ID. Buzz z długim rozstawem osi zadebiutował dziś w Huntington Beach w Kalifornii. Europejska premiera dbędzie się w dniach od 23 do 25 czerwca podczas VW Bus Festival w Hanowerze.
Długi ID. Buzz jest jedną z atrakcji największego w USA festiwalu Volkswagenów mikrobusów. W ten sposób mikrobusy Volkswagena wracają na rynek Ameryki Północnej.
Wielki comeback!
Mikrobusy Volkswagena opuściły Amerykę 20 lat temu, wraz z wycofaniem z tamtejszej oferty modelu T4. Jednak po dziś dzień „ogórki” i ich następcy cieszą się popularnością. Generacje T1, T2 i T3 z silnikiem z tyłu, są nadal częstym widokiem na parkingach przy plażach Kalifornii, Florydy czy Long Island.
– Mikrobusy Volkswagena mają w USA długą historię i cieszą się statusem prawdziwie kultowych. Naszym dzisiejszym celem jest dalsze wzmacnianie marki Volkswagen w Ameryce. ID. Buzz z długim rozstawem osi jest dokładnie tym modelem, który spełni to zadanie – uważa Pablo Di Si, prezes i dyrektor generalny Volkswagen Group of America.
ID. Buzz: Jeszcze szybszy
ID. Buzz ma 4962 mm i 7 miejsc. Zwiększenie długości jest wynikiem powiększenia rozstawu osi o 250 mm. Tak powstało miejsce na trzeci rząd siedzeń lub 2469 litrów przestrzeni bagażowej oraz nowy, większy akumulator o pojemności netto 85 kWh. Nowa pompa ciepła zwiększa wydajność auta zimą. Długi ID. Buzz będzie również dostępny z nowym silnikiem elektrycznym o mocy 210 kW (286 KM). Prędkość maksymalna tez jest większa, a choć ograniczona elektronicznie wynosi 160 km/h. Europejski „krótki” ID. Buzz o mocy 150 kW osiąga 145 km/h. Długi ID. Buzz rozpędza się do 100 km/h w 7,9 sekundy. Na rok 2024 zapowiedziano wersję GTX z napędem na wszystkie koła o mocy 250 kW (340 KM). ID. Buzz GTX będzie osiągał setkę w 6,4 sekundy.
Wewnątrz znalazł się wyświetlacz przezierny oraz zmodernizowany system inforozrywki nowej generacji. Przewidziano również możliwość zdalnego zaparkowania Volkswagena za pomocą smartfona. Nowy, panoramiczny dach z „inteligentnym” przeszkleniem, przywołuje wspomnienia kultowego mikrobusa VW Samba z lat pięćdziesiątych XX wieku. Dach ma powierzchnię 1,5 metra kwadratowego i jest największym szklanym dachem w historii Volkswagena. „Inteligentne” szkło można zmieniać z przezroczystego na nieprzezroczyste i odwrotnie, za pomocą suwaka dotykowego lub asystenta głosowego. Wersje północnoamerykańskie będą również wyposażone w klimatyzowane fotele i podświetlane logo Volkswagena z przodu.
Amerykanie pierwsi w kolejce
Dostawy pierwszych ID. Buzzów w Ameryce rozpoczną się w 2024 roku. Z lekkim opóźnieniem ID. Buzz z długim rozstawem osi będzie również dostępny w Europie. Podobnie jak Multivan i T6.1, wszystkie ID. Buzzy będą produkowane w głównej fabryce marki Volkswagen Samochody Dostawcze w Hanowerze.