Od stycznia 2024 r. będzie można zamawiać zmodernizowane Mercedesy Vito oraz V.
– Chcemy oferować najbardziej pożądane samochody i usługi, od minivanów i kamperów po pojazdy dostawcze. Nasze nowe modele vanów średniej wielkości stanowią kolejny krok w kierunku osiągnięcia tego celu. Bardziej ekskluzywne, luksusowe pozycjonowanie EQV, klasy V i Marco Polo oraz wzmocniony charakter premium eVito i Vito pozwolą nam w większym stopniu skoncentrować się na wysokomarżowych regionach i sektorach – stwierdził Klaus Rehkugler, dyrektor sprzedaży i marketingu Mercedes-Benz Vans.
Vito: do 237 KM
Producent oferuje szeroką gamę układów napędowych. Sprawdzony silnik wysokoprężny OM654 jest dostępny dla klasy V, Marco Polo i Vito. W Vito może mieć moc 136, 163, 190 lub 237 KM. W klasie V i Marco Polo natomiast 163, 190 i 237 KM. Ponadto po raz pierwszy w Europie w roku 2024 w Vito Tourerze i Mixto i klasie V będzie dostępna miękka hybryda z silnikiem benzynowym M254.
Automatyczna skrzynia biegów 9G-TRONIC w połączeniu z różnymi wariantami zawieszenia i kilkoma trybami jazdy sprawia, że wszystkie modele są dostatecznie szybkie i wygodne. Standardem jest napęd na tylną oś, wersje z dieslem mogą mieć również napęd 4×4.
Modele elektryczne mają napęd na przednią oś. Klienci kupujący eVito Tourera i EQV mają do dyspozycji silniki o mocy ciągłej 70 kW (95 KM) i szczytowej 150 kW (204 KM) i akumulatory o pojemności 60 i 90 kWh. Zasięg eVito Tourera wynosi 332–370 km, EQV około 326–363 km, eVito furgonu około 242–314 km. Zasięg wydłuża hamowanie regeneracyjne oraz i zoptymalizowanemu zarządzanie temperaturą baterii.
Wszystkie modele elektryczne można standardowo ładować prądem zmiennym (AC) z mocą do 11 kW oraz prądem stałym (DC) z mocą do 110 kW (EQV, eVito Tourer) lub 80 kW (eVito furgon).
Mercedes-Benz Vans kompleksowo unowocześnił wyposażenie standardowe. Opracował też pakiety wyposażenia łączą opcje, które najczęściej kupowane są razem, co upraszcza wybór.