040 r. Chce tego dokonać przy użyciu zaawansowanych biopaliw.

Biometan jest w tej kwestii realnym rozwiązaniem, umożliwiającym osiągnięcie niemal zerowej średniej emisji CO₂ bez żadnych kompromisów. IVECO bierze udział w Tour d’Europe swoim pojazdem ciężarowym S-Way napędzanym biometanem. Prezentuje zrównoważoną mobilność na drogach Włoch, Austrii, Niemiec, Francji i Belgii.

Tour d’Europe 2025: w trosce o środowisko

IVECO bierze udział w Tour d’Europe 2025. To inicjatywa obejmująca cały europejski łańcuch wartości w branży motoryzacyjnej, z udziałem ponad 20 partnerów. Ma ona na celu podnoszenie świadomości na temat roli paliw odnawialnych w osiągnięciu neutralności klimatycznej do 2050 r. Zgodnie z założeniami Europejskiego Zielonego Ładu.

IVECO dołącza do trasy, która rozpoczęła się w marcu w Madrycie. Rusza swoim nowym pojazdem ciężarowym S-Way LNG napędzanym biometanem. Firma aktywnie demonstruje, że gaz odnawialny (bioLNG) skutecznie redukuje emisję CO₂. Stanowi konkretne, skalowalne rozwiązanie dla dekarbonizacji komercyjnego transportu drogowego. Dzięki dobrze rozwiniętej i rozbudowywanej europejskiej sieci około 800 stacji tankowania, trasy międzynarodowe mogą być już obsługiwane przez pojazdy ciężarowe napędzane wyłącznie bioLNG.

Finał w połowie roku

W ramach projektu, który potrwa do czerwca, pojazdy użytkowe napędzane biometanem, HVO i bioetanolem przemierzają Europę. Towarzyszące mu wydarzenia sprzyjają dyskusji między podmiotami łańcucha dostaw i decydentami na temat skuteczności paliw odnawialnych i ich potencjału w zakresie dekarbonizacji sektora transportowego.

Podczas trasy zostanie przetestowana metodologia firmy Bosch Digital Fuel Twin. Jest to rozwiązanie umożliwiające cyfrową identyfikowalność paliw odnawialnych i emisji dwutlenku węgla w całym łańcuchu dostaw poprzez wymianę danych między pojazdem a stacją paliw.

 „Poprzez udział w Tour d’Europe chcemy pokazać, że biometan jest praktycznym, gotowym do użycia rozwiązaniem dla transportu długodystansowego. Rozwiązaniem oferującym bezkompromisową wydajność, konkurencyjny całkowity koszt posiadania (TCO) i znaczne zmniejszenie emisji CO₂. IVECO S-Way sprawia, że ta możliwość staje się rzeczywistością dla naszych klientów. Zakończenie trasy w Brukseli jest wezwaniem do działania dla europejskich prawodawców, aby zapewnili odpowiednie uwzględnienie biopaliw w przepisach dotyczących CO₂. To ze względu na ich potencjał w zakresie dekarbonizacji logistyki transportu towarowego” – powiedział Giandomenico Fioretti, Head of Alternative Propulsion Business Development at IVECO.

Kilka słów o biometanie

Biometan, wytwarzany z odpadów organicznych i pozostałości, jest paliwem odnawialnym. Pochodzi z obiegu zamkniętego, które przekształca odpady w czystą energię, zapewniając korzyści dla środowiska, gospodarki i społeczeństwa. Jest to doskonały przykład gospodarki o obiegu zamkniętym zastosowanej w transporcie.

Biometan jest w pełni kompatybilny z istniejącą infrastrukturą LNG w Europie i jest już dostępny do natychmiastowego użycia. IVECO ściśle współpracuje z wiodącymi europejskimi dostawcami gazu. Wszystkie trasy pokonywane podczas Tour d’Europe – we Włoszech, Austrii, Niemczech, Francji i Belgii – będą w 100% zasilane bioLNG.

Po konferencji prasowej w siedzibie firmy Bosch w Turynie, pojazd IVECO S-Way napędzany biometanem został zaprezentowany na stacji paliw Enilive przy Via Botticelli.

Transport ciężki nie musi obciążać środowiska

IVECO od ponad dwóch dekad działa w dziedzinie napędów alternatywnych. Od pierwszych pojazdów napędzanych gazem ziemnym po dzisiejszą pełną gamę pojazdów napędzanych LNG/CNG i bioLNG/CNG. Konsekwentnie wskazuje drogę do bardziej zrównoważonego transportu ciężkiego i odpowiadając na wyzwania związane z transformacją energetyczną.

Udział w Tour d’Europe wpisuje się w szerszą strategię IVECO w zakresie wykorzystania wielu źródeł energii. Jej celem jest dostarczanie różnorodnych, dojrzałych technologii spełniających potrzeby transportu w zakresie dekarbonizacji. Strategia ta opiera się na współistnieniu kilku rozwiązań napędowych. Takich jak HVO i biometan, energia elektryczna i wodór – w zależności od konkretnych zadań i dostępności infrastruktury.

To neutralne technologicznie podejście umożliwia klientom wybór rozwiązania najlepiej dopasowanego do ich obecnej działalności. Przyspieszy w ten sposób przejście na transport bezemisyjny bez uszczerbku dla wydajności i rentowności.

Więcej mocy, mniej emisji

IVECO dołącza do trasy z najnowszej generacji pojazdem ciężarowym S-Way LNG. Posiada nowy silnik xCURSOR 13 Natural Gas o mocy 500 KM firmy FPT Industrial dający zasięg do 1700 km. Pojazd ten zapewnia najwyższą wydajność przy znacznym zmniejszeniu wpływu na środowisko. W porównaniu z poprzednim modelem, ulepszenia w układzie napędowym i aerodynamice pozwalają osiągnąć nawet 11% większą oszczędność paliwa i redukcję emisji CO₂.

W związku z niedawną normalizacją cen gazu – po gwałtownych wzrostach spowodowanych czynnikami geopolitycznymi – oraz dzięki oszczędności paliwa i zachętom rządowym, pojazdy te stanowią strategiczne rozwiązanie dla operatorów flot, którzy dążą do optymalizacji całkowitego kosztu posiadania (TCO).

IVECO pozostaje zaangażowane w inwestowanie w zrównoważone innowacje. Oferuje swoim klientom pojazdy, które chronią środowisko, jednocześnie zwiększając rentowność działalności.

Powiązane artykuły

OBSERWUJ NAS!

Facebook
YouTube
LinkedIn
Instagram
Tiktok

 

CZYTAJ NAJNOWSZY NUMER

Zapisz się do newslettera


Zrównoważony rozwój

Opinie

Po godzinach

Zapowiedź