Targi Busworld Brussels 2025 odbędą się w dniach od 4 do 9 października. Thermo King oraz marka Trane Technologies zaprezentują tam swoje najnowsze technologie klimatyzacji autobusów elektrycznych. Na stoisku Thermo King zobaczymy m.in. pompy ciepła Athenia ENVI R-744 (CO2), S30—e oraz najnowszą opcję pompy ciepła typu Refrigerant-to-Water (R2W) dla serii Athenia MKII E.
Ponad dwie trzecie nowych autobusów miejskich i autokarów ma obecnie napęd elektryczny, co oznacza istotną zmianę w branży. Thermo King jest doskonale przygotowany, aby wspierać tę transformację. Korzysta ze swojego doświadczenia w zakresie zrównoważonych rozwiązań klimatyzacji i efektywności energetycznej. Zaawansowane systemy ogrzewania, wentylacji i klimatyzacji (HVAC) firmy Thermo King zaprojektowano tak, aby zapewniać pasażerom stały komfort, jednocześnie wspierając wydłużenie żywotności akumulatorów dzięki precyzyjnemu zarządzaniu temperaturą.
„W odpowiedzi na priorytety środowiskowe i wymagania regulacyjne, ściśle współpracujemy z producentami, operatorami i dostawcami usług, aby sprostać ich potrzebom operacyjnym i dotyczącym zrównoważonego rozwoju. Wydarzenia takie jak Busworld napędzają wymianę wiedzy i innowacji technologicznych potrzebnych do sprostania wyzwaniom kształtującym na nowo transport pasażerski.” – powiedziała Urszula von Kreijfelt, dyrektor handlowa Thermo King Bus na region EMEA.
Rozwiązania klimatyzacyjne na Busworld Brussels 2025
Portfolio produktów Thermo King prezentowanych na targach Busworld Brussels odzwierciedli szeroką gamę technologii klimatyzacji dla branży autobusowej. Od dużych elektrycznych autobusów miejskich po kompaktowe pojazdy mobilności miejskiej. Na stoisku 426 w hali 4 odwiedzający mogą uzyskać informacje na temat takich rozwiązań, jak:
- Pompa ciepła Athenia MKII E, typu Refrigerant-to-Water (R2W). Zintegrowana opcja R2Wdostarcza gorącą wodę o temperaturze 40–50°C ze współczynnikiem wydajności (COP) nawet 2,5. Zmniejsza zużycie paliwa i energii w porównaniu z podgrzewaczami na olej napędowy. Zaprojektowana z myślą o bezproblemowej integracji z istniejącymi systemami klimatyzacji autobusów. Bez konieczności ingerencji w konstrukcję pojazdu, umożliwia oddzielną regulację temperatury dla przedniej skrzyni, konwektorów i kabiny pasażerskiej, z funkcją ponownego podgrzewania poprawiającą osuszanie powietrza. System utrzymuje pełną moc grzewczą w temperaturach powyżej 0°C. Działa wydajnie także w warunkach ujemnych, korzystając jedynie z ograniczonego wsparcia olejem napędowym. Operatorzy w strefach klimatu przejściowego mogą liczyć na oszczędności energii na poziomie 30–40%. Mają także gwarancję utrzymania temperatury w kabinie na poziomie 21°C lub wyższym. System obejmuje także zarządzanie temperaturą akumulatorów, w celu zapewnienia długotrwałej ochrony układów zasilania autobusów elektrycznych oraz ograniczenia wymagań konserwacyjnych.
A ponadto…
- Pompa ciepła Athenia™ ENVI R-744 (CO2) dla flot elektrycznych. Idealna dla flot, dla których priorytetem jest wydajność środowiskowa i niezawodność operacyjna. Wykorzystuje czynnik chłodniczy R744 (CO₂), niepalną opcję o współczynniku globalnego ocieplenia (GWP) równym 1. Pompa ciepła działa wydajnie w szerokim zakresie temperatur: od -25°C do +50°C. System zapewnia ogrzewanie, chłodzenie i kontrolę dopływu świeżego powietrza, a także zintegrowane zarządzanie temperaturą akumulatorów, które pomaga chronić je i wydłużać ich żywotność. Odzysk ciepła dodatkowo poprawia wydajność i zmniejsza koszty operacyjne przez cały okres eksploatacji.
- S-30—e Kompaktowa pompa ciepła montowana na dachu. Zaprojektowanadla autobusów mini i midi o długości poniżej 8 metrów, S30—e to kompaktowa pompa ciepła o bardzo niskim profilu. Zapewnia szybką regulację temperatury i pracuje cicho, co sprawia, że idealnie nadaje się do miejskich i regionalnych przewozów pasażerskich.
Gdzie znaleźć?
Odwiedź stoisko Thermo King podczas Brussels Expo (stoisko nr 426, hala 4). Poznasz elektryczne innowacje wykraczające poza ogólne hasła zrównoważonego rozwoju. To praktyczne technologie umożliwiające przejście na floty elektryczne i wspierające potrzeby branży w zakresie efektywności operacyjnej oraz zgodności z przepisami.