Elektryczne Volvo FH najnowszej generacji jest w stanie pokonać 600 km na jednym ładowaniu. Tak duży zasięg to przełom w transporcie dalekobieżnym z zerową emisją spalin.
Elektryfikacja transportu ciężkiego trwa na całym świecie, a dłuższe dystanse stają się teraz możliwe. W przyszłym roku Volvo wprowadzi na rynek nową wersję FH Electric o dużym zasięgu. Pojazd będzie w stanie osiągnąć do 600 km na jednym ładowaniu. Umożliwi to firmom transportowym eksploatację ciężarówek elektrycznych na trasach międzyregionalnych i dalekobieżnych. Wreszcie stanie się możliwe przejechanie całego dnia roboczego bez konieczności ładowania. Nowe elektryczne Volvo FH Electric trafi do sprzedaży w drugiej połowie 2025 roku.
„Nasz nowy flagowy elektryczny ciągnik będzie doskonałym uzupełnieniem całej gamy modeli elektrycznych i umożliwi transport z zerową emisją spalin również na dłuższe dystanse. Będzie to świetne rozwiązanie dla firm transportowych, które realizują duże roczne przebiegi i są mocno zaangażowane w redukcję emisji CO2”, mówi Roger Alm, prezes Volvo Trucks.
Elektryczne Volvo FH – przyjazne, wygodniejsze
Czynnikiem umożliwiającym zasięg 600km jest nowa technologia układu napędowego Volvo, e-axle, która tworzy przestrzeń na znacznie większą pojemność akumulatora na pokładzie. Bardziej wydajne akumulatory, jeszcze bardziej ulepszony system zarządzania akumulatorami i ogólna wydajność układu napędowego również przyczyniają się do zwiększenia zasięgu.
Volvo Trucks oferuje osiem modeli z napędem elektrycznym. Szeroka gama produktów umożliwia elektryfikację dystrybucji miejskiej i regionalnej, budownictwa, gospodarki odpadami, a wkrótce także transportu dalekobieżnego. Volvo dostarczyło już ponad 3800 takich pojazdów w 46 krajach na całym świecie.
Roger Alm zwraca uwagę, że sektor transportu odpowiada za 7% globalnej emisji dwutlenku węgla. Akumulatorowe pojazdy ciężarowe to narzędzia do redukcji śladu klimatycznego. Oprócz ważnych korzyści dla środowiska, oferują one kierowcom lepsze środowisko pracy, przy znacznie niższym poziomie hałasu i wibracji.
Volvo Trucks napędza transformację w kierunku transportu bez paliw kopalnych. Chodzi o osiągnięcie celu zerowej emisji netto do 2040 r., korzystając ze strategii technologii trójścieżkowej. Podejście technologii trójścieżkowej opiera się na silnikach elektrycznych zasilanych akumulatorem, ogniwami paliwowymi i silnikach spalinowych, które działają na paliwach odnawialnych, takich jak zielony wodór, biogaz lub HVO (uwodorniony olej roślinny).