W Polsce zadebiutowało elektryczne Piaggio Porter NPE. Pierwszy egzemplarz sprowadziła do Polski firma Uni-Truck, wyłączny dystrybutor samochodów dostawczych Piaggio.
Samochody Piaggio mają kompaktowe, zwarte wymiary i są chętnie używane w miastach. Zdążyły się już zadomowić w naszym kraju w wersji spalinowej NP6. Oferowana jest z silnikiem benzynowym, który dodatkowo może być zasilany LPG lub CNG. Zasilanie gazem, zwłaszcza metanem, ogranicza emisję szkodliwych spalin. Niemniej można się było spodziewać, że prędzej czy później producent przedstawi jeszcze lepszą pod tym względem wersję elektryczną.
Dowolna zabudowa Piaggio
Nowe, elektryczne Piaggio Porter NPE wyposażone jest w akumulatory LFP o pojemności 42 kWh. Zapewniają one zasięg dochodzący do 255 km. Samochód można ładować prądem zmiennym z mocą do 11 kW, wówczas naładowanie go do pełna zajmuje 4 godziny. Jeśli użyjemy ładowarki prądu stałego 50 kW na uzupełnienie energii wystarczy 30 minut. Ponadto do napędu służy silnik o mocy szczytowej 204 KM i momencie obrotowym dochodzący do 330 Nm. Umieszczono go przy tylnej osi, co spowodowało, że konieczne okazało się przekonstruowanie zawieszenia. Dodatkowo elektryczne Piaggio ma z tyłu zawieszenie niezależne.

Do wyboru są dwa rozstawy osi: 2,56 i 3,07 m.
– Biorąc pod uwagę ładowność auta, która wynosi 1,05 t, możemy na nim zabudować dosłownie, co chcemy. Może to być nawet mała śmieciarka – podkreśla Sebastian Begierski, kierownik sprzedaży pojazdów specjalnych w firmie Uni-Truck.
Dostawa od maja
Porter NPE wygląda podobnie jak wersja spalinowa. Nieco inna jest natomiast tablica rozdzielcza. Znalazły się na niej cyfrowe wskaźniki, a także nowe radio z ekranem dotykowym. Ponadto na konsoli środkowej jest przełącznik, który służy do wyboru kierunku jazdy. W wyposażeniu znalazł się również elektryczny hamulec ręczny.

w planowaniu jazdy, informując między innymi o stanie naładowania baterii i dostępnym zasięgu.

Samochód ma wszystkie systemy wspomagające jazdę (ADAS), wymagane przez obecne przepisy. Jest to między innymi system odczytywania znaków, automatycznego hamownia awaryjnego czy monitorowania zmęczenia kierowcy. Natomiast z tyłu są czujniki parkowania.

Porter NPE jest objęty gwarancją na 2 lata, a baterie na 8 lat lub 160 000 km. W tym czasie powinny jeszcze zapewniać 80% pierwotnej pojemności użytecznej.
Elektryczne Piaggio Porter NPE można już zamawiać. Dostawy do klientów rozpoczęły się w maju 2025 roku.