Daimler Truck i Torc Robotics zdecydowały, że dostawcą lidarów do seryjnych ciężarówek autonomicznych będzie Innoviz Technologies.
Innoviz Technologies Ltd., dostawca lidarów i oprogramowania będzie zaopatrywał Daimlera oraz jego spółkę zależną Torc Robotics. Lidary krótkiego zasięgu InnovizTwo będą instalowane w produkowanych seryjnie amerykańskich ciężarówkach klasy 8 autonomicznych na poziomie 4 (wg SAE). Ponadto w ramach wspólnych działań rozwojowych firmy będą współpracować nad udoskonaleniem czujników montowanych w tych pojazdach.
Autonomiczna Cascadia
Daimler Truck i Torc Robotics planują wykorzystywać lidary Innoviz w autonomicznym Freightlinerze Cascadia w połączeniu z „wirtualnym kierowcą” Torc. Będą to kluczowe komponenty umożliwiające jazdę autonomiczną.

Daimler Truck zamierza wdrożyć autonomiczne ciężarówki do pracy w amerykańskim transporcie długodystansowym i regionalnym. Ma to zwiększyć efektywność przewozów i bezpieczeństwo na drogach.
– Partnerstwo z Daimler Truck i Torc potwierdza wartość naszych rozwiązań naszą pozycję na rynku autonomicznych ciężarówek – powiedział Omer Keilaf, prezes i współzałożyciel Innoviz. – Transport drogowy potrzebuje lidarów, które będą działać niezawodnie w najtrudniejszych warunkach. Zapewniać precyzję i zasięg niezbędne do bezpiecznej autonomicznej jazdy. Nasze czujniki InnovizTwo sprostały tym rygorystycznym wymaganiom.
– Wybór odpowiedniego dostawcy lidarów jest kluczowy dla powodzenia naszej strategii wdrożenia autonomicznych ciężarówek do pracy – powiedział Rakesh Aneja, dyrektor ds. rozwoju w Daimler Truck North America. – Dowiedzione doświadczenie firmy Innoviz w produkcji lidarów dla motoryzacji czyni ją idealnym partnerem przy produkcji seryjnej. Współpraca przybliża moment, gdy autonomiczne ciężarówki wyjada na drogi i zmienią oblicze logistyki.
Dane z kilku źródeł
– Integracja czujników Innoviz z naszym oprogramowaniem do pojazdów autonomicznych zwiększa możliwości naszego systemu w wykrywaniu, klasyfikowaniu i śledzeniu obiektów w czasie rzeczywistym w różnych warunkach drogowych i pogodowych. Lidary Innoviz są kompatybilne z naszymi pojazdami i trwałe. Jednocześnie wspierają redundancję niezbędną do bezpiecznej jazdy autonomicznej na poziomie 4 – stwierdził Mike Avitabile, główny konstruktor spółki Torc.
W swoim systemie jazdy autonomicznej Daimler Truck i Torc łączą dane pochodzące z różnego rodzaju czujników. Są to kamery, radary i lidary, które monitorują otoczenie pojazdu. Służy to zapewnieniu bezpieczeństwa w różnych warunkach.
Lidar wykorzystuje laser do tworzenia trójwymiarowych map otoczenia o wysokiej rozdzielczości. Aby zapewnić maksymalne bezpieczeństwo, autonomiczne ciężarówki potrzebują lidarów dalekiego oraz bliskiego zasięgu. Daimler Truck i Torc już wcześniej wybrały dostawce lidarów dalekiego zasięgu. Innoviz będzie dostarczał lidary krótkiego zasięgu.






