niedziela, 1 grudnia, 2024
Strona głównaAktualnościRajd Dakar 2025: Italtrans, Prometeon i wybitni kierowcy

Rajd Dakar 2025: Italtrans, Prometeon i wybitni kierowcy

Rajd Dakar coraz bliżej. Danilo Petrucci, włoski mistrz współpracuje z zespołem Italtrans Racing Team. Jako pilot weźmie udział w edycji Rajdu Dakar 2025 w kategorii ciężarówek. Z okazji rajdu firma oponiarska Prometeon i Italtrans odnawiają współpracę. Ciężarówki będą wyposażone w opony Prometeon Serie 02 Rally.

Dzięki umowie na wyłączność Prometeon po raz kolejny przywiezie „Petruxa” na Dakar. Tym razem, zamiast motocyklem, pojedzie ciężarówką numer 608 zespołu Italtrans Racing Team – Rally Division, na zmianę z głównym kierowcą Claudio Belliną. Dla Belliny będzie to 17. Dakar. W ekipie nie zabraknie nawigatora Marco Arnolettiego.

Rajd Dakar 2025 – kontynuacja tradycji

Rodzina Bellina jest z pasją zaangażowana w przygodę z Dakarem już od 16 lat. W tym roku ponownie weźmie udział w zawodach, zachęcona wynikami osiągniętymi w zeszłorocznej edycji. Zajęła w niej 7. miejsce w klasyfikacji generalnej – prestiżową pozycję tuż poza pierwszą piątką.

Obecność Danilo Petrucciego jest decydująca. Urodzony w Terni w 1990 roku, został nazwany „człowiekiem czterech światów”. To dlatego, że jest jedynym zawodnikiem, który wygrał co najmniej jeden wyścig w zawodach MotoGP, MotoAmerica, Superbike i Dakar. Będzie to jego drugi udział w najsłynniejszym rajdzie na świecie. W edycji 2022 jechał motocyklem i odniósł wspaniałe zwycięstwo etapowe.

Doborowe towarzystwo

Przejście z motocykla na ciężarówkę stanowi bezprecedensowe wyzwanie dla „Petruxa”. Może on polegać na doświadczeniu i innowacjach technologicznych pojazdów Italtrans oraz Belliny i jego zespołu. Z pewnością pomogą mu stałe osiągi opon Prometeon, które specjalnie zaprojektowano do ciężkich pojazdów biorących udział w zawodach terenowych.

Istnieje wspólny wątek łączący Petrucciego z pojazdami czterokołowymi. Jego ojciec był nie tylko kierowcą ciężarówek, ale również prowadził te wyścigowe w MotoGP. Dzięki Prometeon i odnowionemu partnerstwu między obiema firmami, Petrucci poprowadzi ciężarówkę rajdową w jednym z najbardziej wymagających sportów motorowych. Stanowi to kolejny ważny krok w jego karierze.

„Cieszę się, że mogę być częścią zespołu Italtrans i nie mogę się doczekać, aby wejść na pokład razem z Claudio Belliną”, powiedział Danilo Petrucci.

Claudio Bellina skomentował:

„Po naszych ekscytujących doświadczeniach w 2024 roku przygotowujemy się teraz do zmierzenia się z edycją 2025. Dakar to trudne wyzwanie, którego nie można lekceważyć, ale dobrze się bawiliśmy i udało nam się nawet osiągnąć dobry wynik, kończąc tuż poza pierwszą piątką”.

Claudio Bellina, Marco Arnoletti, Danilo Petrucci, Roberto Righi

„Aby wyróżnić się w tych zawodach, zespół musi polegać na wysokich osiągach, duchu zespołowym i innowacjach technologicznych – tych samych wartościach, które Prometeon podziela i w pełni podtrzymuje” – mówi Roberto Righi, dyrektor generalny w Prometeon.

Danilo Petrucci, Roberto Righi

Marco Arnoletti: „To będzie mój ósmy Dakar, drugi z zespołem Italtrans Racing Team. W zeszłym roku miałem fantastyczne doświadczenie, ponieważ w zespole Claudio znalazłem wszystko, czego entuzjasta może chcieć. Claudio jest wyjątkowym kierowcą, który robi różnicę, a w tym roku dołączy do nas Danilo.”

Rajd Dakar 2025 już w styczniu!

Współpraca między Italtrans i Prometeon ma na celu podkreślenie odporności opon Prometeon, zaprojektowanych tak, aby wytrzymać najbardziej ekstremalne warunki, takie jak te w Dakarze. Rajd Dakar rozpocznie się 3 stycznia 2025 r., kiedy to 47. edycja najtrudniejszego wyścigu na świecie wystartuje z Bisha w Arabii Saudyjskiej.

Italtrans Racing Team Italtrans weźmie udział w edycji Dakaru 2025 z ciężarówką nr. 608. Zespół składa się z kierowcy Claudio Belliny, który bierze udział po raz 17., pilota Danilo Petrucciego i nawigatora Marco Arnolettiego.

Opony Prometeon Serie 02 Opona Prometeon S02 Rally jest częścią nowej Serii 02. Posiada ten sam pakiet technologiczny, natomiast dostosowany do zawodów rajdowych. Oponę zaprojektowano tak, aby zapewnić doskonałą integralność strukturalną do użytku w najbardziej ekstremalnych warunkach terenowych. Model ten jest jeszcze bardziej zoptymalizowany w porównaniu z modelem używanym przez Team Italtrans w zeszłorocznej edycji, co czyni go jeszcze bardziej wydajnym.

Ściany boczne wzmocniono, aby wytrzymać duże siły uderzenia, ostre kamienie i typowe dla rajdów powierzchnie ścierne. Bieżnik zaprojektowano specjalnie z myślą o mieszanych i nieprzewidywalnych terenach wyścigów rajdowych. Oferuje wyjątkową przyczepność na szutrze, błocie i asfalcie. Mieszankę bieżnika opracowano w celu zapewnienia maksymalnej przyczepności w szerokim zakresie temperatur i nawierzchni. Ta mieszanka gwarantuje stałą przyczepność – niezbędny wymóg, aby wytrzymać obciążenie opon związane z zawodami rajdowymi. Wzmocnioną konstrukcję opony zaprojektowano tak, aby zapewnić doskonałą stabilność przy dużych prędkościach i wytrzymać odkształcenia podczas skoków i nierówności terenowych. Wreszcie, wzmocniona struktura stopki, zbudowana tak, aby wytrzymać ekstremalne siły boczne i intensywne przyspieszenia podczas wyścigów rajdowych, zapewnia stabilny i bezpieczny montaż na kole. Jednocześnie zmniejsza ryzyko ześlizgnięcia się stopki na felgę lub spuszczenia powietrza z opony podczas agresywnych manewrów.

Powiązane artykuły

OBSERWUJ NAS!

Facebook
YouTube
LinkedIn
Instagram
Tiktok

 

CZYTAJ NAJNOWSZY NUMER

Zapisz się do newslettera


Zrównoważony rozwój

Opinie

Po godzinach

Zapowiedź