Mercedes wprowadza zmodernizowaną gamę dostawczych modeli średniej wielkości.
Wraz z nowym Vito i eVito pojawia się klasa V, klasa V Marco Polo oraz elektryczny EQV. Różnice między modelami stricte użytkowymi, a wygodnymi, pasażerskimi V i EQV są głębsze niż poprzednio.
Więcej różnic
– Chcemy oferować najbardziej pożądane pojazdy i usługi oraz odgrywać rolę pioniera w e-mobilności, od minivanów po samochody kempingowe i dostawcze. Nasze nowe średniej wielkości pojazdy to kolejny krok w kierunku osiągnięcia tego celu – mówi Klaus Rehkugler, szef sprzedaży i marketingu Mercedes-Benz Vans
Spektrum użytkowników rozciąga się od rodzin i entuzjastów wypoczynku po VIP-ów i prezesów firm. Poza Europą pojazdy te są szczególnie popularne na rynku azjatyckim. Vito i eVito występuje w wariantach Tourer, furgon i Mixto, a klasa V – Style, Avantgarde, oraz Exclusive. EQV wystepuje tylko jako Avantgarde. W klasie V są oferowane pcjonalne pakiety stylistyczne np. AMG Line i Night.
Do średniej wielkości vanów należy ponadto kamper V Marco Polo. Wszystkie modele oferują dużo przestrzeni na biznes, życie rodzinne lub kempingowe przygody.
Mercedes: nowy styl
Jednym z atutów nowych modeli jest wygląd. Nowa stylistyka przodu charakteryzuje się efektowną osłoną chłodnicy w różnych formach i mocno podkreślonym zderzakiem. Odświeżony wygląd uzupełniają nowe obręcze kół ze stopów lekkich w rozmiarach 17, 18 i 19 cali oraz pięć nowych kolorów lakieru.
Nowa stylistyka wnętrza dopełnia odświeżony wygląd nadwozia. Dominują elementy cyfrowe. Przeprojektowano deską rozdzielczą z ekranem dotykowym, nowymi stylowymi nawiewami powietrza i kierownicą, a sterowanie multimediami jest możliwe bez odrywania rąk od kierownicy. Vito i eVito są wyposażone w intuicyjnie obsługiwany centralny wyświetlacz o przekątnej 10,25 cala oraz nowy zestaw wskaźników z kolorowym wyświetlaczem o przekątnej 5,5 cala. Klasa V i EQV po raz pierwszy są wyposażone w dwa panoramiczne wyświetlacze o przekątnej 12,3 cala.
Nowa konsola środkowa może obsługiwać w opcji bezprzewodowe ładowanie smartfonów. Inne nowe funkcje, z których część jest opcjonalna, obejmują uruchamianie bezkluczykowe, podgrzewaną kierownicę i nowe, przyciemnione tylne oświetlenie ułatwiające jazdę nocą. W Vito Tourerze i Mixto oraz eVito Tourerze po raz pierwszy dostępna jest elektryczna klapa tylna Easy-Pack. Ponadto w modelach dostwczych z automatyczną skrzynią biegów, w zależności od wyposażenia, dostępny jest teraz elektryczny hamulec postojowy.
W odświeżonych wersjach klasy V i EQV do wyboru są aż 64 kolory oświetlenia ambiente. Wszystkie te modele są teraz standardowo wyposażone w drzwi przesuwne po lewej stronie pojazdu.
Nowa gama średniej wielkości samochodów dostawczych Mercedes-Benz jest standardowo wyposażona w system informacyjno-rozrywkowy MBUX (Mercedes-Benz User Experience) obecnej generacji – w modelach Vito i eVito po raz pierwszy. Inforozrywkę obsługuje się na centralnym wyświetlaczu, dotykowych panelach sterowania na kierownicy lub głosowo i z pomocą asystenta „Hej Mercedes”. W modelach elektrycznych system obejmuje funkcje dopasowane do ich specyfiki.
Klienci mogą stworzyć swój osobisty profil w pojeździe i zsynchronizować go z danymi profilu na koncie Mercedes me. Dla każdego pojazdu można zapisać do siedmiu różnych profili. Zeskanowanie kodu QR za pomocą aplikacji Mercedes me powoduje automatyczne połączenie pojazdu z kontem Mercedes me.
Standardowe wyposażenie obejmuje:
• Vito i eVito: Attention Assist, asystent świateł drogowych z czujnikiem deszczu, tempomat, aktywny asystent hamowania z funkcją ruchu poprzecznego, asystent martwego pola, aktywny asystent utrzymania pasa ruchu, inteligentny asystent ograniczenia prędkości i kamera cofania.
• klasa V, V Marco Polo i EQV: Attention Assist, asystent świateł drogowych z czujnikiem deszczu, aktywny asystent utrzymywania odległości Distronic, aktywny asystent hamowania z funkcją ruchu poprzecznego, asystent martwego pola, aktywny asystent utrzymania pasa ruchu, inteligentny asystent ograniczenia prędkości i pakiet parkowania.