Renault Trucks T E-Tech to 3-osiowy elektryczny ciągnik siodłowy wyposażony w najnowsze systemy bezpieczeństwa. Taki właśnie pojazd kupiła firma Spedcont. Jest to za razem pierwszy elektryczny ciągnik we flocie Spedcontu, pierwszy elektryczny ciągnik dostarczony przez Renault Trucks w Polsce i pierwszy elektryczny ciągnik z napędem 6×2 wydany w Polsce.
Spedycja Polska – Spedcont sp. z o.o. to firma zajmująca się kompleksowymi usługami logistycznymi i transportowymi. Specjalizuje się głownie w transporcie kontenerowym. Kluczową działalnością firmy jest operowanie terminalem kolejowym w Łodzi. Odgrywa on ważną rolę w obsłudze połączeń transportowych w kraju i za granicą. Spedcont realizuje przewozy intermodalne. Łączy różne środki transportu, takie jak kolej i samochody ciężarowe co pozwala optymalizować koszty i czas dostawy.
Spedcont dekarbonizuje, Renault Trucks pomaga
Spedcont kładzie duży nacisk na nowoczesne technologie i niskoemisyjny transport. Dąży tym samym do minimalizowania wpływu transportu na środowisk i konsekwentnie realizuje swoją strategię dekarbonizacji, która obejmuje inwestycje w niskoemisyjny transport oraz modernizację floty. Zamówienie elektrycznego ciągnika siodłowego Renault Trucks T E-Tech jest ważnym krokiem w kierunku osiągnięcia celu redukcji emisji CO2. Elektryczne Renault Trucks E-Tech 6×2, dzięki zerowej emisji spalin, pomoże firmie w realizacji celów związanych z ochroną środowiska. Jest to szczególnie istotne w branży logistycznej i transportowej, gdzie redukcja śladu węglowego staje się coraz bardziej priorytetowa.
„Renault Trucks T E-Tech to nie tylko innowacyjny pojazd, ale również realne rozwiązanie w drodze do redukcji emisji CO2.” powiedział Paweł Dziębor, specjalista ds. sprzedaży w firmie Polsad Jacek Korczak, reprezentującej markę Renault Trucks w województwie Łódzkim.
Nieco rzadsza, nawet w pojazdach ICE, konfiguracja 6×2 będzie służyła do transportu kontenerów więc będą wożone ciężkie ładunki stąd wybór. Druga ciekawostka to zmniejszenie ilości pakietów baterii do 5, dzięki czemu oszczędzono wydatków na zakup, jak i podniesiono o około 500 kg ładowność zestawu – podkreśla Marcin Majak, Dyrektor Sprzedaży Renault Trucks w Polsce.






Marcin Majak wspomina o dotychczasowych doświadczeniach Renault Trucks (zebranych na bazie prawie 3000 „elelktryków”). Wskazują one, że znaczna część pojazdów nie w pełni wykorzystuje maksymalną pojemność zainstalowanych baterii. Zasięg oraz pojemność baterii to dwa podstawowe zagadnienia które należny opanować w drodze do polepszenia TCO pojazdów BEV.
Renault Trucks T E-Tech czyli co?
Renault Trucks T E-Tech to elektryczny ciągnik siodłowy. Wyposażony jest w trzy silniki synchroniczne na prąd przemienny o łącznej mocy 490 kW. Zapewniają maksymalny moment obrotowy 2400 Nm. Pojazd posiada 5 pakietów akumulatorów litowo-jonowych o łącznej pojemności 450 kWh. W układzie przeniesienia napędu zastosowano skrzynię biegów Optidriver zoptymalizowaną pod kątem elektrycznych układów napędowych. Komfort prowadzenia elektrycznych pojazdów Renault Trucks jest wyjątkowy za sprawą zupełnie cichego układu napędowego. Wewnątrz kabiny kierowca znajdzie bardzo wygodną pozycję za kierownicą dzięki regulowanej kolumnie kierowniczej. Do tego dochodzi w pełni pneumatyczne zawieszenie kabiny oraz pneumatyczne zawieszenie na wszystkich osiach.
Pojazd otrzymał systemy spełniające wytyczne GSR, które obejmują szereg funkcji zapewniających bezpieczeństwo kierowcy oraz innych użytkowników dróg. Jednym z nich jest system radarów i kamer monitorujących najbliższe otoczenie wokół pojazdu, ostrzegając kierowcę o obecności pieszych, rowerzystów i innych pojazdów. Kolejną istotną funkcją systemu GSR jest system automatycznego hamowania awaryjnego (AEBS), który reaguje na zagrożenia zderzenia poprzez aktywowanie hamulców w celu uniknięcia kolizji lub zmniejszenia jej skutków. Tempomat adaptacyjny ACC utrzymuje bezpieczną odległość od poprzedzającego pojazdu, automatycznie regulując prędkość pojazdu. System wspomagania ruszania pod górę przytrzymuje hamulec przez kilka sekund po zwolnieniu pedału hamulca, co ułatwia ruszanie pod górę. System (LDWS/DDAW) ostrzega o senności wyzwalając alarm dźwiękowy i wizualny na desce rozdzielczej, gdy ciężarówka zjeżdża z pasa ruchu. Natomiast system (ISA) rozpoznaje znaki drogowe i ostrzega w przypadku, gdy pojazd porusza się wyższą prędkością.
Pojazd objęty będzie również kontraktem telematycznym Optifleet oraz kontraktem serwisowym Excellence.