Nissan Interstar dostał nowe szaty. Wyróżnia się funkcjonalnością, aerodynamiką (najlepszą w swojej klasie) i jeszcze większą ładownością. Nowy model kupić można także w wersji całkowicie elektrycznej (zasięg do 460 km). Interstar daje się zaadaptować do konkretnych wymogów firm z różnych branż. Pojazd dostępny będzie na rynku polskim w 2025r.
Zmodernizowane rozwiązania Interstara z zakresu bezpieczeństwa zapewniają najwyższy poziom ochrony, wyróżniony oceną Platinum w testach EURO NCAP. Komfortowa kabina pozwala cieszyć się bezstresową jazdą. Interstar nowej generacji jest objęty standardową gwarancją wynoszącą 5 lat lub 160 000 km. Pojazd dostępny jest także w wersji w pełni elektrycznej (Interstar-e). Klienci mogą liczyć na komfortowe warunki pracy dzięki najnowocześniejszemu wyposażeniu i uniwersalności modelu.
Zgodnie z najnowszymi standardami
Nissan Interstar nowej generacji to pojazd zaprojektowany z myślą o spełnieniu najwyższych standardów, stawianych przed dużymi, światowej klasy furgonami. Uwzględnia oczekiwania w zakresie wydajności i funkcjonalności. Ponadto wpisuje się w politykę redukcji emisji i dbałości o czystsze powietrze w aglomeracjach miejskich. Nowy Nissan Interstar sprawdzi się jako środek transportu dla tych, którzy w ramach prowadzonej działalności potrzebują mobilności w każdych warunkach. Jak wszystkie pojazdy dostawcze marki Nissan, Interstar objęty jest standardową 5-letnią gwarancją lub do przebiegu 160 000 km. W przypadku wersji Interstar-e gwarancja obejmuje również pojemność akumulatora trakcyjnego. Gwarancja trwa przez 8 lat lub 160 000 km, w zależności co nastąpi prędzej.
Pierwszy w pełni elektryczny furgon Nissana
Nowy Interstar jest pierwszym w historii marki w pełni elektrycznym dużym furgonem. Uzupełnia gamę lekkich samochodów dostawczych japońskiej marki dotychczas dostępnych z ekonomicznymi silnikami wysokoprężnymi.
Premiera pojazdu jest ważnym kamieniem milowym na drodze Nissana do elektryfikacji. Obejmie ona wszystkie modele w segmencie samochodów dostawczych do 2027 roku. Zespół napędowy wersji w 100% elektrycznej może być zasilany akumulatorem o pojemności 40 kWh. Jest to rozwiązanie w pełni wystarczające dla firm rozwożących zaopatrzenie w obrębie miasta.
Inna wersja o pojemności 87 kWh przewidziana jest na dalsze trasy. Ładowanie większego akumulatora prądem stałym (DC) z mocą 130 kW przez 30 minut umożliwia uzupełnienie energii pozwalającej na pokonanie ok. 250 kilometrów. Obie wersje akumulatorowe są sprzedawane ze standardową ładowarką pokładową prądu przemiennego AC. Może być o mocy 11 kW dla wersji z akumulatorem 40 kWh lub 22 kW w przypadku modeli z akumulatorem 87 kWh. Urządzeń tych można używać na przykład w bazie transportowej, gdzie ładowanie z poziomu 10% do 100% pojemności akumulatora zajmuje niespełna 4 godziny. Nowy van nie wymaga kompromisów. Planowana do wprowadzenia na rynek w późniejszym terminie wersja czterotonowa ma ładowność powyżej 1,5 tony.
Diesel też się znajdzie
Z myślą o zróżnicowanych potrzebach użytkowników nowy Interstar jest dostępny także z oszczędnymi jednostkami wysokoprężnymi w kilku wariantach. Silnik M920, znany jest z innych modeli Nissana. W Interstarze rozwija do 170 KM mocy i 380 Nm momentu obrotowego. W zmodernizowanym silniku Diesla zużycie paliwa obniżono o 1,5 l/100 km, do zaledwie 7,4 l/100 km. Pozwala to na dalsze podróże bez wymuszonych przystanków i rzadsze wizyty na stacjach paliw. Klienci mają do wyboru sześciobiegową manualną skrzynię biegów lub nową dziewięciobiegową przekładnię automatyczną. Każdy znajdzie zatem wersję dostosowaną do własnych preferencji.
Nissan Interstar – samochód dla każdej firmy
Interstar kontynuuje tradycje popularnej linii modelowej, ale jest jeszcze przestronniejszy i bardziej uniwersalny niż jego poprzednicy. Wydłużenie strefy ładunkowej możliwe jest nawet do 3855 mm (w zależności od rozstawu osi). Dzięki najszerszym w tej klasie bocznym drzwiom (1312 mm), załadowanie największego furgonu Nissana jest teraz łatwiejsze niż kiedykolwiek. Kubatura przestrzeni ładunkowej nowego modelu zaspokoi potrzeby nawet najbardziej wymagających klientów. Wynosi ona od 10,8 m3 w wersji L2H2 do aż 14,8 m3 w wersji L3H3. Gdyby to nie wystarczyło, dodatkowy towar można załadować do przyczepy o masie całkowitej do 2500 kilogramów.
Dobra ładowność, lepsza aerodynamika
Ładowność samego pojazdu jest naprawdę konkurencyjna. Czterotonowy furgon z silnikiem spalinowym przewiezie do 1925 kg ładunku. W przypadku napędu elektrycznego – do 1625 kg. Z kolei ładowność furgonetki o dopuszczalnej masie całkowitej do 3,5 t wynosi maksymalnie 1447 kg (wersja spalinowa) i 1197 kg (wersja EV). Interstar podoła zatem każdemu zadaniu. Można nim przewozić najróżniejsze produkty bez obawy o to, że zabraknie miejsca, że nieprzewidziane trudności spowolnią pracę firmy czy że pilna dostawa nie dotrze na czas do odbiorcy.
Nowy dostawczak ma wyróżniające się w swojej klasie parametry aerodynamiczne, ze współczynnikiem SCx obniżonym o 20% w stosunku do poprzedniej generacji. Przekłada się to na niższe zużycie paliwa lub energii elektrycznej oraz maksymalizację zasięgu i efektywności eksploatacji w firmie.
Nowy Interstar będzie dostępny – w zależności do rynku – z wieloma wariantami fabrycznej zabudowy. Może występować jako wywrotka do przewozu materiałów luzem, otwarta platforma z opuszczanymi burtami i łatwym dostępem do ładunku oraz z maksymalnie obszernym nadwoziem kontenerowym. Furgon występuje natomiast w dwóch długościach i wysokościach nadwozia, z dopuszczalną masą całkowitą 3,5 t lub 4 t i z oboma typami napędów. Różnorodność wersji i wariantów gwarantuje, że niezależnie od rodzaju przewożonego towaru – od ciężkiego sprzętu po gorące pieczywo z piekarni czy przesyłki kurierskie – każda firma znajdzie Nissana Interstar idealnie dopasowanego do jej potrzeb.
Komfortowo bardziej niż dotąd
W nowym vanie poprawiono także zwrotność. W zależności od wersji średnica zawracania jest mniejsza nawet o 1,2 m w porównaniu z modelami poprzednich generacji. Dzięki temu przemieszczanie się wąskimi ulicami miasta jest łatwiejsze, bez uszczerbku dla ładowności i pojemności pojazdu.
Interstar w nowej odsłonie zapewnia kierowcy wyjątkowy komfort dzięki całkowicie przeprojektowanej, przestronnej i nowoczesnej kabinie. Starannie dobrane wyposażenie zwiększa komfort i przyjemność podróży, zarówno dla kierowcy, jak i pasażerów. Klienci z pewnością docenią także dodatkowe schowki o pojemności do 135 litrów (w zależności od wersji) oraz możliwość korzystania z nowoczesnych technologii jak na przykład Apple CarPlay czy Android Auto. W szerszym i naprawdę uniwersalnym wnętrzu użytkownicy z każdej branży mogą sobie wygodnie zorganizować pracę. Furgon jako komfortowe i stylowe mobilne biuro? Ależ oczywiście – nowy Interstar doskonale się do tego nadaje.
Systemy bezpieczeństwa – niektóre po raz pierwszy w tym modelu
Interstar zapewnia najlepsze rozwiązania z zakresu bezpieczeństwa dostępne w Nissanach. Bezpieczeństwu posłuży m.in. system automatycznego hamowania awaryjnego, elektroniczny system stabilizacji toru jazdy VDC, asystent pasa ruchu czy rozpoznawanie znaków drogowych. Ponadto na kierowców czeka wiele innych dodatkowych systemów bezpieczeństwa, które po raz pierwszy trafiły do modelu Interstar.
Kolejnym ciekawym rozwiązaniem w nowym Nissanie Interstarze jest układ hamulcowy zintegrowany w jednym module („1‑box”). Elektronicznie sterowany układ hydrauliczny jest lżejszy oraz zapewnia skuteczniejsze hamowanie z jednakową charakterystyką niezależnie od obciążenia pojazdu ładunkiem. W wersji elektrycznej zastosowano również system hamowania rekuperacyjnego. Umożliwia on odzyskiwanie energii w trakcie zmniejszania prędkości.
Walory modelu Interstar pod względem bezpieczeństwa potwierdziły testy EuroNCAP, w których uzyskał on imponującą ocenę „Platinum”. Użytkownik samochodu może więc w spokoju wykonywać swoją codzienną pracę, a jego pasażerowie znajdują się w najbezpieczniejszych rękach.