Scania chce przedstawić zrównoważone rozwiązania dla branży wydobywczej i budowlanej. Na startujących 7 kwietniach Targach Bauma zaprezentuje pojazdy elektryczne, hybrydowe i zasilanie gazem. Na odwiedzający czekać będzie m.in.. gama paliwooszczędnych silników i wytrzymałych pojazdów ciężarowych przeznaczonych dla budownictwa i przemysłu wydobywczego.
Scania chce udowodnić, że przemysł wydobywczy i budownictwo też mogą korzystać z nowoczesnych silników elektrycznych i hybrydowych. Przykład? Zeroemisyjna elektryczna wywrotka Scania BEV XT i ciągnik siodłowy z wywrotką zasilany sprężonym biogazem (CBG). Eksperci marki Scania będą dostępni na targach w dniach 7 – 13 kwietnia w hali B4 na stoisku 120. To najszersza jak dotąd oferta rozwiązań Scania dla budownictwa i przemysłu wydobywczego prezentowana na targach Bauma. Firma stawia na moc, wydajność i zrównoważone podejście, będące odpowiedzią na zmieniające się wyzwania tych branż.
Scania pomoże w osiągnięciu zeroemisyjności
– Scania może zapewnić rozwiązania potrzebne do bezemisyjnego transportu materiałów. Coraz więcej przetargów na transport materiałów w ramach realizacji projektów infrastrukturalnych i budowlanych obejmuje wymagania lub zachęty dotyczące pojazdów zeroemisyjnych. Już dziś wiele europejskich miast posiada strefy zeroemisyjne, a ich liczba stale rośnie – komentuje Stefano Fedel, wiceprezes wykonawczy ds. sprzedaży i marketingu w Scania.
Dlatego też nowa maszyna elektryczna i pakiet akumulatorów Scania będą miały swoją premierę właśnie na targach Bauma. System opracowany w całości przez Scanię łączy w sobie maszynę elektryczną, pakiet akumulatorów i silnik spalinowy. Wszystko to do równoległej pracy hybrydowej, z główną jednostką napędową, silnikiem elektrycznym, falownikiem i akumulatorami. Niski poziom hałasu w trybie elektrycznym sprawia, że rozwiązanie to idealnie sprawdza się podczas pracy w mieście. Jest bardziej komfortowe dla operatorów, podczas gdy tryb hybrydowy zapewnia również, w razie potrzeby, możliwość uzyskania dodatkowej mocy i zasięgu.
Podczas targów Bauma Scania zaprezentuje kilka przykładów niskoemisyjnych rozwiązań transportowych. Takich jak napęd hybrydowy, paliwa alternatywne i paliwooszczędne silniki spalinowe. Odwiedzający stoisko będą mogli zobaczyć niezawodne i paliwooszczędne silniki przemysłowe i agregaty prądotwórcze Scania, przystosowane do najtrudniejszych warunków pracy. Kolejne rozwiązanie to ciągnik siodłowy z wywrotką zasilany sprężonym biogazem (CBG), zapewniający zwiększony zasięg i niższą emisję CO2. Niewątpliwą atrakcją będzie też ciągnik siodłowy do transportu ciężkiego 8×4/4, z legendarnym silnikiem V8, który może być zasilany uwodornionym olejem roślinnym (HVO). Warto wspomnieć też o dostępności zintegrowanych usług cyfrowych z zakresu bezpieczeństwa, zarządzania flotą i obsługi prewencyjnej, które maksymalizują wydajność i dyspozycyjność.
Stefano Fedel podkreśla, że Scania przewodzi zmianę w kierunku zrównoważonego rozwoju. Oferuje wydajne i efektywne rozwiązania zeroemisyjne i niskoemisyjne, zaprojektowane z myślą o branży budowlanej i wydobywczej, obecnie i w przyszłości. Rozwiązania Scanii dostosowane są do konkretnych potrzeb. Obejmują technologie ICE, na gaz i elektryczne, bez uszczerbku dla wytrzymałości, dyspozycyjności, czy ogólnej efektywności operacyjnej. W obliczu tego, że branże wydobywcza i budowlana przechodzą przez okres transformacji, Szwedzi są gotowi zapewnić klientom odpowiednie narzędzia, które pozwolą im skutecznie stawić czoła tym wyzwaniom.