wtorek, 18 czerwca, 2024
Strona głównaAktualnościNowy Opel Movano i kuzyni

Nowy Opel Movano i kuzyni

W najnowszym Movano proponowane są silniki wysokoprężne oraz elektryczny o zwiększonej do 200 kW mocy, zasilany z baterii. W 2024 do oferty dołączy Movano Hydrogen z wodorowymi ogniwami paliwowymi. Równocześnie pojawiają się jego odpowiedniki marki Fiat, Citroën i Peugeot.

Nowe Movano jest kolejną modernizacją samochodu, który wywodzi się z Fiata Duacto wprowadzonego w 2006 roku. Zmiany objęły głównie wnętrze kabiny i układ napędowy.

Trzy długości pojazdu, trzy rozstawy osi i trzy wysokości, a także furgon, podwozie i platforma do zabudowy, podwozie z podwójną kabiną, zabudowa skrzyniowa i wywrotka, umożliwiają dostosowanie auta do wymagań użytkownika. Movano Electric ma ładownię o objętości 17 m3 i może przewozić 1,5 t ładunku. Diesle mają ładowność dochodzącą do 2 t.

Wyższa moc, większy zasięg

Obok silników Diesla o mocy 120, 140 i 180 KM (88, 103, 132 kW) proponowany jest elektryczny o mocy szczytowej 200 kW. Maksymalny moment obrotowy wynosi teraz 400 Nm. Poprzednie akumulatory o pojemności 37 i 70 kWh zastąpiły baterie o pojemności 110 kWh, które zapewniają zasięg do 420 km (wg WLTP). Wersja wodorowa ma mieć zasięg do 400 km.

Wraz z Movano Electric debiutuje Fiat E-Ducato, Citroën ë-Jumper oraz Peugeot e-Boxer.

Nowy Movano Electric oferuje w standardzie 3-fazową ładowarkę pokładową o mocy 11 kW do ładowania prądem zmiennym. Jest to także pierwszy model Opla oferujący ładowanie prądem stałym o mocy do 150 kW. Sam też może dostarczać energię. Opcjonalne gniazdo 230V pozwala naładować urządzenia elektryczne, takie jak laptopy, akumulatory do elektronarzędzi, tablety i inne urządzenia o niskim poborze mocy.

Movano

Podczas jazdy kierowca ma d wyboru tryb „Normal” (moc wyjściowa ograniczona do 160 kW), tryb „Eco” optymalizujący zasięg (120 kW) i tryb „Power” zapewniający maksymalne osiągi (200 kW). Może również ustawić cztery poziomy rekuperacji, czyli odzyskiwania energii podczas hamowania za pomocą łopatek umieszczonych za kierownicą.

Cyfrowe wskaźniki

Samochód ma zmienioną dekę rozdzielczą. Najważniejsze informacje mogą być wyświetlane na cyfrowym, konfigurowalnym 7-calowym wskaźniku, dostępnym jako opcja. Można na nim wyświetlać również mapę 3D z systemu nawigacji.

Movano

Nowy system informacyjno-rozrywkowy i nawigacyjny można obsługiwać na 10-calowym kolorowym ekranie dotykowym umieszczonym centralnie w górnej części konsoli środkowej. Kompatybilne smartfony można łączyć bezprzewodowo z systemem informacyjno-rozrywkowym za pośrednictwem Apple CarPlay i Android Auto. Nawigacja korzysta z map nawigacyjnych 3D systemu TomTom. Najważniejszymi funkcjami można sterować za pomocą poleceń głosowych.

Movano

Opcjonalna kanapa „Eat & Work” pozwala w kilku prostych krokach przekształcić siedzenie obok kierowcy w ruchomy, praktyczny stolik na laptopa i zmienić Opla Movano w mobilne biuro. Można również skorzystać z gniazda na kubek. Dzięki bezkluczykowemu systemowi zamykania i uruchamiania samochodu („Keyless Entry & Go”) kierowca nie musi wyjmować kluczyka z kieszeni, aby otworzyć, uruchomić lub zamknąć auto.

Movano: autonomia na poziomie 2

Oprócz systemów rozpoznawania znaków drogowych, systemu ostrzegania przed kolizją z automatycznym układem hamowania awaryjnego i ostrzegania o martwym polu, dostępne są teraz nowe systemy, takie jak system wykrywania zmęczenia kierowcy, asystent utrzymania pasa ruchu, tempomat adaptacyjny z funkcją Stop & Go, czujniki parkowania 360 stopni, asystent parkowania i cyfrowe lusterko wsteczne, które dodatkowo poprawia widoczność we wszystkich kierunkach. Jazdę i manewrowanie ułatwiają łącznie 22 systemy.

Połączenie adaptacyjnego tempomatu z funkcją Stop & Go, asystentem utrzymania pasa ruchu i systemem wspomagającym jazdę w korkach umożliwia Oplowi Movano samodzielne kierowanie, hamowanie i przyspieszanie przy prędkościach do 30 km/h, na przykład w powolnym ruchu ulicznym, pod warunkiem, że kierowca będzie trzymał ręce na kierownicy. Oznacza to, że po raz pierwszy Movano oferuje zautomatyzowaną jazdę na poziomie 2.

Powiązane artykuły

OBSERWUJ NAS!

Facebook
YouTube
LinkedIn
Instagram
Tiktok

 

CZYTAJ NAJNOWSZY NUMER

Zapisz się do newslettera


Zrównoważony rozwój

Opinie

Po godzinach

Zapowiedź