niedziela, 1 grudnia, 2024
Strona głównaBez kategoriiFord Transit Courier – tradycja od 1952 roku

Ford Transit Courier – tradycja od 1952 roku

Ford Transit Courier wciąż jest produkowany i nie zapowiada się, by cokolwiek miało to zmienić. Miejskie dostawcze Fordy oznaczone nazwą Courier cieszą się ponad 70-letnią historią. Jeździły (i jeżdżą) po drogach Ameryki Północnej, Australii i Europy. Oferowany dziś przez Ford Pro model Transit Courier to van zapewniający dużo miejsca oraz czerpiący ze wzornictwa znanego z aut typu SUV.

Pierwszy model Forda oznaczony nazwą Courier pojawił się na rynku w 1952 roku. Przepis na jego powstanie był prosty. W osobowej wersji Forda Ranch Wagon wygospodarowano przedział transportowy za pierwszym rzędem siedzeń, a tył auta pozbawiono szyb. Tak powstał Ford Courier Delivery, który był produkowany w Detroit do 1960 roku.

Ford Transit Courier – historia przodków w pigułce

Na początku lat 70. wprowadzono na rynek amerykański model o nazwie Ford Courier. Ten kompaktowy pickup wyposażony został w czterocylindrowy silnik i napęd na tylne koła. Oferował ładowność na poziomie 650 kg. Zyskał popularność między innymi wśród przedsiębiorców zajmujących się pracami remontowo-budowlanymi czy małych firm szukających taniego i niezawodnego samochodu dostawczego. Druga generacja tego modelu pojawiła się w 1977 roku i opuszczała fabrykę do roku 1985. Kolejna generacja Couriera trafiła do sprzedaży w 1985. Auto oferowano w USA, Kanadzie, Australii i Nowej Zelandii. W 1998 roku australijski oddział Forda zaprezentował ostatnią odsłonę tego modelu. Jego produkcja trwała do 2007 roku.

Na rynku Europejskim Ford Courier można go było kupić od 1991 roku. Konstrukcja tego miejskiego dostawczaka opiera się na modelu Fiesta. Samochód zyskał praktyczną przestrzeń ładunkową i oferował ładowność 580 kg. Jego druga generacja zadebiutowała w 1995 roku i produkowano ją do 2002. Ford Courier był oferowany również w Brazylii, ale w przeciwieństwie do wersji europejskiej występował jako pickup i powstawał do 2013 roku.

W 2013 roku Ford powrócił do koncepcji miejskiego samochodu dostawczego na bazie Fiesty i zaprezentował model Ford Transit Courier. Mały dostawczak oferował 2,3 metra sześciennego przestrzeni transportowej i można było nim przewozić przedmioty o długości do 1,6 metra i wadze 600 kg. W 2017 roku przeprowadzono niewielki lifting modelu.

Courier w najnowszej odsłonie

Ostatnia odsłona Transita Couriera pojawiła się w salonach sprzedaży w 2024 roku. Model jest dostępny do konfiguracji w wielu wersjach wyposażenia oraz z oszczędnymi, benzynowymi i wysokoprężnymi silnikami. Objętość przestrzeni ładunkowej w wersji Van wynosi 2,9 m3. Ładowność samochodu w zależności od wersji wynosi od 677 kg do 854 kg.

W gamie silnikowej nowego Transita Couriera w Polsce znalazły się napędy benzynowe i wysokoprężne. Oferta silników spalinowych obejmuje wielokrotnie nagradzany 1.0 EcoBoost w dwóch wariantach – o mocy 100 KM i 125 KM. Jest także oszczędny 1.5 EcoBlue o mocy 100 KM. Wszystkie samochody dostępne są z 6-biegową manualną skrzynią biegów, a 1.0 EcoBoost 125 KM także z 7-biegową automatyczną skrzynią dwusprzęgłową.

Co oferuje nowy Courier?

Ford Transit Courier jest dostępny w trzech wersjach wyposażenia – Trend, Limited oraz Active. Już w podstawowej odmianie oferuje między innymi elektrycznie sterowane i podgrzewane lusterka boczne, tylne czujniki parkowania, tempomat, inteligentny ogranicznik prędkości, cyfrowy zestaw wskaźników, 8-calowy dotykowy ekran systemu informacyjno-rozrywkowego SYNC 4 czy bezprzewodowa obsługa Apple CarPlay i Android Auto. W standardzie znajduje się również rozbudowany pakiet systemów wspomagających kierowcę. Zawiera on m.in. system zapobiegania kolizjom Pre-Collision Assist, system monitorowania koncentracji kierowcy, system kontroli pasa ruchu czy system rozpoznawania znaków ograniczenia prędkości.

W przeciwieństwie do swoich poprzedników nowy Transit Courier może występować w odmianie pozwalającej na transport ekipy pracowników i sprzętu. Nadwozie typu „double-cab-in-van” oferuje drugi rząd siedzeń dzielony w stosunku 60/40. Można go składać i opuszczać, a przy podniesionych tylnych siedzeniach przestrzeń ładunkowa pomieści europaletę. Uchylne okna w drugim rzędzie i przeszklone tylne drzwi ładunkowe są standardem; pełne przeszklenie boczne jest opcjonalne.

Transit Courier będzie oferowany już wkrótce w odmianie z napędem elektrycznym. Samochód dostanie silnik o mocy 100 kW i możliwość korzystania tylko z pedału przyspieszenia. Będzie oferował możliwość szybkiego ładowania DC 100kW. Korzystając z szybkiej ładowarki będzie można zwiększyć zasięg samochodu o 87 km w ciągu 10 minut od podłączenia do ładowarki. Ładowanie w zakresie 10-80% zajmie mniej niż 25 minut.

Powiązane artykuły

OBSERWUJ NAS!

Facebook
YouTube
LinkedIn
Instagram
Tiktok

 

CZYTAJ NAJNOWSZY NUMER

Zapisz się do newslettera


Zrównoważony rozwój

Opinie

Po godzinach

Zapowiedź