wtorek, 1 kwietnia, 2025
Strona głównaAktualnościVolvo FH Aero zdobyło tytuł Green Truck 2025

Volvo FH Aero zdobyło tytuł Green Truck 2025

Volvo FH Aero wygrało w najnowszej edycji testu porównawczego Green Truck 2025.

Coroczny test Green Truck to kompleksowy i niezależny porównawczy test prasowy mający na celu wyłonienie najbardziej oszczędnego samochodu ciężarowego do transportu długodystansowego. Próbę organizują przez niemieckie magazyny branżowe „Trucker” i „Verkehrs-Rundschau”.

– Dzięki zwycięstwu w konkursie Green Truck, Volvo Trucks ma hat-tricka! Po pierwsze, byliśmy jedyną marką, która zdobyła pięć gwiazdek w pierwszym teście bezpieczeństwa Euro NCAP dla ciężarówek, następnie staliśmy się największą marką ciężarówek w Europie w 2024 r., a teraz Volvo FH Aero jest najbardziej oszczędną ciężarówką w niezależnym teście. Jestem dumny ze wszystkich tych osiągnięć! – powiedział Roger Alm, prezes Volvo Trucks.

21,20 l/100 km

Tegorocznym zwycięzcą jest Volvo FH Aero z 420-konnym silnikiem D13 oraz pakietem I-Save, a także nowym cyfrowym lusterkom Camera Monitor System, które zmniejszają opór aerodynamiczny, a tym samym zużycie paliwa. Na trasie testowej ciężarówka osiągnęła średnie zużycie paliwa na poziomie 21,20 l/100 km przy średniej prędkości 80,14 km/h.

Volvo FH Aero

Volvo FH Aero zostało wprowadzone na rynek na początku 2024 roku i wyróżnia się nową, aerodynamiczną kabiną, która pozwala zaoszczędzić do 5% paliwa oraz zmniejszyć emisję CO₂ w porównaniu do standardowej wersji. Egzemplarz, który wziął udział w teście jest napędzany silnikiem wysokoprężnym Volvo D13, wyposażonym w pakiet I-Save – zestaw funkcji układu napędowego i oprogramowania wspomagających oszczędność paliwa.

Nowa seria modeli Volvo FH Aero jest dostępne z silnikami na olej napędowy, metan oraz w odmianie elektrycznej. Do gamy należy również FH16 Aero. Wersje zasilane olejem napędowym i gazem, mogą wykorzystywać paliwa odnawialne, takie jak biogaz, biodiesel i HVO.

Typowy zestaw

W teście brały udział zestawy o masie całkowitej 32 ton. Ciągniki miały wysokie kabiny oraz silniki wysokoprężne o mocy 390 KM ± 50 KM, nowe opony oraz 3-osiowe naczepy o ładowności 24 ton. Test został przeprowadzony w południowych Niemczech na trasie liczącej 343 km, obejmującej autostrady i drogi krajowe. Ciężarówka Volvo osiągnęła średnią prędkość 80,14 km/h.

– Jestem dumny, widząc, że zewnętrzny test potwierdza, iż nasz pojazd rzeczywiście zapewnia wyjątkową oszczędność paliwa, zmniejszając emisję CO2 i koszty eksploatacji dla naszych klientów – powiedział Jan Hjelmgren, dyrektor ds. zarządzania produktami w Volvo Trucks. – Będziemy nadal wprowadzać innowacje i udoskonalenia w zakresie efektywności paliwowej. Zużycie paliwa stanowi znaczną część kosztów operacyjnych naszych klientów, dlatego wiemy, że nasze wysiłki mają znaczenie.

volvo fh aero
Powiązane artykuły

OBSERWUJ NAS!

Facebook
YouTube
LinkedIn
Instagram
Tiktok

 

CZYTAJ NAJNOWSZY NUMER

Zapisz się do newslettera


Zrównoważony rozwój

Opinie

Po godzinach

Zapowiedź