Panattoni sfinalizował sprzedaż Panattoni Park Koluszki na rzecz DL Invest Group. Transakcja o wartości 29 mln euro obejmuje w pełni skomercjalizowany obiekt magazynowo-produkcyjny w strategicznej lokalizacji.
Inwestycja Panattoni to pierwsze centrum dystrybucyjne klasy A w Koluszkach. Park o powierzchni 40 500 mkw. zrealizowano zgodnie z wysokimi standardami technicznymi i uzyskał certyfikat środowiskowy BREEAM.
„Sprzedaż Panattoni Park Koluszki to kolejny dowód na wysoką płynność rynku i rosnący popyt na strategicznie położone, w pełni wynajęte aktywa logistyczne. Centralna Polska umacnia swoją pozycję jako kluczowy hub dystrybucyjny, a inwestorzy instytucjonalni poszukują projektów o stabilnych fundamentach i najwyższej jakości” – komentuje Michał Stanisławski, Co-Head of Capital Markets w Panattoni.
Obiekt wynajęto dwóm stabilnym najemcom. Pierwszym jest Kamoka, europejska marka oferująca części samochodowe, która prowadzi w tej lokalizacji nowoczesne centrum dystrybucyjne. Drugi to Pet Republic, należący do multifoodowej grupy LipCo Foods. Jest producentem mokrej karmy dla zwierząt, dysponującym zautomatyzowaną fabryką wraz z przestrzenią magazynową. Zakup Panattoni Park Koluszki wzmacnia obecność DL Invest Group w segmencie nieruchomości magazynowych.
„W ostatnich dniach sfinalizowaliśmy również umowy najmu na 7 kolejnych projektów oraz pierwsze data center, a także nabyliśmy projekt Platan Park w Warszawie, o powierzchni przekraczającej 55 000 mkw. Łączna wartość naszego portfela przekracza 1,1 mld euro i wzrosła o ponad 30% r/r. Jednocześnie znajdujemy się na zaawansowanym etapie rozmów dotyczących pozyskania kolejnych projektów” – mówi
Dominik Leszczyński, CEO w DL Invest Group.
Inwestycja Panattoni Park Koluszki znajduje się w sercu Polski Centralnej, z dobrym dostępem do autostrad A1 i A2, co zapewnia efektywne połączenia logistyczne w każdym kierunku. Dodatkowo w przyszłości uzyska dostęp do obwodnicy Łodzi. To przełoży się na jeszcze sprawniejszą komunikację drogową w kierunku głównych korytarzy transportowych kraju. W zasięgu sześciu godzin jazdy znajduje się ponad 180 milionów konsumentów na rynkach Polski, Niemiec, Czech, Słowacji, Austrii i Węgier. Zaledwie 30 minut jazdy samochodem dzieli park od intermodalnego terminala kolejowego, oferującego połączenia zarówno z Europą Zachodnią, Wschodnią jak i Chinami.






