wtorek, 10 grudnia, 2024
Strona głównaAktualnościPierwszy ciągnik eActros 300 u niemieckiego klienta

Pierwszy ciągnik eActros 300 u niemieckiego klienta

Logistik Schmitt jest pierwszą firmą w Niemczech, do której trafił ciągnik siodłowy eActros 300. Jest jednym z ogółem sześciu zamówionych.    

Elektryczny ciągnik będzie wykorzystywany w przewozach między fabryką silników Daimler Truck w Mannheim a fabryką Mercedes-Benz w Wörth.

– Logistik Schmitt jest ważnym partnerem w testowaniu eActrosa od 2019 roku. Tym bardziej cieszymy się, że do floty firmowej dołączył na dobre ciągnik eActros 300. Model ten jest produkowany w krótkich seriach od czerwca 2023 roku, a produkcja ruszy pełną parą pod koniec 2023 roku – informuje Ronald Ott, dyrektor sprzedaży samochodów ciężarowych Mercedes-Benz i Fuso w Niemczech.

Transport na potrzeby Daimler Truck

Ronald Ott przekazał pierwszy ciągnik eActros 300 Rainerowi Schmittowi, partnerowi zarządzającemu Logistik Schmitt. Ta rodzinna firma z siedzibą w Bietigheim w Badenii-Wirtembergii będzie początkowo używać Mercedesa na baterie do transportu silników między swoim centrum logistycznym w Germersheim a odległą o 25 km fabryką Mercedesa-Benza w Wörth. Pojazd będzie pracował przez całą dobę. Później zostanie wprowadzony do przewozów również między Wörth, a fabryką silników w Mannheim. Logistik Schmitt doda do floty ogółem sześć ciągników siodłowych eActros 300.

Pierwsza wersja ciągnika siodłowego eActros 300 wyprodukowana w ramach wcześniejsze, krótkiej serii została przekazana holenderskiej firmie Simon Loos zajmującej się logistyką żywności w czerwcu 2023 r.

eactros 300

Dystrybucyjny się sprawdził

– eActros do transportu dystrybucyjnego pokazał już swoje możliwości w naszej firmie przez ostatnie kilka lat. Kompleksowa oferta Mercedes-Benz Trucks, obejmująca porady dotyczące elektrycznych ciężarówek, odegrała kluczową rolę w podjęciu decyzji o zakupie elektrycznego ciągnika siodłowego – mówi Rainer Schmitt z Logistik Schmitt.

Ważne jest również dogodne ładowanie. Logistik Schmitt już na wczesnym etapie postarała się o ładowarki w swoich oddziałach. Stacje ładowania są dostępne również w miejscu rozładunku w zakładzie Wörth.

eactros 300

Ciągnik siodłowy eActros 300 wywodzi się z podwozia eActros 300/400, które jest produkowane seryjnie od 2021 roku. Trzy pakiety akumulatorów o zainstalowanej pojemności 112 kWh każdy zapewniają zasięg do 220 km. eActrosa 300 można ładować z mocą do 160 kW. Uzupełnienie energii w bateriach z 20 do 80% zajmuje ładowarce dostarczającej prąd stały o natężeniu 400 A nieco ponad godzinę.

Powiązane artykuły

OBSERWUJ NAS!

Facebook
YouTube
LinkedIn
Instagram
Tiktok

 

CZYTAJ NAJNOWSZY NUMER

Zapisz się do newslettera


Zrównoważony rozwój

Opinie

Po godzinach

Zapowiedź