Od 2016 roku australijski magazyn „Global Trailer” publikuje ranking „Najwięksi producenci naczep i przyczep na świecie”. Tegoroczne podsumowanie obejmuje okres od 1 lipca 2023 do 30 czerwca 2024 r.
O miejscu w rankingu decyduje liczba wyprodukowanych pojazdów. Redakcja magazynu uzyskuje dane bezpośrednio od producentów, a jeśli to niemożliwe, posiłkuje się innymi źródłami. Z założenia podawane liczby dotyczą produkcji naczep i przyczep. W niektórych przypadkach może się jednak zdarzyć, że obejmują pojazdy zamówione, ale jeszcze nie wyprodukowane. Bywają też producenci, którzy wliczają do całości zabudowy czy nadwozia wymienne.

Lista obejmuje 45 firm z całego świata. W porównaniu do zestawienia z 2023 roku, widoczny jest globalny spadek produkcji, który najmocniej dotknął Europę. Krone wypadło z pierwszej trójki, a Schmitz Cargobull spadł z 4. na 5. miejsce. W czołówce znalazły się firmy amerykańskie, które zanotowały na ogół stosunkowo łagodne obniżenie produkcji. Do nielicznych, którym się polepszyło należy amerykański Stoughton.
Pierwszy, tak jak przed rokiem, jest chiński CIMC, choć jego produkcja spadła o 1/3. Jedyny polski producent uwzględniony w rankingu to Wielton. Ulokował się na 12. miejscu, gdy w 2023 był na 10. Niemiecki Kögel z produkcją 12 320 spadł z 13. na miejsce 14. Z listy znikł Schwarzmüller, którzy pod koniec czerwca 2024 roku przeszedł pod skrzydła Krone – w 2023 roku miał miejsce 16. z produkcją 10 061 pojazdów. Prezentujemy pierwszą dwunastkę w 2024 roku.
Ranking producentów naczep i przyczep został opublikowany w magazynie fleetLOG 12/2024
Najwięksi producenci naczep i przyczep w 2024 roku