Berto Polska odebrało zestawy Renault Trucks D Wide do transportu w kontrolowanej temperaturze. We współpracy z Carrier, Igloocar i Bär Cargolift Renault Trucks zbudowało pojazdy dostosowane do potrzeb klienta.
Dwa zestawy chłodnicze oparte na nowym modelu gamy D-Wide 6×2 wyposażone są w 11-litrowe silniki DE o mocy 460 KM i najnowsze systemy bezpieczeństwa, spełniające unijne przepisy General Safety Regulation (GSR).
Renault nafaszerowane nowościami
Dostarczone do Berto Polska pojazdy wyposażone są w systemy GSR obejmujące szereg funkcji zapewniających bezpieczeństwo kierowcy oraz innych użytkowników dróg. Jednym z nich jest system radarów i kamer monitorujących najbliższe otoczenie wokół pojazdu. System ostrzega kierowcę o obecności pieszych, rowerzystów i innych pojazdów. Dzięki temu kierowcy mogą podejmować bardziej świadome decyzje podczas zmiany pasa ruchu czy manewrowania w przestrzeniach miejskich.
Tempomat adaptacyjny ACC utrzymuje bezpieczną odległość od poprzedzającego pojazdu, automatycznie regulując prędkość pojazdu. System (LDWS/DDAW) ostrzega o senności wyzwalając alarm dźwiękowy i wizualny na desce rozdzielczej, gdy pojazd zjeżdża z pasa ruchu. Natomiast system (ISA) rozpoznaje znaki drogowe i ostrzega w przypadku, gdy pojazd porusza się wyższą prędkością. System automatycznego hamowania awaryjnego (AEBS), reaguje na zagrożenia zderzenia poprzez aktywowanie hamulców w celu uniknięcia kolizji lub zmniejszenia jej skutków. System ten znacząco zwiększa bezpieczeństwo na drodze i wspiera reakcję kierowcy w sytuacjach awaryjnych. Pojazd wyposażono w system TPMS wraz z przyczepą co umożliwia informowanie kierowcy o aktualnym ciśnieniu w oponach, co stanowczo podnosi poziom bezpieczeństwa czynnego z powodu zmniejszenia ryzyka rozerwania opony w przypadku jazdy ze złym ciśnieniem.
Oprócz pojazdów w ofercie znalazło się również kompleksowe wsparcie w postaci dwuletniej usługi Optifleet, szkoleń kierowców z jazdy racjonalnej oraz 5-letni kontrakt serwisowy Start&Drive Excellence.
Berto Polska – niezawodność to podstawa
„Klient odbiera pojazdy wyposażone w najnowsze systemy zgodne z wytycznymi GSR, zapewniające maksymalne bezpieczeństwo na drodze. Spokój eksploatacji zapewnią 5-letnie kontrakty serwisowe Excellence. Dodatkowo Optifleet i specjalistyczne szkolenia dla kierowców pozwolą na optymalizację operacji i zwiększenie efektywności floty.” – mówi Jarosław Zwoliński manager ds. kluczowych klientów w Renault Trucks Polska
Jak mówi Sylvain Cotin, Berto Polska codziennie wykorzystuje ponad 100 pojazdów do transportu towarów w całej Polsce. Firma jest obecna na 3 rynkach: spożywczym z kontrolą temperatury, farmaceutycznym i materiałów budowlanych.
„Renault Trucks jest długoterminowym partnerem nie tylko Grupy Berto, ale także Berto Polska. Stała współpraca między naszymi zespołami pozwala nam oferować i budować wydajne rozwiązania transportowe z wykorzystaniem wysokiej jakości pojazdów i usług serwisowych.” – mówi Sylvain Cotin dyrektor generalny Berto Polska
„Berto Polska zamierza kontynuować odnawianie floty w 2025 r., aby móc dalej oferować rozwiązania transportowe spełniające nowe wymagania transportowe (normy środowiskowe i bezpieczeństwa).” – mówi Mirosław Andrzejewski wiceprezes Berto Kmtrans
IGLOOCAR to producent nadwozi izolowanych, przeznaczonych do dystrybucji towarów świeżych oraz mrożonych, wymagających stabilnej i kontrolowanej temperatury, niezależnie od pory roku i warunków zewnętrznych.
Samochód szyty na miarę
„Przekazane zestawy prezentują zabudowy Igloocar powstałe na bazie wieloletnich doświadczeń, przy użyciu najwyższej jakości materiałów w oparciu o technologię podciśnieniowego klejenia płyt warstwowych. Gwarantuje to uzyskanie najwyższych parametrów izolacyjnych wyrobów, spełniających rygorystyczne wymagania stawiane przy transporcie artykułów spożywczych.” – mówiRafał Czeluśniak dyrektor handlowy Igloocar
Jak mówi Rafal Czeluśniak, konfiguracja nadwozi obejmuje między innymi przystosowanie pod agregat chłodniczy z dwoma parownikami oraz montaż ścianek działowych. Umożliwia to podział wnętrza na dwa niezależne przedziały o różnych temperaturach. Podłogę pokryto blachą antypoślizgową ze stopu aluminium, spawaną z kątownikiem przypodłogowym. W ten sposób tworzy tzw. szczelną „wannę”. Listwy do blokowania ładunku na ścianach bocznych oraz drążki poziome i pionowe umożliwiają bezpieczne przewożenie towaru. Drzwi tylne dwuskrzydłowe oraz boczne jednoskrzydłowe na prawej ścianie pozwalają na łatwy i szybki dostęp do przestrzeni ładunkowej. Dodatkowo nadwozia wyposażono w szereg lamp oświetleniowych, błyskowych i roboczych. Dzięki temu kierowca może wykonywać swą pracę komfortowo, w bezpiecznych warunkach.
Firma Bar Cargolift jest jednym z największych producentów wind załadowczych w Europie. Specjalizujemy się w urządzeniach dla firm transportowych wymagających bardzo trwałego, bezpiecznego a zarazem łatwego w obsłudze i serwisie urządzenia.
„Nasza firma w Polsce działa już od prawie 30 lat. Do tych zestawów dostarczyliśmy windy o ładowności 2000 kg z momentem udźwigu wynoszącym aż 20 kNm. Tak wysoki moment udźwigu gwarantuje długą, intensywną i bezpieczną eksploatację.” – mówiKrzysztof Moskwiński prezes zarządu Bar Cargolift Polska
Krzysztof Moskwiński podkreśla, że wysoka na ponad 2 metry aluminiowa platforma gwarantuje załadowanie jednocześnie co najmniej dwóch palet. Zamontowane na platformie rollstopy umożliwiają jednoczesny transport co najmniej dwóch roll- kontenerów. Windy wyposażono w sterowanie nożne na platformie, migacze oraz dodatkowy pilot z kablem.
Na przyczepach zamontowano urządzenia specjalnie zaprojektowane pod tego typu pojazdy (z krótkim tylnym zwisem). Dodatkowo na przyczepach zamontowano niezależne akumulatory, ładowane podczas jazdy z alternatora ciężarówki. System niezależnych akumulatorów umożliwia to, że winda na przyczepie jest zawsze gotowa do pracy, nawet jeżeli przyczepa nie jest spięta z samochodem.
„Jako partner biznesowy firmy Berto, z dużym zadowoleniem obserwowaliśmy przekazanie do użytku dwóch nowych zespołów pojazdów, których specyfika wpisuje się w nasze oczekiwania, a co za tym idzie, także naszych klientów. Charakterystyka branży, w której działamy wymaga na każdym etapie niezawodności, elastyczności, a także efektywności.” – mówi Zygmunt Pachulski kierownik transportu, Logistics Havi Logistics Sp. z o. o.