środa, 27 listopada, 2024
Strona głównaLogistyka 4.0Nowe połączenie Chiny-Kirgistan-Uzbekistan

Nowe połączenie Chiny-Kirgistan-Uzbekistan

CEVA Logistics uruchomiła międzynarodowe połączenie w transporcie drogowym (TIR) Chiny-Kirgistan-Uzbekistan, które otworzy nowe szlaki handlowe w Chinach i Azji Środkowej.

Otwarcie trasy przyspieszy wzrost wymiany handlowej między tymi krajami i przyniesie korzyści w regionie. CEVA Logistics zorganizowała ceremonię przecięcia wstęgi, aby uczcić uruchomienie trasy, gdy konwój 6 ciężarówek opuścił miasto Kashgar na zachodzie Chin i przekroczył granicę z Kirgistanem. Pierwsze ciężarówki, wypełnione komponentami przemysłowymi, częściami samochodowymi i towarami konsumenckimi, po pokonaniu ok. 1100 km, dotarły pomyślnie do Samarkandy, drugiego co do wielkości miasta Uzbekistanu.

– Dzięki udanemu pilotażowi CEVA przewiduje uruchomienie bardziej regularnych operacji drogowych na nowej trasie, z wykorzystaniem około 100 ciężarówek miesięcznie. CEVA będzie nadal optymalizować ofertę produktową w zakresie transportu drogowego i kolejowego, tak aby otwierać bezpośrednie trasy a jednocześnie wzmacniać możliwości intermodalne. Będziemy rozwijać kolejne szlaki handlowe z Chin na Zachód i zwiększymy efektywność handlu wzdłuż korytarza – mówi Joanna Zhu, dyrektor zarządzająca Greater China, CEVA Logistics.

Korytarz południowy ułatwi handel w regionie

W Azji Środkowej biegnie główna trasa Jedwabnego Szlaku Han-Tang. Korytarz transportu naziemnego Chiny-Kirgistan-Uzbekistan jest przykładem chińskiej inicjatywy „Jedwabnego Szlaku”. Otwarcie południowego korytarza może zmienić cały schemat transportu w zachodnich Chinach. Południowy korytarz ma też poszerzyć zasięg Euroazjatyckiego Mostu Kontynentalnego. Ponieważ w Kashgarze powstaje coraz więcej parków logistycznych, z uruchomienia nowej trasy skorzystają głównie firmy eksportujące towary takie jak części samochodowe, gotowe pojazdy, towary konsumenckie i e-handel. CEVA przewiduje także, że w miarę ustabilizowania trasy Chiny-Kirgistan-Uzbekistan, Kaszgar stanie się centrum konsolidacji transportu naziemnego dla zachodnich Chin.

Chiny-Kirgistan-Uzbekistan

CEVA, oprócz rozwiązania w transporcie drogowym (TIR), wciąż poszukuje i wzmacnia transport multimodalny a także, w miarę rozwoju infrastruktury w regionie, otwiera nowe, bezpośrednie trasy. Zgodnie z planami, w 2025 r. ma zakończyć się budowa Kolei Chiny-Kirgistan-Uzbekistan, najkrótszej trasy towarowej z Chin na Bliski Wschód i do Europy. Oczekuje się, że linia kolejowa będzie liczyć ponad 500 km, w tym ponad 200 km w Chinach, 250 km w Kirgistanie i ostatnie 50 km w Uzbekistanie.

– IRU i CEVA Logistics rozpoczęły owocną współpracę w 2018 roku od wdrożenia karnetów TIR w Chinach. Począwszy od historycznego, pierwszego pilotażu TIR na trasie Chiny-Europa po uruchomione ostatnio połączenie wzdłuż ważnego strategicznie korytarza Chiny-Kirgistan-Uzbekistan, IRU razem z członkami pracuje nad wdrażaniem innowacyjnych usług w transporcie drogowym. IRU, wspólnie ze swoimi członkami i partnerami, będzie promować szybsze, bezpieczniejsze i bardziej wydajne połączenia drogowe między wschodem a zachodem – podkreśla Yan Zhou, główny przedstawiciel IRU na Azję Wschodnią i Południowo-Wschodnią.

Chiny-Kirgistan-Uzbekistan

CEVA Logistics jest członkiem IRU od 2019 r. Niedawno Kelvin Tang, globalny lider CEVA ds. rozwiązań międzynarodowych i multimodalnych, otrzymał nagrodę IRU New Industry Shapers za osiągnięcia w zakresie pionierskiego transportu TIR w Chinach i promowanie handlu między Azją a Europą.

Powiązane artykuły

OBSERWUJ NAS!

Facebook
YouTube
LinkedIn
Instagram
Tiktok

 

CZYTAJ NAJNOWSZY NUMER

Zapisz się do newslettera


Zrównoważony rozwój

Opinie

Po godzinach

Zapowiedź