czwartek, 13 marca, 2025
Strona głównaAktualnościWodorowe IVECO dla BMW

Wodorowe IVECO dla BMW

IVECO dostarczyło BMW dwa ciągniki S-eWay Fuel Cell. Będą uczestniczyć w projekcie H2Haul, w którym uczestniczą obaj producenci.

Europejski projekt H2Haul współfinansowany przez partnerstwo Clean Hydrogen ma wykazać sens stosowania wodorowych ciężarówek w transporcie długodystansowym. Pomysłodawcy mają nadzieję, że sukces projektu utoruje drogę do szerszego wykorzystania takich pojazdów już w najbliższej przyszłości.

Oba wodorowe ciągniki zostały zaprezentowane podczas wydarzenia zorganizowanego przez BMW w zakładzie firmy w Lipsku. Przy okazji firma pochwaliła się, jak wykorzystuje wodór w swojej działalności. Jednym z punktów programu była inauguracja stacji tankowania wodoru TEAL Mobility w Lipsku, w pobliżu fabryki BMW, a także w Hormersdorfie.

Duży zasięg i ładowność

– Dostawa naszych pierwszych dwóch pojazdów ciężarowych S-eWay Fuel Cell do BMW stanowi znaczący krok naprzód w udowodnieniu możliwości praktycznego zastosowania transportu długodystansowego napędzanego wodorem dopasowanego do potrzeb. Poprzez nasze aktywne uczestnictwo w projekcie H2Haul, jesteśmy dumni, że możemy pomóc w wytyczyć szlak do „bezemisyjnej” przyszłości w europejskim transporcie. To osiągnięcie ukazuje siłę współpracy między producentami pojazdów, dostawcami energii i technologii, spedytorami, przewoźnikami i instytucjami w rozwoju transportu opartego na wodorze – powiedział Giandomenico Fioretti, dyrektor ds. napędów alternatywnych w IVECO.

IVECO

IVECO S-eWay Fuel Cell ma zasięg do 800 km. Zbiorniki pojazdu mogą pomieścić 70 kg wodoru pod ciśnieniem 700 barów. Tankowanie trwa niespełna 20 minut. Połączenie stosunkowo dużego zasięgu i wysokiej ładowności jest niezwykle obiecujące z punktu widzenia praktycznego wykorzystania pojazdu w przewozach długodystansowych. Dwa wodorowe IVECO dostarczone BMW będą transportować części między Norymbergą, a Lipskiem, gdzie znajduje się fabryka BMW.

IVECO multienergetyczne

Udział IVECO w projekcie H2Haul jest częścią multienergetycznego podejścia do dekarbonizacji, skupiającego się na rozwoju różnych alternatywnych układów napędowych. Monitorując postęp technologiczny i ewolucję ram regulacyjnych firma chce zapewnić klientom rozwiązania, które najlepiej odpowiadają ich potrzebom. Obecnie IVECO sprawdza różne napędy, wśród których są również wodorowe silnik spalinowe XCursor 13 oraz Cursor 9 Hydrogen. Mniejszy z nich został wykorzystany w hybrydowym ciągniku siodłowym pokazanym podczas wystawy w Hanowerze w 2024 roku.

IVECO

Dostarczone BMW ciągniki S-eWay Fuel Cell są częścią floty 12 pojazdów zasilanych wodorem, które IVECO wdraża do ruchu w ramach projektu H2Haul w Niemczech, Francji i Szwajcarii.

Powiązane artykuły

OBSERWUJ NAS!

Facebook
YouTube
LinkedIn
Instagram
Tiktok

 

CZYTAJ NAJNOWSZY NUMER

Zapisz się do newslettera


Zrównoważony rozwój

Opinie

Po godzinach

Zapowiedź