Pierwszym klientem EWT Automotive, który przetestuje eActrosa 300 Tractora, jest firma MEXEM z Pruszkowa.
12 lutego w siedzibie EWT Automotive w Ołtarzewie nastąpiło przekazanie demonstracyjnego eActrosa 300 do pierwszego testu u klienta. Przez dwa tygodnie firma MEXEM będzie sprawdzać, w jaki sposób może najlepiej wykorzystać potencjał ciągnika Mercedes z napędem elektrycznym.
– To pierwsza elektryczna ciężarówka, którą będziemy testować, choć oczywiście wybór marki nie jest przypadkowy, bo w naszej flocie Mercedesy, w tym najnowszy model Actrosa, stanowią większość – mówi Michał Niewiadomski, kierownik spedycji krajowej w firmie MEXEM. – Zdecydowaliśmy się przetestować eActrosa z jednej strony ze względu na to, że szukamy bardziej ekologicznych rozwiązań, a z drugiej zachęciły nas do tego liczne zapytania naszych klientów. Widzimy wyraźnie spore zainteresowanie włączeniem do obsługi – tam, gdzie to możliwe – pojazdów z napędem elektrycznym.
Miejska trasa
eActros 300 w ramach testu będzie przewoził wyprodukowany towar z fabryki jednego z klientów MEXEMu do magazynu firmy i z powrotem. Trasa, licząca w sumie ok. 80 km będzie prowadziła w dużym stopniu przez Warszawę.
– Przede wszystkim chcemy sprawdzić realny zasięg tego pojazdu. Planujemy wykonywać w ciągu doby trzy takie trasy – mówi Michał Niewiadomski. – W jedną stronę obciążenie wyniesie między 8 a 12 ton, w drodze powrotnej pojazd w większości przypadków będzie jechał bez ładunku. Trasa, którą jeździmy, jest zwykle dość mocno zakorkowana, tak więc czas przejazdu z pewnością będzie różny, podobnie jak zużycie energii. Dla lepszego zweryfikowania rezultatów w trakcie testu eActrosem będzie jeździło na zmianę dwóch naszych doświadczonych kierowców.
Zanim demonstracyjny eActros 300 wyruszył do pracy w firmie MEXEM, kierowcy zostali przeszkoleni z obsługi pojazdu przez Truck Experta EWT Automotive.
– To niezbędne w przypadku pojazdu elektrycznego – podkreśla Tomasz Markiewicz, , doradca handlowy w EWT Automotive Polska. – Kierowcy muszą wiedzieć, w jaki sposób używać tej technologii: po pierwsze ze względów bezpieczeństwa, a po drugie dla efektywnej eksploatacji, np. nauczyć się korzystać z rekuperacji. Istotny jest także sposób ładowania: stan baterii nie powinien spadać poniżej 20% ani przekraczać 80% poziomu naładowania, w tym przedziale akumulator wysokiego napięcia pracuje najefektywniej.
– Jesteśmy bardzo ciekawi wyników testu – chcemy sprawdzić, w jaki sposób moglibyśmy użytkować eActrosa z korzyścią dla klientów i środowiska, a także zobaczyć, jakie oszczędności może on przynieść firmie – mówi Michał Niewiadomski. – Elektromobilność to nowy rozdział w transporcie i cieszymy się, że EWT Automotive umożliwia nam stawianie pierwszych kroków w tej dziedzinie.