Volkswagen ID. Buzz Pro z dłuższym rozstawem osi ma powiększony akumulator o pojemności 86 kWh. Zabierze siedem osób i przejedzie do 487 km na jednym ładowaniu. VW ID. Buzz Pro w każdej wersji napędzany jest nowym silnikiem elektrycznym o 286 KM.
ID. Buzz GTX o mocy 340 KM jest najmocniejszym Bullim wszech czasów. Ma napęd na cztery koła, dwa rozmiary akumulatorów i dwa rozstawy osi do wyboru. Wersja GTX ma napęd na wszystkie koła i może holować przyczepę o masie do 1800 kg. ID. Buzz GTX to idealny elektryczny pojazd do holowania przyczep kempingowych, łodzi i przyczep z końmi. Volkswagen Samochody Dostawcze rozszerza i aktualizuje gamę modelową elektrycznego Bulli i oferuje nowość w gamie. Mowa o modelu ID. Buzz Pro z długim rozstawem osi, nowym akumulatorem i nowym, wysokowydajnym silnikiem napędowym o mocy 286 KM. ID. Buzz Pro z długim rozstawem osi może pomieścić maksymalnie siedem osób i z powodzeniem przewiezie rowery lub deski surfingowe.
Większa niż kiedykolwiek wcześniej moc wyróżnia również nowy flagowy model serii, ID. Buzz GTX o mocy 340 KM. Model ten charakteryzuje się bardzo dobrymi osiągami, napędem na cztery koła w standardzie i zdolnością holowania nawet ciężkich przyczep. ID. Buzz GTX można skonfigurować z normalnym lub długim rozstawem osi. W wersji z normalnym rozstawem osi ID. Buzz GTX jest zasilany nowym akumulatorem o pojemności 79 kWh; wersja z długim rozstawem osi jest automatycznie wyposażona w większy akumulator o pojemności 86 kWh.
Krócej ładujesz, dalej pojedziesz
Dzięki standardowemu akumulatorowi o pojemności 86 kWh, maksymalny zasięg nowego ID. Buzz Pro z długim rozstawem osi w zależności od wyposażenia wynosi od 453 do 487 km (cykl WLTP) (ID. Buzz Pro z normalnym rozstawem osi i akumulatorem 79 kWh: 423 do 461 km). Wszystkie wersje ID. Buzza, zarówno z akumulatorem o pojemności 79 kWh, jak i z akumulatorem 86 kWh, można teraz naładować od 10 do 80% w mniej niż 30 minut. A to dzięki temu, że można je teraz ładować prądem stałym o mocy ładowania do 185 kW (poprzednio do 170 kW). W przypadku wersji z akumulatorem 86 kWh możliwe jest nawet ładowanie z mocą 200 kW.
Spełni wszystkie wymagania
Nowe wersje ID. Buzza z dłuższym rozstawem osi (LWB: 3239 mm) mają długość całkowitą 4962 mm. W porównaniu z wersjami z normalnym rozstawem osi (NWB: 2989 mm) oznacza to wzrost o 250 mm. Dodatkowa długość zapewnia miejsce nawet dla siedmiu foteli (dwóch z przodu, trzech w 2. rzędzie siedzeń, dwóch w 3. rzędzie siedzeń – 2/3/2), jeszcze więcej przestrzeni bagażowej i pozwala na montaż większego akumulatora o pojemności 86 kWh. Przy pięciu osobach na pokładzie maksymalna pojemność bagażnika wynosi 1340 litrów do górnej krawędzi oparć tylnych siedzeń. Natomiast przy siedmiu osobach, pojemność bagażnika wynosi 306 litrów. Po złożeniu oparć wszystkich pięciu siedzeń w drugim i trzecim rzędzie, pojemność bagażnika wzrasta do imponujących 2469 litrów. Ponadto Volkswagen ID. Buzz z normalnym rozstawem osi może być teraz skonfigurowany jako 6-miejscowy (2/2/2). Do tej pory był dostępny tylko jako 5-miejscowy (2/3).
Samochód multimedialny
Nowe wersje ID. Buzza otrzymały aktualizację sprzętu i oprogramowania. Nowością na pokładzie jest nowa generacja systemów infotainment (w standardzie) z intuicyjną nawigacją po menu i bardzo dużą mocą obliczeniową. Ekran dotykowy ma teraz przekątną 12,9 cala zamiast 12,0 cala (33 cm zamiast 30 cm). Nowością jest także podświetlany pasek dotykowy do regulacji temperatury i głośności. Nowy asystent głosowy IDA jest obsługiwany za pomocą naturalnych poleceń głosowych. Umożliwia on nie tylko sterowanie wieloma funkcjami pojazdu, ale także udziela odpowiedzi na pytania z zakresu wiedzy ogólnej, korzystając z połączenia online z bazami danych, takimi jak Wikipedia.
Innowacyjny asystent głosowy IDA jest dodatkowo zintegrowany ze sztuczną inteligencją ChatGPT. Kolejną nowością jest aplikacja Wellness wykorzystująca wstępnie skonfigurowane programy do dostosowywania różnych funkcji pojazdu w celu poprawy samopoczucia podczas jazdy lub podczas ładowania. Dodatkowo, ID. Buzza można teraz zamówić z wyświetlaczem przeziernym (ang. head-up display). Pojawiły się również nowe systemy wspomagające, w tym Park Assist Pro z funkcją zdalnego parkowania za pomocą smartfona. Kolejną nowością jest system ostrzegania przy wysiadaniu, który po otwarciu drzwi ostrzega przed samochodami i rowerami zbliżającymi się od tyłu.
Wyposażenie standardowe – Volkswagen ID. Buzz
Volkswagen ID. Buzz Pro ma dwoje przesuwanych drzwi, reflektory i tylne światła LED, przednią kamerę systemów wsparcia kierowcy, wielofunkcyjną kierownicę, system utrzymywania na pasie ruchu Lane Assist i autonomiczny system hamowania awaryjnego Front Assist. System V2X wykorzystuje dane pozyskiwane z innych pojazdów do ostrzegania o zagrożeniach w bezpośrednim sąsiedztwie. Ponadto w skład wyposażenia wchodzą: tempomat, dynamiczny wyświetlacz znaków drogowych, Park Distance Control, system Infotainment (Ready 2 Discover), App-Connect (w tym App-Connect Wireless) dla Apple CarPlay i Android Auto, interfejs telefonu komórkowego, automatyczna klimatyzacja i system bezkluczykowy.
Wyjątkowa odmiana Volkswagen ID. BUZZ GTX
Nowy Volkswagen ID. Buzz GTX różni się od modeli ID. Buzz Pro zarówno wizualnie, jak i pod względem wyposażenia. Szczególnie rzuca się w oczy unikalny przód GTX. Wszystkie ciemne elementy nadwozia są wykończone w czerni o wysokim połysku. Ponadto standardowym wyposażeniem ID. Buzz GTX są 20-calowe felgi aluminiowe Solna. W standardzie znajdziemy też sportowe podwozie i IQ.LIGHT – matrycowe reflektory LED. Nowy lakier w kolorze wiśniowej czerwieni zarezerwowano wyłącznie dla ID. Buzza GTX. Wyposażenie wnętrza GTX również zostało spersonalizowane. Na przykład, wersje GTX są jedynymi modelami w serii, które mają czarną podsufitkę, fotele mają specyficzny dla GTX wzór z czerwonymi przeszyciami, a wielofunkcyjna kierownica otrzymała logo GTX.