czwartek, 13 marca, 2025
Strona głównaAktualnościElocity Mobile Connect nową usługą mobilnego ładowania dla flot 

Elocity Mobile Connect nową usługą mobilnego ładowania dla flot 

Elocity Mobile Connect może okazać się rewolucją. Przewoźnicy doskonale zdają sobie sprawę, że przejście na elektromobilność to wyzwanie logistyczne, organizacyjne i finansowe. Dla fleet managerów oznacza konieczność zmagania się z barierami technologicznymi i inwestycyjnymi. Wychodząc naprzeciw tym problemom, Elocity stworzyło Mobile Connect.

Mobile Connect to usługa mobilnego ładowania. Nie tylko upraszcza ona cały proces, eliminując wysokie koszty infrastruktury i związane z nią ryzyka, ale także zapewnia pełną kontrolę nad rozliczeniami. Rozwiązanie to opiera się na doświadczeniach Elocity w dostarczaniu narzędzi do zarządzania elektromobilnością dla fleet managerów firm takich jak Shell, Coca-Cola, AstraZeneca czy Ayvens.

Elocity Mobile Connect jak odpowiedź na pytania

Coraz więcej firm zdaje sobie sprawę, że migracja na flotę elektryczną nie kończy się na włączeniu aut EV do parku służbowych pojazdów. Równie ważne jest zapewnienie pracownikom wygodnego dostępu do infrastruktury ładowania. Zarówno w siedzibie firmy, jak i w ich domach. To z kolei rodzi wiele pytań fleet managerów: Czy każda domowa instalacja nadaje się do ładowania aut elektrycznych? Co z bezpieczeństwem przeciwpożarowym? Jak prawidłowo rozliczać służbowe ładowania na prywatnym przyłączu i zadbać o bezpieczeństwo podatkowe? W jaki sposób zabezpieczyć proces przed nadużyciami oraz zapewnić firmie i pracownikom wsparcie techniczne?

W Elocity znamy te pytania doskonale. Od 2017 roku dostarczamy technologię do zarządzania stacjami ładowania i wspieramy korporacyjne floty w zapewnieniu pracownikom dostępu do infrastruktury ładowania i kompleksowych narzędzi do rozliczeń. Odpowiadając na realne potrzeby biznesu i dynamiczny rozwój sektora e-mobility, stworzyliśmy usługę Elocity Mobile Connect. To rozwiązanie, które obejmuje nie tylko mobilne ładowanie, ale znacznie przyspiesza proces wdrażania elektromobilności w firmach, gwarantując przy tym bezpieczeństwo i pełną kontrolę – podkreśla Piotr Staniewski, szef centrum mobilności flotowej w Elocity. 

Elocity Mobile Connect nie drenuje finansów

Jednym z podstawowych atutów Elocity Mobile Connect jest brak konieczności ponoszenia nakładów inwestycyjnych. Model oparty jest na dzierżawie mobilnej ładowarki, wyposażonej w software Elocity. W ramach jednej stałej opłaty miesięcznej firma otrzymuje pełną funkcjonalność systemu. Umożliwia on zarządzanie flotą i rozliczanie kosztów ładowania służbowego w domach pracowników w jednym intuicyjnym narzędziu. 

Na starcie pozwala to firmie uniknąć nakładów inwestycyjnych, związanych z instalacją stacji ładowania w domu pracownika. W tym zapewnienia odpowiednich przyłączy, a także czasochłonnych procedur i formalności. W przypadku mobilnej ładowarki wymagany jest jedynie dostęp do trójfazowego gniazda siłowego (3F).  Przed uruchomieniem usługi instalacja elektryczna w domach pracowników przechodzi szczegółową ocenę zgodności z normami bezpieczeństwa ppoż. Procedury i instrukcje w zakresie korzystania z mobilnych ładowarek zostały opracowane z zespołem biegłych sądowych i ekspertów w zakresie pożarnictwa i elektromobilności. W ramach audytu weryfikowane są parametry przyłącza, jak i dokumentacja eksploatacyjna budynku. W razie konieczności przygotowywane są odpowiednie rekomendacje, na podstawie których możliwe jest dostosowanie instalacji do użytkowania mobilnej ładowarki. Pracownicy otrzymują także instrukcję prawidłowego użytkowania urządzenia i przechodzą szkolenie dotyczące zasad jego bezpiecznej eksploatacji.

Elocity Mobile Connect. Bezpieczeństwo podatkowe i przejrzystość rozliczeń 

Koncentrujemy się na potrzebach biznesu i wiemy, że równie ważne dla firm jest bezpieczeństwo podatkowe i przejrzystość rozliczeń. Usługa Elocity Mobile Connect została opracowana zgodnie z obowiązującymi przepisami, a nasz model rozliczeń potwierdziliśmy pozytywną interpretację podatkową – mówi Agnieszka Nocuń, członkini zarządu i CFO Elocity. 

Agnieszka Nocuń podkreśla wagę tych faktów ze względu na to, że ładowania służbowe odbywają się na prywatnych przyłączach. W praktyce więc pracownicy ładują się po zróżnicowanych stawkach i korzystają z różnych taryf swoich dostawców energii. Nieraz umowę z dostawcą podpisuje nie osoba zatrudniona w firmie, ale na przykład małżonka lub małżonek. Wszystkie te aspekty wzięto pod uwagę, projektując usługę. Klienci mają w ofercie również pośrednictwo w realizacji rekompensat dla pracowników za koszty energii zużyte na ładowania służbowe.

Cały proces rozliczania kosztów ładowania odbywa się automatycznie w systemie Elocity. Fleet manager nie musi zajmować się dokumentacją ani ręcznie weryfikować zwrotów kosztów dla pracowników. Wszystkie dane, nie tylko o zużyciu energii, ale co kluczowe, również o kosztach ładowania i historii sesji są dostępne w intuicyjnym panelu administracyjnym. Fleet managerowie mogą monitorować wszystkie procesy w jednym miejscu – niezależnie od tego, czy pracownik ładuje auto elektryczne w domu, w biurze, czy na stacjach ogólnodostępnych. System umożliwia także stosowanie rozwiązań antyfraud, które zapobiegają ewentualnym nadużyciom. 

Dodatkowym atutem Elocity Mobile Connect jest kompleksowe ubezpieczenie OC, jakim objęte są ładowarki wchodzące w skład usługi. Dzięki niemu fleet managerowie i pracownicy mogą korzystać z nich w pełni bezpiecznie, a firma zyskuje pewność, że proces ładowania przebiega zgodnie z obowiązującymi standardami, nie zależnie od nieprzewidzanych zdarzeń.

Intuicyjna aplikacja i pomoc 24/7

Pracownicy korzystający z usługi Elocity Mobile Connect zyskują możliwość komfortowego i bezpiecznego ładowania w domowych warunkach. Do tego mają dostęp do intuicyjnej aplikacji Elocity. To jedno kompleksowe narzędzie, dzięki któremu w prosty sposób uruchomią ładowanie samochodu, niezależnie od tego, czy korzystają z mobilnej ładowarki w domu, stacji w biurze, czy ogólnodostępnej stacji ładowania. W aplikacji mają wgląd do historii swoich sesji i z łatwością przełączają się z profilu służbowego na prywatny. Kierowcy korzystający z niej na co dzień, znajdą w aplikacji już co trzecią ogólnodostępną stację EV w Polsce.

Agnieszka Nocuń podkreśla, że kompleksowość rozwiązania doceniają również fleet mangerowie. Jeden panel administratora pozwala na zarządzanie i kontrolowanie wszystkich ładowań służbowych. Dostępne raporty i statystyki uwzględniają nie tylko ilości zużytych kilowatogodzin, ale, co kluczowe – również koszty. To wielka oszczędność czasu dla fleet managerów, gdyż platforma Elocity automatyzuje te czynności, które do tej pory musieli realizować manualnie.

 Usługa Elocity Mobile Connect to nie tylko technologia, ale także pełne wsparcie ekspertów – dostępne 24/7. Wyspecjalizowane Centrum Wsparcia Klienta Elocity pozostaje do dyspozycji zarówno fleet managerów, jak i kierowców. Zapewnia bieżącą pomoc techniczną przez całą dobę, 365 dni w roku. Każdego dnia 17 specjalistów Centrum obsługuje średnio 100 zgłoszeń. Tym samym wspiera użytkowników w konfiguracji, optymalnym korzystaniu z usługi i sprawnym zarządzaniu ładowaniem. 

Użytkownik nie zostanie sam

Piotr Staniewski zwraca uwagę na jeszcze jedną zaletę Elocity Mobile Connect. Chodzi o to, iż w tym modelu w przypadku awarii sprzętu, jego naprawę firma bierze na siebie. W razie konieczności gwarantuje wymianę ładowarki w systemie „door to door”. Pozwoli to na zapewnienie pracownikowi ciągłego dostępu do możliwości ładowania auta służbowego.

Wszystko to sprawia, że z Elocity Mobile Connect migracja na flotę elektryczną staje się znacznie łatwiejsza pod kątem zarządzania, a także w pełni bezpieczna. Zarówno pod względem finansowym, jak i operacyjnym. To rozwiązanie, które przyspiesza wdrażanie elektromobilności w firmach, dając pełną kontrolę, transparentność i wygodę.

Powiązane artykuły

OBSERWUJ NAS!

Facebook
YouTube
LinkedIn
Instagram
Tiktok

 

CZYTAJ NAJNOWSZY NUMER

Zapisz się do newslettera


Zrównoważony rozwój

Opinie

Po godzinach

Zapowiedź