piątek, 14 listopada, 2025
Strona głównaAktualnościToyota Hilux po raz dziewiąty

Toyota Hilux po raz dziewiąty

Toyota Hilux zaprezentowana w swej dziewiątej odsłonie! Dla zachodniej Europy jako kluczową wersję przewidziano odmianę Mild-hybrid 48V. Silniki wysokoprężne i benzynowe przygotowano z myślą o rynkach Europy Wschodniej. W 2028 roku do gamy dołączy Hilux z napędem wodorowym na ogniwa paliwowe.

Pojazd cechuje podwójna kabina, elektryczne wspomaganie kierownicy i napęd na cztery koła w całej gamie. Wyraźne wyższa jakość wykończenia nawiązuje do nowego Land Cruisera. Przedsprzedaż elektrycznego Hiluxa ruszy w grudniu 2025 roku. Producent rozszerza gamę oferowanych napędów o w pełni elektryczną wersję zasilaną akumulatorem oraz odmianę z napędem wodorowym na ogniwa paliwowe. Obie są całkowicie bezemisyjne.

Pick-up o największej liczbie napędów

Wielotorowa strategia Toyoty zakłada, że nie ma jednego uniwersalnego rozwiązania, które spełni różnorodne potrzeby klientów i będzie zgodne z lokalnymi przepisami. Dlatego nowy Hilux to szeroka gama układów napędowych. Taka, która pozwala klientom dobrać wersję najlepiej dopasowaną do ich wymagań. W Europie, w zależności od rynku, dostępne będą samochody z układem Mild-hybrid 48V, a także silniki wysokoprężne i benzynowe. Tym samym Hilux stanie się Toyotą o największej ofercie napędów, przy zachowaniu jakości, trwałości i niezawodności, które uczyniły go najpopularniejszym pick-upem na świecie.

Lepiej jeździ, lepiej wygląda

Stylistyka zewnętrzna nowego Hiluxa powstała w oparciu o koncepcję „Tough and Agile” („mocny i zwinny”). Przód auta zyskał muskularne proporcje, smukłe reflektory połączone z klasycznym napisem TOYOTA. Wersję z napędem elektrycznym dopracowano pod kątem aerodynamiki. Zrezygnowano w niej z tradycyjnego grilla, a auto otrzymało specjalnie zaprojektowane felgi aluminiowe. We wszystkich wersjach pojawił się stopień ułatwiający dostęp do przestrzeni ładunkowej oraz przeprojektowany próg boczny.

Nowa generacja Hiluxa będzie oferowana wyłącznie z podwójną kabiną, zgodnie z preferencjami klientów. Wnętrze charakteryzuje się wyższą jakością i komfortem, inspirowanym nowym Land Cruiserem. Nowy projekt deski rozdzielczej w układzie horyzontalnym obejmuje 12,3-calowy w pełni konfigurowalny zestaw wskaźników oraz centralny ekran dotykowy systemu multimedialnego (do 12,3 cala).

Wszystkie przełączniki napędu i funkcji terenowych zebrano w jedno miejsce, co ułatwia obsługę. W wersji elektrycznej zastosowano nowoczesny selektor shift-by-wire. Nowy Hilux zapewnia pełną łączność z urządzeniami mobilnymi dzięki bezprzewodowej ładowarce oraz nowym portom USB dla pasażerów tylnej kanapy.

Poprzez aplikację MyToyota użytkownicy nowego Hiluxa mogą korzystać z funkcji zdalnych i usług łączności. Jest to wygodne rozwiązanie zarówno dla klientów indywidualnych, jak i firm. Menedżerowie flot mogą monitorować dane nawet z 10 pojazdów, w tym lokalizację, poziom paliwa, status ładowania czy historię podróży oraz analizy stylu jazdy.

Nowy Hilux po raz pierwszy został wyposażony w elektryczne wspomaganie kierownicy (EPS)*. Zapewnia ono bardziej bezpośrednie odczucia z prowadzenia, ułatwia manewrowanie i redukuje ryzyko odbicia kierownicy podczas jazdy po nierównym terenie.

Pakiet bezpieczeństwa T-MATE został znacząco rozszerzony. W zależności od wersji i rynku, nowy Hilux otrzyma szereg nowych lub udoskonalonych systemów. W tym rozszerzony Toyota Safety Sense z funkcjami ograniczania przyspieszenia przy niskich prędkościach, asystenta proaktywnej jazdy oraz układ awaryjnego zatrzymania pojazdu. Aktualizacje oprogramowania będą odbywały się zdalnie, za pośrednictwem technologii over-the-air. Wyposażenie obejmuje również system monitorowania martwego pola (BSM), asystenta bezpiecznego wysiadania (SEA) oraz kamerę monitorującą kierowcę.

Toyota Hilux na prąd

Wprowadzenie do oferty napędu w pełni elektrycznego stanowi przełom w historii Hiluxa. Rewolucji dokonano bez kompromisów w zakresie legendarnej jakości, trwałości i niezawodności modelu. Wersja elektryczna będzie szczególnie atrakcyjną propozycją dla klientów flotowych, którzy oczekują połączenia bezemisyjnej jazdy z pełną funkcjonalnością i terenowymi możliwościami.

Elektryczna Toyota Hilux została zaprojektowana z myślą o trudnych warunkach terenowych i zachowała klasyczną, solidną konstrukcję ramową. Specjalne rozwiązania chronią akumulator przed uszkodzeniem lub zalaniem, a głębokość brodzenia jest identyczna jak w obecnej generacji z silnikiem spalinowym.

Model korzysta z systemu Multi-Terrain Select, który automatycznie dostosowuje pracę układu napędowego do rodzaju nawierzchni, wykorzystując sterowanie momentem obrotowym i hamowaniem – analogicznie do jazdy w zakresie L4 w pojeździe z konwencjonalnym napędem.

Układ napędowy obejmuje akumulator litowo-jonowy o pojemności 59,2 kWh oraz przedni i tylny układ e-Axle, zapewniający stały napęd na cztery koła. Moment obrotowy wynosi 205 Nm z przodu i 268,6 Nm z tyłu. Dane wstępne (przed homologacją) wskazują na ładowność 715 kg, masa holowanej przyczepy to 1600 kg oraz zasięg według WLTP wynoszący około 240 km. Toyota zakłada również osiągnięcie najlepszych w klasie parametrów ładowania, minimalizujących czas przestoju pojazdu.

Toyota Hilux Mild-hybrid 48V

Wprowadzony do oferty w 2024 roku Hilux Mild-hybrid 48V w modelu nowej generacji będzie wiodącym napędem w Europie. Produkcja ruszy wiosną 2026 roku.

Układ napędowy obejmuje akumulator litowo-jonowy 48V, zamontowany pod tylnymi siedzeniami, generator elektryczny oraz przetwornicę DC-DC. Dzięki wieloletniemu doświadczeniu Toyoty w rozwijaniu technologii hybrydowej, system wspiera 2,8-litrowy silnik. Układ pracuje płynnie i cicho oraz zapewnia odpowiednie osiągi na drodze i w terenie. Jego dopracowanie szczególnie odczuwalne jest podczas ruszania oraz przyspieszania. Hilux Mild-hybrid 48V zachowa doskonałe właściwości użytkowe, w tym ładowność do 1000 kg i zdolność holowania przyczep z hamulcem do 3500 kg.

Komponenty napędu mild-hybrid zaprojektowano z myślą o łatwej integracji i odporności na ekstremalne warunki pracy. Generator elektryczny umieszczono wysoko na silniku, dzięki czemu pojazd utrzymuje zdolność brodzenia do 700 mm. Dodatkowo, system Multi-Terrain Select umożliwia kierowcy dostosowanie parametrów jazdy do rodzaju nawierzchni. Multi-Terrain Monitor ułatwia manewrowanie w trudnych warunkach terenowych. Monitor panoramiczny z systemem kamer 360 stopni ułatwia parkowanie i precyzyjne manewry.

Silniki spalinowe dla rynków Europy Wschodniej

Silniki spalinowe bez wspomagania generatora elektrycznego będą przeznaczone na rynki Europy Wschodniej. To tam najlepiej wpisują się w potrzeby klientów i specyfikę użytkowania. Mocny i wydajny 2,8-litrowy Diesel zastąpi jednostkę 2.4. W gamie będzie jeszcze Hilux z 2,7-litrowym motorem benzynowym.
W gamie Hiluxa pojawi się także wersja zasilana wodorowymi ogniwami paliwowymi Toyoty, która ma dołączyć do oferty w 2028 roku. Legendarny pick-up w tej odmianie będzie kolejnym dowodem zaangażowania marki w rozwój technologii wodorowych. Projekt ma także wspierać rozbudowę europejskiego ekosystemu wodorowego oraz infrastruktury tankowania.

*Samochody przeznaczone na rynki Europy Wschodniej będą miały nadal hydrauliczne wspomaganie kierownicy.

Powiązane artykuły

OBSERWUJ NAS!

Facebook
YouTube
LinkedIn
Instagram
Tiktok

 

CZYTAJ NAJNOWSZY NUMER

Zapisz się do newslettera


Zrównoważony rozwój

Opinie

Po godzinach

Zapowiedź