W Alabamie ruszyła produkcja silnika i-FORCE 2,4 l do nowej generacji Toyoty Tacomy.
Tacoma czwartej generacji, która debiutuje na amerykańskim rynku, po raz pierwszy będzie oferowana również jako hybryda. W fabryce Toyota Alabama w Huntsville została właśnie uruchomiona produkcja turbodoładowanego silnika i-FORCE o pojemności 2,4 l, stanowiącego serce układu hybrydowego I-FORCE MAX tego moelu. Nowa linia kosztowała 222 milionów dolarów.
– Rozpoczęcie produkcji silnika i-FORCE 2,4 litra to ważny moment w rozwoju fabryki w Alabamie i gwarancja stabilności zatrudnienia dla naszych 2000 pracowników – powiedział Jason Puckett, prezes fabryki Toyota Alabama. – Od teraz, dzięki wersji hybrydowej modelu Tacoma, każda linia w naszym zakładzie produkuje silniki do pojazdów hybrydowych.
Nowa inwestycja
Fabryka silników Toyoty w Huntsville została rozbudowana już po raz szósty. Firma zainwestowała w nią łącznie 1,5 miliarda dolarów. W 2023 roku linie produkcyjne opuściła rekordowa liczba 777 000 silników, które trafiają do samochodów montowanych w Ameryce Północnej. Zakład produkuje jednostki czterocylindrowe i sześciocylindrowe do Toyoty Tundry, Sequoi, Corolli, Corolli Cross, Tacomy, Highlandera, Sienny i RAV4. Do 2030 roku Toyota zainwestuje w elektryfikację pojazdów ponad 70 miliardów dolarów.
W najbliższych miesiącach przy zakładzie zostanie oddana do użytku nowa elektrownia słoneczna o mocy 30 megawatów, która pokryje ponad 70% zapotrzebowania zakładu na energię elektryczną. Instalacja fotowoltaiczna o powierzchni 168 akrów będzie produkowała rocznie 62 000 megawatogodzin energii. Inwestycja o wartości 49 milionów dolarów zbliża fabryki Toyoty do „neutralności klimatycznej”, którą mają osiągnąć do 2035 roku.
Pierwsza hybrydowa Tacoma
Tacoma to pikap średniej wielkości, wg północnoamerykańskiej klasyfikacji. Nowa, czwarta generacja modelu jest oferowana z czterea typami napędu. Najmocniejszy, hybrydowy napęd I-FORCE MAX to połączenie turbodoładowanego 2,4-litrowego silnika I-FORCE z elektrycznym o mocy 49 KM, ośmiobiegową przekładnią oraz baterią niklowo-wodorkową o pojemności 1,87 kWh. Łączna moc układu wynosi 331 KM. Gama obejmuje także zwykły silnik I-FORCE 2,4 l w trzech wariantach o mocy 231, 274 i 282 KM. Samochód nie będzie oferowany na polskim rynku.