Dokładnie 60 lat temu, w lipcu 1965 roku, pracownicy zakładu Mercedes-Benz w Wörth zmontowali pierwszy kompletny samochód ciężarowy, który zjechał z linii produkcyjnej. Był to zielony Mercedes-Benz LP 608.
Zmiana strategii
Produkcja tego pojazdu w zakładzie rozpoczęła się prawie dwa lata wcześniej. Firma zatrudniła wtedy około 100 pracowników. Najpierw zakład produkował kabiny samochodów ciężarowych. Następnie fabryka dostarczała je do zakładów w Gaggenau (samochody ciężarowe) lub Mannheim (samochody ciężarowe średniej i lekkiej klasy). Tam następował dalszy montaż. Od 1965 roku Wörth stał się centralnym punktem produkcji pojazdów użytkowych Mercedes-Benz. W centralnym zakładzie montażowym zmontowano i dostarczono kompletne pojazdy. Zakłady w Gaggenau i Kassel specjalizują się w budowie skrzyń biegów i osi do samochodów ciężarowych, Mannheim w produkcji silników i autobusów.

Daimler-Benz AG, pierwotnie zaplanowany jako „zakład produkcji podzespołów”, zmienił na początku lat 1960-tych strategię w zakresie pojazdów użytkowych. W związku z tym nastąpiła również reorganizacja produkcji. Zakład w Wörth nie dostarczał silników jak pierwotnie zaplanowano. Został wyznaczony jako zakład produkcji na dużą skalę wszystkich klas samochodów ciężarowych. Natomiast w zakładzie odbywała się cała produkcja i montaż końcowy.
W związku z tym produkcję samochodów ciężarowych podzielono na produkcję agregatów i montaż pojazdów.
Elastyczna produkcja w fabryce Mercedes-Benz
Już na początku produkcji, wzdłuż linii montażowej, poruszały się różne typoszeregi. Począwszy od „lekkiego Wörthera” po „ciężkiego Wörthera”. Dlatego też już wtedy produkcję uważano za niezwykle elastyczną. W ciągu ponad 60 lat od rozpoczęcia produkcji w Wörth wyprodukowano ponad 4,4 miliona samochodów ciężarowych. W tym ponad 800 000 kompletnych pojazdów, wysyłanych na liczne rynki zagraniczne do montażu końcowego na miejscu.

Dziś w zakładzie Mercedes-Benz w Wörth fabryka produkuje modele Actros, Arocs i Atego.
W fabryce Wörth produkowane są również specjalne samochody ciężarowe Mercedes-Benz Econic, Unimog i Zetros. Produkcja seryjna akumulatorowo-elektrycznego Mercedes-Benz eActros 300/400 do transportu dystrybucyjnego rozpoczęła się w 2021 roku. W 2022 roku pojawił się drugi seryjny elektryczny samochód ciężarowy Mercedes-Benz eEconic do użytku komunalnego. Pod koniec 2024 roku Daimler Truck świętował w Wörth rozpoczęcie produkcji seryjnej samochodu ciężarowego Mercedes-Benz eActros 600 do transportu dalekobieżnego.