Kawczyński Logistics wzbogacił się o 50 nowych naczep chłodniczych Schmitz Cargobull wyposażonych w agregaty Carrier Transicold Vector HE 17. Urządzenia przydadzą się w dostawach żywności oraz produktów farmaceutycznych. Firma Kawczyński Logistics wybrała najnowszy model z serii High Efficiency (HE).
Model ten cechuje wydajne chłodzenie, lepsza oszczędność paliwa oraz obniżona emisja dwutlenku węgla. Carrier Transicold jest częścią Carrier Global Corporation (NYSE: CARR). To globalny lider w dziedzinie inteligentnych rozwiązań klimatycznych i energetycznych.
Kawczyński Logistics z 320 naczepami
Nowe jednostki Vector HE 17 zamontowane na naczepach o długości 13,6 metra symbolizują znaczący etap rozwoju Kawczyński Logistics. Wzbogacają flotę firmy, która liczy 320 naczep, z których większość korzysta z technologii chłodniczej Carrier Transicold. Naczepy te włączono do intermodalnej sieci logistycznej. Nowe jednostki będą codziennie obsługiwać trasy w całej Europie, od Grecji i Hiszpanii po Wielką Brytanię.
Naczepy chłodnie Schmitz Cargobull SKO dostarczyła firma EWT Truck & Trailer Polska. Są wyposażone m.in. w system uzupełniania ciśnienia w oponach, DRP – stalowe odboje rolkowe oraz dwa rzędy listew na ścianach bocznych do zabezpieczenia ładunku. W sumie w ciągu ostatnich 7 lat do floty Kawczyński Logistics trafiło ponad 300 naczep tej marki.
„Biorąc pod uwagę nasze wymagające zadania, kluczowe było dla nas wybranie najlepszego dostępnego sprzętu, który wspierałby rozwój firmy” – powiedział Stanisław Kawczyński, dyrektor generalny Kawczyński Logistics.
Stanisław Kawczyński mówi, że decyzja o zakupie Vectora HE 17 była oczywista. To właśnie ten model spełnia potrzeby firmy w zakresie wydajności, zrównoważonego rozwoju i kosztów. Przedsiębiorstwo pracuje w ekstremalnie rygorystycznych warunkach temperaturowych przy różnorodnych produktach. Każdy ładunek jest monitorowany 24/7, więc wszechstronność i najlepsza w swojej klasie wydajność chłodnicza Vector HE 17 od razu przyciągnęły uwagę dyrekcji.
„Połączenie tego z imponującą oszczędnością paliwa, zredukowanym poziomem hałasu i niezawodnością, której oczekujemy od CarrierA, pozwoli nam kontynuować dostarczanie najwyższych standardów jakości naszym klientom” – zaznacza Stanisław Kawczyński.
Lekki, oszczędny, wydajny
Moc chłodnicza Vectora HE 17 przekracza 16 kW. Potencjalne oszczędności paliwa sięgają 30% w porównaniu do modelu Vector 1550. Tym samym Vector HE 17 oferuje operatorom wydajne rozwiązanie chłodnicze, które przy masie zaledwie 720 kg należy do najlżejszych jednostek w swojej kategorii.
Podobnie jak flagowy model Carrier Transicold Vector HE 19, nowy Vector HE 17 ma hermetyczną sprężarkę i ekonomizer. Maksymalizują one efektywność i zmniejszają ryzyko wycieków czynnika chłodniczego. Zoptymalizowane zużycie paliwa urządzenia wynika częściowo z innowacyjnej technologii falownika. Na bieżąco dostosowuje ona prędkość sprężarki do zapotrzebowania na chłodzenie.
Najnowsza wersja technologii E-Drive firmy Carrier Transicold – która w tym roku obchodzi 25-lecie – również pozostaje integralnym elementem konstrukcji urządzenia. Technologia ta przekształca moc z silnika w energię elektryczną do zasilania jednostki chłodniczej. Tym samym eliminuje potrzebę stosowania mniej wydajnych mechanicznych systemów pasowych.
„Przez lata współpracy z zespołem Kawczyński Logistics zawsze było oczywiste, że utrzymanie wysokich standardów we wszystkich aspektach działalności jest dla nich kluczowe” – powiedział Maciej Kędzierski, dyrektor zarządzający Carrier Transicold Polska.
Siedziba Kawczyński Logistics znajduje się w Ślesinie koło Bydgoszczy. Firma dysponuje 290 ciągnikami siodłowymi, a jej flota naczep dynamicznie się rozwija.
Vector HE 17 przyczynia się do realizacji celu Carrier na rok 2030, jakim jest pomoc klientom w uniknięciu emisji ponad 1 gigatony gazów cieplarnianych.