Renault Master 4️. generacji dotarł do Polski. Pierwsze jazdy tym modelem odbyły się na początku września po ulicach Krakowa. Przy okazji można było zobaczyć różne modyfikacje tego samochodu. W Polsce Renault od 15 lat jest liderem segmentu podwozi pod zabudowę.
Renault oferuje ponad 40 fabrycznych wersji nowego Mastera i nieograniczoną liczbę możliwych adaptacji. Ułamek tych możliwości można było zobaczyć w Krakowie podczas dynamicznej premiery zorganizowanej przez Renault dla rynku EAST, w skład którego wchodzą: Polska, Czechy, Słowacja, Litwa, Łotwa i Estonia.
– Kraje z regionu EAST mają duży wpływ na pozycję pojazdów Renault na europejskim rynku LCV. Obecnie wszędzie zajmujemy pierwsze miejsce pod względem sprzedaży. Sytuacja jest bardzo dobra i mam nadzieję, że ten trend będzie kontynuowany – podkreśla Heinz-Jürgen Löw, odpowiedzialny za gamę pojazdów LCV w Renault.
Różnorodne zabudowy Renault Master
Od 2008 roku Renault jest liderem rynku podwozi w Polsce. Firma oferuje 20 baz pod różnorodne zabudowy, z których część może być wykonana bezpośrednio w zakładzie produkcyjnym (wywrotki, skrzynie otwarte, kontenery). Oprócz tego w Polsce Renault współpracuje lokalnie z 24 certyfikowanymi firmami nadwoziowymi. Żeby znaleźć się w tym gronie, musiały spełnić określone kryteria dotyczące procesów, produkcji oraz jakości. Należą do nich: Carpol, Moto Wektor, Gruau Polska, Nadwozia-Partner, MRauto, Izotermy TIM, DPR, Jegger, Plandex, Pony Auto, Igloocar, Auto-Form, P.W. Bibmot, BMB, Prentki, Mobilcar, Tensa Automotive, Auto Profi Studio, Modesto, Wavecamper, Pronar, Modul System, Dragon i AMZ Kutno.
Największy udział w sprzedaży mają zabudowy skrzyniowe z plandeką. Także samochody do przewozu osób niepełnosprawnych oraz różnego rodzaju kontenery (w tym izotermiczne i chłodnicze), skrzynie otwarte i wywrotki.
Nowy Master ma 20 wersji nadwoziowych. Jego ładowność może wynosić nawet 2 t. Pojemność ładunkowa furgonu zaczyna się od 10,8 i dochodzi do 22 m3. Czwarta generacja ma szerszy o 10 cm otwór drzwiowy z tyłu i o 4 cm z boku nadwozia – 1312 mm. Wydłużono też o 10 cm ładownię. Do dyspozycji obecnie są wersje przednionapędowe. Tylnonapędowa i 4×4 będą dostępne dopiero w przyszłym roku.
Poziom wyżej
Wnętrze nowego Master robi bardzo dobre wrażenie. Jest w nim dużo miejsc do przechowywania rzeczy. Zwiększono je o 25%. W sumie schowki mają pojemność 135 l. Tablica rozdzielcza jest skierowana w stronę kierowcy. Stwarza mu to wygodne miejsce pracy. Natomiast wysuwana szuflada występuje w ramach schowka przed pasażerom. Duży 10-calowy ekran dostępny w standardzie ułatwia korzystanie z multimediów. Można do niego podłączyć przewodowo lub bezprzewodowo telefon i korzystać z Android Auto i Apple CarPlay. Podobnie jak do tej pory działa to bez zarzutu i wykonywania zbędnych czynności.
Kolejnym ułatwieniem jest możliwość korzystania w wyższych wersjach wyposażenia. Podobnie jak w samochodach osobowych tej marki, z systemu opartego na Google. Zapewnia on dostęp do nawigacji Google Maps, katalogu 30 aplikacji Google Play. Także wbudowanego asystenta głosowego Google, bez konieczności podłączania się telefonem. Wystarczy zalogować się swoim kontem i ma się dostęp do własnych ustawień. Ale działa też i bez logowania… Czytaj dalej w magazynie fleetLOG 8-9/2024