DHL Supply Chain oraz Diageo North America wprowadzą do ruchu dwa ciągniki siodłowe Nikola zasilane wodorowymi ogniwami paliwowymi.
Diageo North America jest dostawcą markowych alkoholi. Działając w porozumieniu z tą firmą DHL Supply Chain wprowadzi do floty dwa ciągniki siodłowe Nikola zasilane wodorowymi ogniwami paliwowymi. Ciężarówki będą tankowane na modułowej stacji wodorowej znajdującej się w oddziale Diageo w Plainfield w Illinois. Będą to pierwsze ciężarówki wodorowe wprowadzone do regularnego ruchu w tym stanie.
– Niezmiernie się cieszymy, że będziemy mogli włączyć do naszej amerykańskiej floty pojazdy wodorowe – powiedział Jim Monkmeyer, dyrektor transportu w DHL Supply Chain.
Nowy etap: Nikola
Obie Nikole należą do ciężkich pojazdów klasy 8. Będą pracować z typowymi w Ameryce Północnej naczepami furgonowymi. Jedno tankowanie zapewnia zasięg do 800 km.
Pojazdy są ciche i wygodne. Wibracje są mniejsze niż w ciężarówkach spalinowych. Zarazem Nikola wieści powrót na amerykańskie drogi ciągników z kabiną nad silnikiem. Niegdyś popularnych, ze względu na niegdysiejsze ograniczenia długości zestawów, obecnie rzadko spotykanych.
Zestawy będą wykonywać przewozy na rzecz gorzelni Diageo w Plainfield. Produkuje ona, butelkuje i magazynuje wysokoprocentowe alkohole z oferty firmy. Wdrożenie wodorowych ciężarówek do ruchu zajęło półtora roku.
To nie pierwszy przykład współpracy firm DHL i Diageo przy projektach dotyczących bardziej ekologicznego transportu. Od 2015 roku na terenie obiektu w Plainfield pracuje pięć elektrycznych ciągników terminalowych Orange EV, także klasy 8. Obecnie zakładowa flota liczy ich już dziesięć. W całej Ameryce Północnej DHL Supply Chain eksploatuje blisko sto takich pojazdów.