poniedziałek, 26 lutego, 2024
Strona głównaFlotaDachser testuje zelektryfikowane naczepy chłodnicze

Dachser testuje zelektryfikowane naczepy chłodnicze

Pierwsze cztery zelektryfikowane naczepy chłodnie zostały poddane testom w oddziałach sieci Dachsera w Erlensee, Hamburgu i Langenau.

Głównym celem prób jest zdobycie doświadczenia w eksploatacji zelektryfikowanych naczep eTrailer, które rozwija Krone. Naczepa jest wyposażona w oś elektryczną, lekki akumulator o pojemności 23 kWh oraz elektryczny agregat chłodniczy. Co ciekawe, naczepa eTrailer jest lżejsza niż w pełni wyposażony wariant z agregatem z silnikiem spalinowym.

Ładowanie akumulatora trwa od trzech do czterech godzin. Odbywa się podczas załadunku jednocześnie naczepą jest wstępnie schładzana. W przypadku tego rodzaju naczep nie są potrzebne specjalne ładowarki.

Energia dla agregatu pochodzi z akumulatora, który jest doładowywany podczas jazdy przez oś elektryczną. Jeśli zestaw jedzie z prędkością większą niż 20 km/h, oś generatora dostarcza wystarczającą ilość energii, aby doładowywać akumulator i zapewnić działanie agregatowi.

Zastosowanie zelektryfikowanej naczepy chłodniczej zmniejsza emisję CO2, a także redukuje hałas, gdyż elektryczny agregat jest cichszy niż spalinowy.Próbna eksploatacja odbywa się w ramach planu Dachser Climate Protection.

Stabilne łańcuchy chłodnicze

– Dzięki pierwszym czterem naczepom eTrailer mamy teraz okazję przetestować tę technologię w codziennych operacjach w sieci Dachsera – mówi Tobias Ritter, dyrektor produktu i procesów sieciowych w Dachser Food Logistics. – Podczas transportu żywności łańcuch chłodniczy nie może zostać przerwany. Dlatego chłodzenie musi zawsze działać niezawodnie, a panujące temperatury muszą być stabilne, nawet jeśli przedłuża się rozładunek lub pojazd stanie w korku. W pełni naładowany akumulator umożliwia chłodzenie naczepy przez około 5-6 godzin bez potrzeby zasilania go przez oś czy z sieci.

Obecnie w trzech oddziałach prowadzone są różnego rodzaju testy, począwszy od wykorzystania naczepy eTrailer w ruchu wahadłowym i na trasach lokalnych, po trasy dalekobieżne, na przykład z Langenau do Hamburga.

– Wraz z naszymi wieloletnimi partnerami: producentem pojazdów Krone, wypożyczalnią Krone-Fleet i firmą Carrier Transicold, która dostarcza agregaty chłodnicze, dogłębnie testujemy nowe rozwiązania w codziennej eksploatacji – dodaje Christian Schütz. – W przyszłości chcemy wdrożyć więcej takich naczep w naszych oddziałach, aby chronić środowisko. Liczą się nie tylko cechy eksploatacyjne, ale również koszty użytkowania, które zamierzamy sprawdzić w rozpoczętym właśnie teście.

Powiązane artykuły

OBSERWUJ NAS!

Facebook
YouTube
LinkedIn
Instagram
Tiktok

 

CZYTAJ NAJNOWSZY NUMER

Zapisz się do newslettera


Zrównoważony rozwój

Opinie

Po godzinach

Zapowiedź