Od kwietnia 2024 r. można składać zamówienia na Actrosa L z opływową kabiną ProCabin.
Samochód ma wydłużony przód o 80 mm. W połączeniu z innymi akcesoriami zmniejszającymi opór powietrza przyczynia się to do obniżenia zużycia paliwa maksymalnie o 3%.
Wraz z nową kabiną Actros L otrzymał zmodernizowany silnik OM 471 nowe systemy bezpieczeństwa, m.in. Active Brake Assist 6 i Active Sideguard Assist 2. Dzięki temu z zapasem spełniaa wymogi ogólych przepisów bezpieczeństwa (ang. General Safety Regulation – GSR), które zaczynają obowiązywać od lipca 2024 r. Wiosną 2025 r. w Actrosie L pojawią się kolejne nowinki, a wśród nich tzw. Multimedia Cockpit Interactive 2 z dodatkowymi usługami cyfrowymi.
Z brzuszkiem
Przód nowej ProCabin został zapożyczony z bateryjnego eActrosa 600. Na redukcję oporu aerodynamicznego wpływa nie tylko 80-milimetrowe wybrzuszenie z przodu, ale również poprawione nadkola i osłony boczne. Zmniejszono również szpary między elementami nadwozia i zmodernizowano spojlery za kabiną. Uszczelniono również komorę silnika, pamiętając o zapewnieniu odpowiedniego chłodzenia.
Wszystkie lampy pojazdu mają diody LED. Opcjonalnie dostępne są także matrycowe reflektory LED.
ProCabin Actrosa L występuje w trzech wariantach: Stream, Big lub Giga Space. Wewnątrz poprawiono ogrzewanie fotela, zastosowane nowe materiały tapicerskie oraz nowy materac leżanki. Panele przy miejscach do spania mają więcej funkcji. Dodano też więcej lampek do czytania i gniazd USB typu C w ścianach bocznych. Wyposażenie można uzupełnić o drugą lodówkę i gniazdo 230 V. Nadal dostępny jest również pakiet SoloStar Concept z narożnym fotelem pasażera i składanym stolikiem na tylnej ścianie. Do wyboru wraz z nim są dwa rodzaje tapicerki. Od kwietnia 2025 r. dostępny będzie także Multimedia Cockpit Interactive 2 z nowym układem menu, obsługą głosową, lepszą łącznością sieciową i nowymi aplikacjami, np. Connected Traffic Warnings.
Nowe turbosprężarki
W wyposażeniu Actrosa L będzie unowocześniony 12,8-litrowy silnik wysokoprężny OM 471 trzeciej generacji. Nowa jednostka będzie uzupełnieniem dla silników OM 470 i OM 473. Wprowadzono w niej dwie nowe turbosprężarki, dopasowane do rodzaju eksploatacji. Odmiana dla transportu dalekobieżnego sprzyja przede wszystkim redukcji zużycia paliwa. Wraz z poprawionym układem utylizacji spalin pozwala osiągnąć oszczędność do 4%.
Daimler Truck zaprojektował nową platformę elektroniczną. Umożliwia ona łączenie danych z radarów i kamer w celu uzyskania szerszego pola widzenia do przodu i na boki. Przetwarza ona 20 razy więcej danych. Sześć łącznie zainstalowanych czujników (cztery boczne radary krótkiego zasięgu z przodu i z tyłu, odpowiednio po prawej i lewej stronie, radar dalekiego zasięgu z przodu pośrodku oraz kamera wielofunkcyjna w przedniej szybie) obejmuje teraz kąt 270 stopni wokół pojazdu. Hamulce z ABA 6 mogą automatycznie wykonać pełne hamowanie i zatrzymać pojazd z prędkości do 60 km/h, jeśli z przodu pojawi się przeszkoda. Kolejnym atutem ABA 6 jest funkcja monitorowania wielu pasów ruchu na odległość do 250 metrów.
Więcej niż wymaga GSR
Active Sideguard Assist 2 (ASGA 2) ze zmodernizowanego Actrosa L także może więcej. Monitoruje ruch drogowy po stronie kierowcy i po stronie pasażera. Dwustopniowo ostrzega kierowcę przed potencjalnym zagrożeniem, dając czas na reakcję. Strefa ostrzegania, aktywna do prędkości 30 km/h, obejmuje 30 metrów za i siedem metrów przed pojazdem. Jęli kierowca nic nie zrobi, system do prędkości 20 km/h uruchamia zautomatyzowane hamowanie aż do zatrzymania pojazdu. To więcej niż wymaga GSR. ASGA 2 wyposażono też w inteligentny system ostrzegania podczas zmiany pasa ruchu w zależności od pozycji zajmowanej przez pojazd na pasie ruchu.
Nowy Front Guard Assist monitoruje przestrzeń przed pojazdem. Po wykryciu nieruchomych lub poruszających się obiektów, do prędkości 15 km/h, system ostrzega kierowcę o zagrożeniu za pomocą dwustopniowego systemu ostrzegania. Obejmuje działaniem martwe pole od 0,8 metra do ok. czterech metrów przed pojazdem na całej jego szerokości.
Nie męcz się
Oprócz systemów asystujących zaprojektowanych z myślą o bezpieczeństwie ruchu drogowego, Actros L oferuje ułatwienia w prowadzeniu: Active Drive Assist 3 (ADA) oraz, tempomat adaptacyjny Predictive Powertrain Control (PPC), sterującego skrzynią biegów i tempomatem. ADA 3 ułatwia utrzymanie kierunku ruchu, a PPC dopasowuje pracę układu napędowego do ukształtowania terenu przed pojazdem. Od kwietnia 2025 r. system uwzględni ponadto informacje o trasie pochodzące z nawigacji. Pozwoli kierowcom unikać niepotrzebnego hamowania, przyspieszania i przełączania biegów.
Wraz z nowymi pojazdami, Mercedes oferuje szereg usług ułatwiających monitorowanie o obsługę pojazdu.