Toyota Hilux zaprezentowana w swej dziewiątej odsłonie! Dla zachodniej Europy jako kluczową wersję przewidziano odmianę Mild-hybrid 48V. Silniki wysokoprężne i benzynowe przygotowano z myślą o rynkach Europy Wschodniej. W 2028 roku do gamy dołączy Hilux z napędem wodorowym na ogniwa paliwowe.
Pojazd cechuje podwójna kabina, elektryczne wspomaganie kierownicy i napęd na cztery koła w całej gamie. Wyraźne wyższa jakość wykończenia nawiązuje do nowego Land Cruisera. Przedsprzedaż elektrycznego Hiluxa ruszy w grudniu 2025 roku. Producent rozszerza gamę oferowanych napędów o w pełni elektryczną wersję zasilaną akumulatorem oraz odmianę z napędem wodorowym na ogniwa paliwowe. Obie są całkowicie bezemisyjne.
Pick-up o największej liczbie napędów
Wielotorowa strategia Toyoty zakłada, że nie ma jednego uniwersalnego rozwiązania, które spełni różnorodne potrzeby klientów i będzie zgodne z lokalnymi przepisami. Dlatego nowy Hilux to szeroka gama układów napędowych. Taka, która pozwala klientom dobrać wersję najlepiej dopasowaną do ich wymagań. W Europie, w zależności od rynku, dostępne będą samochody z układem Mild-hybrid 48V, a także silniki wysokoprężne i benzynowe. Tym samym Hilux stanie się Toyotą o największej ofercie napędów, przy zachowaniu jakości, trwałości i niezawodności, które uczyniły go najpopularniejszym pick-upem na świecie.
Lepiej jeździ, lepiej wygląda
Stylistyka zewnętrzna nowego Hiluxa powstała w oparciu o koncepcję „Tough and Agile” („mocny i zwinny”). Przód auta zyskał muskularne proporcje, smukłe reflektory połączone z klasycznym napisem TOYOTA. Wersję z napędem elektrycznym dopracowano pod kątem aerodynamiki. Zrezygnowano w niej z tradycyjnego grilla, a auto otrzymało specjalnie zaprojektowane felgi aluminiowe. We wszystkich wersjach pojawił się stopień ułatwiający dostęp do przestrzeni ładunkowej oraz przeprojektowany próg boczny.
Nowa generacja Hiluxa będzie oferowana wyłącznie z podwójną kabiną, zgodnie z preferencjami klientów. Wnętrze charakteryzuje się wyższą jakością i komfortem, inspirowanym nowym Land Cruiserem. Nowy projekt deski rozdzielczej w układzie horyzontalnym obejmuje 12,3-calowy w pełni konfigurowalny zestaw wskaźników oraz centralny ekran dotykowy systemu multimedialnego (do 12,3 cala).
Wszystkie przełączniki napędu i funkcji terenowych zebrano w jedno miejsce, co ułatwia obsługę. W wersji elektrycznej zastosowano nowoczesny selektor shift-by-wire. Nowy Hilux zapewnia pełną łączność z urządzeniami mobilnymi dzięki bezprzewodowej ładowarce oraz nowym portom USB dla pasażerów tylnej kanapy.
Poprzez aplikację MyToyota użytkownicy nowego Hiluxa mogą korzystać z funkcji zdalnych i usług łączności. Jest to wygodne rozwiązanie zarówno dla klientów indywidualnych, jak i firm. Menedżerowie flot mogą monitorować dane nawet z 10 pojazdów, w tym lokalizację, poziom paliwa, status ładowania czy historię podróży oraz analizy stylu jazdy.
Nowy Hilux po raz pierwszy został wyposażony w elektryczne wspomaganie kierownicy (EPS)*. Zapewnia ono bardziej bezpośrednie odczucia z prowadzenia, ułatwia manewrowanie i redukuje ryzyko odbicia kierownicy podczas jazdy po nierównym terenie.
Pakiet bezpieczeństwa T-MATE został znacząco rozszerzony. W zależności od wersji i rynku, nowy Hilux otrzyma szereg nowych lub udoskonalonych systemów. W tym rozszerzony Toyota Safety Sense z funkcjami ograniczania przyspieszenia przy niskich prędkościach, asystenta proaktywnej jazdy oraz układ awaryjnego zatrzymania pojazdu. Aktualizacje oprogramowania będą odbywały się zdalnie, za pośrednictwem technologii over-the-air. Wyposażenie obejmuje również system monitorowania martwego pola (BSM), asystenta bezpiecznego wysiadania (SEA) oraz kamerę monitorującą kierowcę.





Toyota Hilux na prąd
Wprowadzenie do oferty napędu w pełni elektrycznego stanowi przełom w historii Hiluxa. Rewolucji dokonano bez kompromisów w zakresie legendarnej jakości, trwałości i niezawodności modelu. Wersja elektryczna będzie szczególnie atrakcyjną propozycją dla klientów flotowych, którzy oczekują połączenia bezemisyjnej jazdy z pełną funkcjonalnością i terenowymi możliwościami.
Elektryczna Toyota Hilux została zaprojektowana z myślą o trudnych warunkach terenowych i zachowała klasyczną, solidną konstrukcję ramową. Specjalne rozwiązania chronią akumulator przed uszkodzeniem lub zalaniem, a głębokość brodzenia jest identyczna jak w obecnej generacji z silnikiem spalinowym.
Model korzysta z systemu Multi-Terrain Select, który automatycznie dostosowuje pracę układu napędowego do rodzaju nawierzchni, wykorzystując sterowanie momentem obrotowym i hamowaniem – analogicznie do jazdy w zakresie L4 w pojeździe z konwencjonalnym napędem.
Układ napędowy obejmuje akumulator litowo-jonowy o pojemności 59,2 kWh oraz przedni i tylny układ e-Axle, zapewniający stały napęd na cztery koła. Moment obrotowy wynosi 205 Nm z przodu i 268,6 Nm z tyłu. Dane wstępne (przed homologacją) wskazują na ładowność 715 kg, masa holowanej przyczepy to 1600 kg oraz zasięg według WLTP wynoszący około 240 km. Toyota zakłada również osiągnięcie najlepszych w klasie parametrów ładowania, minimalizujących czas przestoju pojazdu.
Toyota Hilux Mild-hybrid 48V
Wprowadzony do oferty w 2024 roku Hilux Mild-hybrid 48V w modelu nowej generacji będzie wiodącym napędem w Europie. Produkcja ruszy wiosną 2026 roku.
Układ napędowy obejmuje akumulator litowo-jonowy 48V, zamontowany pod tylnymi siedzeniami, generator elektryczny oraz przetwornicę DC-DC. Dzięki wieloletniemu doświadczeniu Toyoty w rozwijaniu technologii hybrydowej, system wspiera 2,8-litrowy silnik. Układ pracuje płynnie i cicho oraz zapewnia odpowiednie osiągi na drodze i w terenie. Jego dopracowanie szczególnie odczuwalne jest podczas ruszania oraz przyspieszania. Hilux Mild-hybrid 48V zachowa doskonałe właściwości użytkowe, w tym ładowność do 1000 kg i zdolność holowania przyczep z hamulcem do 3500 kg.
Komponenty napędu mild-hybrid zaprojektowano z myślą o łatwej integracji i odporności na ekstremalne warunki pracy. Generator elektryczny umieszczono wysoko na silniku, dzięki czemu pojazd utrzymuje zdolność brodzenia do 700 mm. Dodatkowo, system Multi-Terrain Select umożliwia kierowcy dostosowanie parametrów jazdy do rodzaju nawierzchni. Multi-Terrain Monitor ułatwia manewrowanie w trudnych warunkach terenowych. Monitor panoramiczny z systemem kamer 360 stopni ułatwia parkowanie i precyzyjne manewry.
Silniki spalinowe dla rynków Europy Wschodniej
Silniki spalinowe bez wspomagania generatora elektrycznego będą przeznaczone na rynki Europy Wschodniej. To tam najlepiej wpisują się w potrzeby klientów i specyfikę użytkowania. Mocny i wydajny 2,8-litrowy Diesel zastąpi jednostkę 2.4. W gamie będzie jeszcze Hilux z 2,7-litrowym motorem benzynowym.
W gamie Hiluxa pojawi się także wersja zasilana wodorowymi ogniwami paliwowymi Toyoty, która ma dołączyć do oferty w 2028 roku. Legendarny pick-up w tej odmianie będzie kolejnym dowodem zaangażowania marki w rozwój technologii wodorowych. Projekt ma także wspierać rozbudowę europejskiego ekosystemu wodorowego oraz infrastruktury tankowania.
*Samochody przeznaczone na rynki Europy Wschodniej będą miały nadal hydrauliczne wspomaganie kierownicy.







