czwartek, 18 września, 2025
Strona głównaAktualnościToyota Hilux Mild-hybrid 48V. Oszczędność i zdolności terenowe

Toyota Hilux Mild-hybrid 48V. Oszczędność i zdolności terenowe

Toyota Hilux ze zelektryfikowanym napędem Mild-hybrid 48V imponuje tak, jak jej klasyczny, spalinowy odpowiednik. Wciąż ma imponujące terenowe właściwości, zdolność do pokonywania głębokiej wody, możliwości holownicze itp. W ruchu miejskim auto zużywa mniej paliwa. Pojazd zyskał ponadto wspomagający off-roadową jazdę system Multi-Terrain Select.

Zelektryfikowany napęd Mild-hybrid 48V rozszerzył gamę dostępnych napędów w Toyocie Hilux. Samochód otrzymał zelektryfikowany układ z 2,8-litrowym turbodoładowanym silnikiem wysokoprężnym. Współpracuje on z automatyczną 6-biegową skrzynią i z elektrycznym generatorem, litowo-jonowym akumulatorem 48V, konwerterem DC-DC. Wszystkie komponenty zaprojektowano z myślą o utrzymaniu osiągów i parametrów Hiluxa oraz o łatwej integracji z obecną konstrukcją.

Zastosowanie nowego napędu Mild-hybrid 48V nie wpłynęło na najważniejsze właściwości użytkowe auta. Dopuszczalna masa całkowita holowanej przyczepy to nadal 3500 kg. Ładowność wynosi do 1000 kg, dokładnie tak samo jak w przypadku wersji z napędem konwencjonalnym. Zelektryfikowany Hilux ma także zdolność pokonywania głębokiej wody (700 mm). To możliwe dzięki uszczelnieniu elementów eklektycznych, umieszczeniu kompaktowego akumulatora o pojemności 4,3 Ah i masie zaledwie 7,6 kg pod tylną kanapą i zastosowaniu paska osprzętu o wzmocnionej strukturze.

System Multi-Terrain Select po raz pierwszy w Hiluxie

Hilux z napędem Mild-hybrid 48V ma typowe dla aut terenowych podwozie o konstrukcji ramowej, które zapewnia trwałość i sztywność skrętną. Prześwit podwozia wynosi 310 mm, a kąty natarcia i zejścia odpowiednio 29 i 26 stopni. Dzięki zastosowaniu zelektryfikowanego napędu w Hiluxie zadebiutował ułatwiający off-roadową jazdę system Multi-Terrain Select. Dostosowuje on siłę napędu, ustawienia zawieszenia i hamulców oraz działanie systemu stabilizacji toru jazdy do różnych warunków drogowych i typów nawierzchni.

Zelektryfikowany Hilux ma 204 KM (150 kW) mocy oraz imponujący moment obrotowy 500 Nm. Naładowany akumulator 48V dostarcza dodatkowo do 16 KM (12 kW) mocy i 65 Nm momentu obrotowego w trakcie przyspieszania. Zastosowanie kompaktowej maszyny elektrycznej MG – jednostki synchronicznej z magnesami trwałymi – pozwoliło na obniżenie o 20% prędkości biegu jałowego silnika (z 720 obr./min do 600 obr./min). Zwiększyło to zdolność Hiluxa do pokonywania przeszkód. Samochód w odmianie Mild-hybrid 48V jest oszczędniejszy od odmiany konwencjonalnej, zwłaszcza w ruchu miejskim. Średnie zużycie paliwa wynosi od 10 l paliwa na 100 km w cyklu mieszanym WLTP.

Toyota Hilux Mild-hybrid 48V od 183 400 zł netto

Toyota Hilux Mild-hybrid 48V oferowana jest z nadwoziem podwójna kabina. Klienci mogą wybrać auto w jednej z trzech wersji wyposażenia: Active, Executive oraz Invincible. Otwierająca cennik odmiana Active kosztuje 183 400 zł netto. W standardzie ma 17-calowe felgi aluminiowe, dwustrefową klimatyzację automatyczną, 8-calowy ekran systemu multimedialnego Toyota Smart Connect, interfejsy Apple CarPlay i Android Auto, podgrzewane fotele przednie, inteligentny kluczyk, podgrzewane i elektrycznie składane lusterka zewnętrzne, chromowane klamki, lusterka oraz listwy drzwi.

Hilux w wersji Executive jest dodatkowo wyposażony w 18-calowe felgi aluminiowe, podgrzewane fotele tylne, przednie i tylne czujniki parkowania. Dysponuje monitorem panoramicznym z systemem kamer 360 stopni (PVM) i nawigacją satelitarną z trzyletnią aktualizacją map. Auto w tej odmianie kosztuje od 197 400 zł netto.

Topowy wariant Invincible wyceniono na 216 400 zł netto. W tym wydaniu auto zyskuje czarne 18-calowe felgi aluminiowe, skórzaną tapicerkę z perforacją w kolorze czarnym z szarymi akcentami. Ma fotel kierowcy z elektryczną regulacją stopnia pochylenia, system Premium Audio. JBL z dziewięcioma głośnikami, dodatkowe oświetlenie wnętrza diodami LED, z zewnątrz wyróżnia się szarym kolorem tylnego zderzaka, chromowaną wstawką atrapy chłodnicy oraz czarnymi listwami drzwi.

Powiązane artykuły

OBSERWUJ NAS!

Facebook
YouTube
LinkedIn
Instagram
Tiktok

 

CZYTAJ NAJNOWSZY NUMER

Zapisz się do newslettera


Zrównoważony rozwój

Opinie

Po godzinach

Zapowiedź