Dacia Hipster to samochód skonstruowany od zera. Celem producenta jest produkcja samochodu popularnego, na który będzie mogło pozwolić sobie wielu klientów. Długa na 3 metry Dacia Hipster Concept pomieści 4 osoby, nie zapominając o miejscu na bagaż. Hipster Concept to przedstawiciel „elektryków” najnowszej generacji, będącej w stanie zmniejszyć ślad węglowy o połowę względem obecnych samochodów elektrycznych.
Romain Gauvin, kierownik ds. designu i stylistyki nadwozia Dacii: „Spośród projektów, nad którymi pracowałem, ten najpełniej wpisuje się w wartości Dacii. Jego oddziaływanie społeczne można porównać do wprowadzenia Logana 20 lat temu. Chcemy stworzyć pojazd, jakiego dziś jeszcze nie ma”.
Dacia Hipster Concept popularnym samochodem jutra
W pracach nad Dacią Hipster Concept zespół projektantów Dacii przyjął jako punkt wyjścia prawdziwe potrzeby użytkowników – sposób, w jaki korzystają oni z samochodów w rzeczywistych warunkach. Innymi słowy: to, co najważniejsze. Dacia Hipster Concept jest towarzyszem codziennego życia: zwinnym, praktycznym i oszczędnym.
Stéphanie Chiron, kierownik ds. produktu zaawansowanego Dacii:
Dacia Hipster Concept ma wszystko, czego oczekuje się od codziennego środka lokomocji, zamknięte w nadwoziu o długości zaledwie 3 m, wysokości 1,53 m i szerokości 1,55 m: cztery pełnowymiarowe miejsca i modułowy bagażnik o pojemności od 70 do 500 litrów.
To rekordowe parametry: Dacia Hipster Concept oferuje prawdziwie przestronne wnętrze w ultrakompaktowym formacie, jakiego aktualnie nie ma na rynku.
Hipster Concept ma jeszcze bardziej zredukowaną masę, zgodnie z filozofią Dacii. Jest o 20% lżejsza od Springa. Taki wynik jest pokłosiem ograniczania przez Dacię wpływu na środowisko: mniejsza masa to mniej surowców i energii zużywanych przy produkcji. Oznacza to również mniej energii potrzebnej do przemieszczania się. Celem, jaki przyświecał projektantom Dacii Hipster Concept, jest zmniejszenie śladu węglowego w całym cyklu życia samochodu o połowę. Oczywiście względem najlepszych modeli elektrycznych aktualnie dostępnych na rynku.
Dacia Hipster Concept równie dobrze czuje się w mieście, na wiejskich drogach i w obszarach podmiejskich. Stworzono ją z myślą o codziennym życiu, dlatego zapewnia zasięg wystarczający do codziennych przejazdów przy dwóch ładowaniach w tygodniu. Również pod tym względem Dacia Hipster Concept zaspokaja rzeczywiste potrzeby klientów. Przykładowo we Francji 94% kierowców pokonuje mniej niż 40 km dziennie.
Wraz z wprowadzeniem Springa Dacia jako pierwszy producent zaoferowała przystępną cenowo elektromobilność. Dacia Hipster Concept to pójście o krok dalej. Model przeznaczony dla szerokiego grona klientów, którzy dziś nie znajdują na rynku oferty dopasowanej do swojego budżetu. Średnia cena nowego samochodu w Europie w latach 2010–2024 wzrosła bowiem aż o 77%, o wiele bardziej niż siła nabywcza gospodarstw domowych.
Auto o prostej i przejrzystej stylistyce nadwozia
W historii motoryzacji popularne samochody cieszące się największym powodzeniem wyróżniały się nowatorską stylistyką.
Romain Gauvin, kierownik ds. designu i stylistyki nadwozia Dacii:
„Przy tworzeniu zupełnie nowego popularnego samochodu naszym celem było nadanie mu przejrzystej i zapadającej w pamięć stylistyki. Miał to być samochód, który da się narysować trzema pociągnięciami ołówka”.


















Dacia Hipster Concept wyróżnia się bardzo prostym i solidnym designem: to bryła mocno osadzona na czterech kołach w czterech rogach nadwozia. Nie posiada ani przedniego, ani tylnego zwisu. Podobna prostota wyróżnia także stylistykę przodu z poziomymi liniami i wbudowanymi światłami o uproszczonym designie. Nadają one Dacii Hipster Concept poważne, ale jednocześnie sympatyczne spojrzenie. Tył zaprojektowano przede wszystkim z myślą o funkcjonalności: klapa bagażnika obejmuje całą szerokość nadwozia Dacii Hipster Concept. Otwiera się w dwóch częściach, aby zapewnić wyjątkowo łatwy dostęp do bagażnika.
Tylne światła Dacii Hipster Concept cechują się nowatorskim designem w duchu filozofii design to cost. Umieszczono za szybą klapy bagażnika, dzięki czemu nie potrzebują własnego przeszklenia. Zgodnie z tym samym podejściem nadwozie Dacii Hipster Concept jest oferowane w jednym kolorze i barwione w masie, z wyjątkiem zaledwie trzech części, które są lakierowane: przodu auta i bocznych elementów otworów drzwiowych.
Solidne nadwozie Dacii Hipster Concept dodatkowo uwydatniają obszerne boczne listwy ochronne z materiału Starkle. Opracowali go inżynierowie Dacii, a pochodzi on częściowo z recyklingu, oraz przednimi i tylnymi osłonami podwozia barwionymi w masie w solidnym i outdoorowym stylu typowym dla Dacii.
Dacia Hipster Concept nie jest samochodem takim jak wszystkie. Ogranicza się wyłącznie do tego, co najważniejsze. Widać to już przy pierwszym kontakcie: zewnętrzne klamki drzwi zastąpiono paskami, które są lżejsze, tańsze, ale nie mniej praktyczne.
Wewnątrz więcej miejsca, niż się może wydawać
Wnętrze Dacii Hipster Concept zoptymalizowano, aby zapewniać przestronność niespotykaną przy tak kompaktowych wymiarach zewnętrznych.
Kabina ściśle trzyma się prostopadłościennych kształtów nadwozia. W szczególności za sprawą bardzo zbliżonych do pionu szyb przedniej i tylnej, aby do maksimum wykorzystać dostępną przestrzeń. Przeszklona przednia część dachu doświetla wnętrze, co przekłada się na wrażenie większej przestronności. Aby zmniejszyć koszty i masę pojazdu, zastosowano przesuwne szyby boczne.
W Dacii Hipster Concept wygodnie zmieszczą się cztery dorosłe osoby. Pozycja ciała kierowcy i pasażera, identyczna jak w Dacii Sandero, zapewnia komfort i bezpieczną obserwację sytuacji na drodze. Duży otwór drzwiowy i przesuwny fotel pasażera z przodu zapewniają łatwy dostęp do miejsc z tyłu.
Dacia poświęciła szczególną uwagę projektowi foteli, które łączą komfort i przytulność z obniżonymi masą i kosztami. Kształt i stylistyka foteli są uproszczone. Ich szkielet pozostaje widoczny, a pokrycie z siateczkowego, technicznego materiału tworzy przytulną atmosferę. Przednie fotele są połączone w formie kanapy. Stanowi to nie tylko proste i przyjazne rozwiązanie, lecz także nawiązanie do kultowych popularnych samochodów z przeszłości. Z kolei ażurowe zagłówki umożliwiły dalszą optymalizację masy.
Dacię Hipster Concept zaprojektowano z myślą o rzeczywistych warunkach i jest przystosowana do wszystkich codziennych sytuacji. Dzięki składanej tylnej kanapie pojemność bagażnika może zostać zwiększona z 70 litrów przy czworgu pasażerach do 500 litrów przy dwojgu. Dla większego komfortu i bezpieczeństwa deskę rozdzielczą wyposażono w poduszki powietrzne kierowcy i pasażera.
System YouClip
Aby możliwie najprecyzyjniej trafić w specyficzne potrzeby klientów, wnętrze Dacii Hipster Concept od razu dostosowano do systemu YouClip®. Wnętrze kabiny, wyposażone fabrycznie tylko w najpotrzebniejsze elementy, może być personalizowane przy pomocy gamy akcesoriów YouClip® opracowanych przez Dacię. System YouClip® obejmuje łącznie 11 punktów mocowania rozmieszczonych na desce rozdzielczej, panelach drzwi i w bagażniku. Mogą one pomieścić różne akcesoria, takie jak uchwyt na kubek, podłokietnik, lampka sufitowa itp.
Telekomunikacja i technologie cyfrowe należą dziś do podstawowych funkcji samochodu, dzięki którym jego użytkowanie jest proste i racjonalne. Dlatego Dacia Hipster Concept została wyposażona w stację dokującą do smartfona, która wpisuje się w filozofię „BYOD” („Bring your own Device”) Dacii. Zapewnia ona niezwykle płynną łączność między smartfonem i pojazdem.
Smartfon staje się także cyfrowym kluczykiem, przy pomocy którego kierowca otwiera samochód i uruchamia silnik. Gdy kierowca znajdzie się już w pojeździe, smartfon w stacji dokującej posłuży mu jako ekran multimedialny wyświetlający wybraną aplikację do nawigacji. Smartfon pełni również rolę pokładowego systemu audio w połączeniu z przenośnym głośnikiem Bluetooth kompatybilnym z systemem YouClip®.