Kässbohrer bierze udział w targach Solutrans 2025, które odbędą się w dniach 18–22 listopada 2025 roku w Eurexpo Lyon we Francji.
Firma wystąpi na targach w Lyonie już po raz piąty. Pierwszy raz wzięła w nich udział w 2015 roku. Ponownie zaprezentuje pojazdy Enginuity oraz przedstawi najnowsze innowacje i osiągnięcia w dziedzinie zrównoważonego rozwoju. Na stoisku G122 w hali 4 będzie można zobaczyć m.in. propozycje dla transportu intermodalnego, a także wziąć udział w sesji K-Expert Talk Electrification z udziałem ekspertów producentów, przedsiębiorstw logistycznych oraz dostawców usług infrastrukturalnych. Spotkania te Kässbohrer organizuje już po raz trzeci.
Liczne nowości
Od ostatniej wizyty na targach Solutrans, Kässbohrer wprowadził na rynek 21 nowych pojazdów. Przetestował je pod kątem wytrzymałości na dystansie co najmniej miliona kilometrów. Zbadał również ich zachowanie w skrajnych temperaturach. Dzięki ciągłym innowacjom i rozbudowie zaawansowanej infrastruktury badawczej, Kässbohrer podnosi standardy bezpieczeństwa, efektywności i trwałości.

Tym razem na targach Solutrans, Kässbohrer zaprezentuje nowy pojazd oraz przykłady z gamy produktów: K.SSL – serię silosów niekprowanych; K.SLS HS – naczepę niskopodwoziową do transportu maszyn; K.SHG AVH – nagradzane podwozie podkontenerowe Octagon-On oraz K.SRI C – nową standardową serię chłodni, odpowiadającą na konkretne potrzeby klientów.

Lekko i wydajnie
Silos niekiprowany K.SSL 38, to najlżejszy silos w Europie. Wyróżnia się lekką konstrukcją, stabilnością w różnych warunkach drogowych, szybkim i wydajnym rozładunkiem oraz wysokim poziomem bezpieczeństwa. Dzięki dopracowanej konstrukcji i odpowiednio dobranemu rozstawowi osi, K.SSL 38 zapewnia wysoką zwrotność.

Naczepa stała niskopodwoziowa 3-osiowa K.SLS HS 3 jest wyposażona w hydrauliczną rampę na łabędziej szyi oraz samoskrętną ostatnią oś. Ustanawiając bezpieczny transport różnego rodzaju ładowarek, podestów nożycowych, wózków widłowych, koparko-ładowarek i rozściełaczy. Wykonana z wysokowytrzymałej stali S700MC, K.SLS HS 3 łączy trwałość z niską masą własną. Przekłada się to na mniejsze zużycie paliwa i emisję spalin oraz większą ładowność. Hydrauliczna rampa na łabędziej szyi umożliwia szybki i bezpieczny załadunek, a samoskrętna oś wyjątkową zwrotność na wąskich placach budowy i w środowisku miejskim.
Ośmiokąt górą
Naczepa podkontenerowa K.SHG AVH z łabędzią szyją jest rozsuwana z przodu i z tyłu. Może przewozić kontenery o długości od 20 do 45 stóp. W tym 20-stopowych umieszczonych na końcu pojazdu. Konstrukcja ułatwia utrzymanie stabilności i prawidłowych nacisków na osie niezależnie od rodzaju transportowanych kontenerów.

Ma opatentowaną przez Kässbohrera ośmiokątną ramę centralną, laureatkę nagrody Trailer Innovation w kategorii „podwozie”. Konstrukcja ta wykazuje się dużą odpornością na skręcanie, co polepsza własności jezdne zestawu i wydłuża żywotność naczepy. Rama wykonana z wysokowytrzymałej stali S700MC, zgodnie z normami ISO 1726-2 i ISO 1726, jest pokryta powłoką kataforetyczną (KTL). Zapewnia wytrzymałość i odporność na korozję. Naczepa ma łatwy w obsłudze pneumatyczny system blokowania tylnego wysuwu.
Sałata, leki i nie tylko

Nowa standardowa chłodnia Kässbohrer K.SRI C, został zbudowany na podwoziu z łabędzią szyją, przetestowanym na dystansie 1 000 000 km. Ma solidny jednoczęściowy sworzeń królewski, co zapewnia wytrzymałość w każdych warunkach, podczas jazdy i załadunku. Nadwozie z paneli GRP zapewnia izolację na poziomie 0,31 W/m²K. Nowoczesny system cyrkulacji powietrza gwarantuje równomierną temperaturę w całej ładowni lub jej poszczególnych komorach w przypadku wariantu wielotemperaturowego. Dzięki temu może bezpiecznie przewozić towary świeże, mrożone i artykuły farmaceutyczne.
Naczepa ma wysokość wewnętrzną 2650 mm, szerokość wewnętrzną 2460 mm i masę własną 7200 kg. Chłodnia K.SRI C ma certyfikaty FRC, Pharma, HACCP i Code XL. Można ją również objąć systemem telematycznym.
Centrum w Lyonie
Kässbohrer ma rozbudowaną sieć wyspecjalizowanej obsługi posprzedażnej. Dysponuje kompetentną siecią serwisową obejmującą 574 punkty, obsługującą wszystkie linie produktowe. Główny magazyn części zamiennych w Lyonie, wspierany przez centra w Ulm i Goch w Niemczech, umożliwia całodobową wysyłkę. Dzięki temu Kässbohrer może zapewnić znakomita dostępność wysoko rotujących części.
Reprezentantem producenta we Francji jest spółka Kässbohrer France SAS, która powstała w 2019 roku w Lyonie. Dysponuje 5 punktami sprzedaży i siecią 54 serwisów.







