niedziela, 24 sierpnia, 2025
Strona głównaAktualnościKässbohrer na Transport Logistic 2025

Kässbohrer na Transport Logistic 2025

Kässbohrer na Transport Logistic 2025 zaprezentował nowoczesne pojazdy i ogłosił kontynuację inwestycji w badania i rozwój. Premierę miał również pierwszy w Europie zewnętrzny tor testowy należący do producenta.

3 czerwca 2025 roku na stoisku Kässbohrera odbyła się druga edycja K-Expert Talk on Electrification. Kontynuując rozmowy rozpoczęte podczas targów IAA 2024, Kässbohrer gościł swoich partnerów w ramach finansowanego przez UE projektu ZEFES. ZEFES to Zero Emissions Flexible Vehicle Platforms with Modular Powertrains Serving the Long-Haul Freight Eco System. Przedstawiciele ALICE (Sojusz na rzecz innowacji logistycznych poprzez współpracę w Europie), DPD, ETB (Europejska Rada Transportu), Prima Frio, Scania i Volvo poinformowali o postępach we wdrażaniu zelektryfikowanych pojazdów i transportu intermodalnego.

Współpraca z partnerami

„W obliczu głębokiej transformacji naszej branży, mającej na celu osiągnięcie celów zerowej emisji, współpraca wszystkich interesariuszy jest absolutnie kluczowa. Kässbohrer będzie nadal współpracować ze wszystkimi stronami w opracowywaniu i wdrażaniu technologii nowej generacji – razem, na kolejne 125 lat” – Członkini Zarządu Kässbohrera, İffet Türken skomentowała.

Na stoisku Kässbohrera podczas targów Transport Logistics zaprezentowano przykłady innowacyjności marki określanej mianem „Enginuity”. To połączenie inżynierii i pomysłowości. Wśród nich znalazła się nagradzana, opatentowana konstrukcja Octagon zastosowana w podwoziu podkontenerowym. To chłodnia z wysokiej klasy izolacją, zelektryfikowana z myślą o bezemisyjnym chłodzeniu. Pojawiło się także najlżejsze i najbardziej przyjazne użytkownikowi podwozie kontenerowe do cystern 20-stopowych.

Podwozia podkontenerowe Kässbohrer Octagon-On

Seria podwozi podkontenerowych Kässbohrer – w wersjach stałych i rozsuwanych – oferuje długą żywotność, łatwość obsługi oraz wytrzymałość. Wszystko dzięki nagrodzonej konstrukcji ramy środkowej o ośmiokątnym przekroju.

Zdobywca nagrody Trailer Innovation w kategorii „Podwozie”, Octagon-on Frame, rozwiązał trwający od 30 lat uporczywy problem skręcania ramy. Prowadził on do uszkodzeń pojazdu podczas operacji rozsuwania i zsuwania.

W kwietniu 2024 roku konstrukcja Octagon-on została zestandaryzowana we wszystkich rozsuwanych podwoziach kontenerowych Kässbohrera, a także w jego standardowych i najlżejszych stałych podwoziach z gęsią szyją.

Kässbohrer zaprezentował swoje wielofunkcyjne podwozie podkontenerowe Octagon-on. Jest rozsuwane z przodu, w środku i z tyłu. Umożliwia wydajny i bezpieczny transport pełnego zakresu kontenerów od 20 do 45 stóp HC. Pojawiła się także skrzynia ładunkowa o długości 13.600 mm oraz nadwozie wymienne 45 stóp. Dzięki swojej konstrukcji podwozia, wielofunkcyjne rozsuwane podwozie kontenerowe zapewnia najlepszą trakcję i rozkład masy, nawet podczas przewozu 20-stopowych kontenerów umieszczonych z tyłu.

Elektryczna chłodnia

Elektryczną chłodnię nowej generacji firmy Kässbohrer wyposażono w systemy BPW i Thermo King. Umożliwiają one zasilanie agregatów chłodniczych energią elektryczną podczas transportu w kontrolowanej temperaturze. Współpraca ta wyznacza nowy standard w zakresie maksymalnej redukcji emisji i oszczędności paliwa. Dzięki izolacji Kässbohrera z panelem GRP o współczynniku 0,31 K oraz zaawansowanemu systemowi cyrkulacji powietrza, e-Reefer gwarantuje równomierne chłodzenie na całej długości pojazdu.

Co więcej, ta technologia umożliwia oszczędność paliwa do 4000 litrów rocznie, redukując emisję CO₂ nawet o 10 ton. To ponad 50% większa efektywność w porównaniu z innymi elektrycznymi chłodniami. Model K.SRI E stanowi optymalne rozwiązanie dla sektora łańcucha chłodniczego w procesie przejścia na transport bezemisyjny.

Podwozie do tank-kontenerów firmy Kässbohrer

Kässbohrer zaprezentuje najlżejsze w Europie podwozie do 20-stopowych kontenerów cystern na terenie wystawy plenerowej A5-6, stanowisko 7-9. Wyprodukowane ze stali S 700 MC, solidne podwozie pokryto powłoką KTL dla zapewnienia długiej żywotności produktu. Podwozie do kontenerów cystern 20 ft Kässbohrer charakteryzuje się masą własną wynoszącą 3 250 kg. Model K.SHF.T wyposażono w 4 zamki kontenerowe i umożliwia bezpieczny oraz wydajny transport 20-stopowych kontenerów cystern oraz nadwozi wymiennych typu swap tank o długości do 7,82 m. Zaprojektowany z myślą o przyjazności dla użytkownika, K. SHF T oferuje otwarty dostęp z tyłu oraz tylne boczne platformy robocze, co ułatwia załadunek, zabezpieczanie oraz rozładunek. Uchwyty na węże precyzyjnie rozmieszczono w podwoziu. Tylna część posiada tackę ociekową ze stali nierdzewnej, a tylne boczne platformy wykonano z aluminium.

Kontynuacja inwestycji w badania i rozwój

Firma testuje i weryfikuje swoje pojazdy pod kątem wytrzymałości, bezpieczeństwa oraz optymalizacji kosztów na dystansie 1 000 000 km standardowego użytkowania. Wykorzystuje do tego szereg testów cyfrowych, fizycznych oraz drogowych.

Kässbohrer korzysta z zaawansowanych ośrodków testowych, obejmujących ponad 22 000 m² powierzchni zamkniętej. Producent zyska teraz dodatkowe możliwości dzięki nowemu zewnętrznemu torowi testowemu na terenie Mega Kampusu w Adapazarı. Nowy tor, opracowany we współpracy z organizacją badawczo-testową IDIADA, został uruchomiony na początku 2025 roku. Przynosi on większą efektywność w rozbudowanych procesach testowania i walidacji Kässbohrera. W ich ramach testy skręcania, wibracji i stabilności – zapewniające trwałość odpowiadającą rzeczywistym warunkom eksploatacji – będą przeprowadzane wewnętrznie.

Powiązane artykuły

OBSERWUJ NAS!

Facebook
YouTube
LinkedIn
Instagram
Tiktok

 

CZYTAJ NAJNOWSZY NUMER

Zapisz się do newslettera


Zrównoważony rozwój

Opinie

Po godzinach

Zapowiedź