PepsiCo do rozwożenia napojów i przekąsek po ścisłym centrum Warszawy używa bezemisyjnych pojazdów. W ten sposób dokonuje się transformacja firmy w kierunku zrównoważonego rozwoju pep+. Ekologiczne samochody oznaczone są logotypem pep+. Obsługuje je ID Logistics Polska. Nowe auta nie hałasują i nie emitują spalin, dzięki czemu nie są uciążliwe dla mieszkańców stolicy. To nie jedyna tegoroczna inwestycja PepsiCo, która pomoże w rozwoju firmowej ekofloty.
Od lipca 2024 r. warszawskie Śródmieście obejmie Strefą Czystego Transportu (SCT). Choć zakaz wjazdu nie będzie dotyczył dostawców, to PepsiCo postanowiło się mu podporządkować. Elektryczne pojazdy dostawce posłużą do przewozu produktów do sklepów, restauracji, galerii handlowych, lodówek czy dyskontów znajdujących się w tej części Warszawy. Nowe samochody dostarczają także produkty do biura głównego PepsiCo przy Placu Konesera.
Firma postawiła na mieszczące 8 palet elektryczne Mastery E-Tech produkcji Renault Trucks. Pojazdy mają akumulatory nowej generacji o pojemności 52 kWh, które pozwalają na przejechanie ponad 160 km na jednym ładowaniu. Wyboru tego konkretnego modelu dokonano w oparciu o optymalizację i efektywność dostaw w dystrybucji miejskiej. Oprócz redukcji emisji CO2 korzyścią z używania nowej technologii w łańcuchu dostaw jest obniżenie kosztów codziennej eksploatacji pojazdów.
W ramach strategicznej transformacji pep+ PepsiCo stale inwestuje w rozwiązania zrównoważone środowiskowo, w tym projekty zmniejszające emisje CO2. PepsiCo Polska dąży do elektryfikacji całej floty aut
‒ W 2024 każdy obszar naszej floty zostanie zelektryfikowany w jakiejś części. Do dyspozycji pracowników działu sprzedaży oddane zostaną minivany elektryczne. Flota osobowych aut elektrycznych pojawi się w każdym naszym zakładzie produkcyjnym, a pracownicy biura głównego będą mogli korzystać z elektrycznych aut służbowych. Ten rok będzie w naszej firmie przebiegał pod znakiem inwestycji w auta zeroemisyjne, a co za tym idzie dalszego zmniejszania emisji CO2. ‒ powiedział Wojciech Osiadacz, kierownik floty oraz planowania transportu w PepsiCo.
W branży FMCG modernizacja logistyki w kierunku elektromobilności jest kluczowa. PepsiCo dąży do minimalizowania wpływu swojej działalności na środowisko i jakość życia mieszkańców miasta. Wspólnym celem PepsiCo i partnerów jest zoptymalizowanie efektywności pojazdów dostawczych, aby osiągnąć wyznaczony cel dekarbonizacyjny. Do 2040 roku PepsiCo zamierza osiągnąć bezemisyjność we wszystkich aspektach swojej działalność. Możemy zatem mieć pewność, że to nie ostatnia taka inwestycja PepsiCo.