FlixBus rozpoczął współpracę z Pocztą Polską. Bilet na FlixBusa można kupić w ponad 440 placówkach. Ich wykaz dostępny jest na stronie internetowej przewoźnika.
Po podejściu do okienka oznaczonego logo FlixBusa trzeba wskazać cel, datę oraz inne istotne szczegóły podróży (informacje o bagażu, liczbie pasażerów, preferowanych miejsca itp.), które pracownik obsługi klienta wprowadza do systemu rezerwacji FlixBusa. Wyniki wyszukiwania przekazywane są wraz z ceną rezerwacji. Po wybraniu przejazdu następuje rezerwacja podróży. Za bilety można zapłacić gotówkowo lub bezgotówkowo. Po opłaceniu rezerwacji jej potwierdzenie jest automatycznie wysyłane na adres e-mail kupującego, ale pracownik poczty może je też wydrukować.

Bilet na FlixBusa za rogiem
– Wprowadzenie do naszej oferty biletów popularnego przewoźnika to element realizacji ogłoszonego w sierpniu br. Planu Transformacji. Zakłada on przekształcenie spółki w nowoczesną firmę kuriersko-detaliczno-cyfrową. Jednym z elementów tej zmiany jest zmodernizowanie sieci sprzedaży. Wprowadzamy atrakcyjne dla klienta usługi – mówi Sebastian Mikosz, prezes Poczty Polskiej.
– Współpraca z Pocztą Polską wynika z naszego przekonania, że mobilność powinna być dostępna dla każdego. Dzięki tej współpracy osoby, które wolą bezpośredni kontakt podczas zakupu, mogą w prosty sposób nabyć bilety w swojej lokalnej placówce pocztowej. Rozbudowana sieć placówek Poczty Polskiej, obejmująca wiele mniejszych miejscowości, umożliwia wygodny dostęp do naszych usług. To szczególnie istotne dla osób starszych lub tych, które nie korzystają z internetu. Łączymy nowoczesne podejście do transportu z doświadczeniem i zaufaniem, jakie od lat buduje Poczta Polska – mówi Michał Leman, dyrektor zarządzający FlixBusa w Europie Wschodniej.

Przesyłka u kierowcy FlixBusa?
To jest pierwszy wspólny projekt, ale jak zapowiedział dyrektor Michał Leman, nie ostatni. Na pytanie, czy w zakres współpracy z Poczta Polską mogą wejść także do oferty szybkie przesyłki typu „nadaj i odbierz u kierowcy”, usłyszeliśmy, że jest to możliwe w dalszej perspektywie. Zanim to jednak nastąpi, FlexBus musi spełnić wymagania prawne, które umożliwią jej świadczenie usług pocztowych.
W związku z rozwojem Poczta Polska rozpoczęła proces zmiany standardu placówek. Obecnie, w 30 wybranych lokalizacjach, prowadzony jest program pilotażowy.
– Realizujemy zapowiedzianą obietnicę likwidacji tak zwanego „bazarku”. Odbywa się to nie tylko poprzez wycofanie niektórych produktów, ale i wprowadzanie nowych, dostosowanych do lokalnych potrzeb. Umożliwienie rezerwacji biletów FlixBusa w naszej sieci to ukłon w kierunku młodych, mobilnych klientów, którzy przy okazji wizyty na Poczcie mogą kupić bilet. To również oferta skierowana do tych, którzy nie mając możliwości skorzystania z Internetu, zdecydują się kupić bilet bezpośrednio w punkcie – dodaje Sebastian Mikosz.
Podjęcie współpracy wpisuje się w plany przekształcenia Poczty Polskiej w Centrum Obsługi Obywatela. Ma to być miejsce, gdzie poza skorzystaniem z tradycyjnych usług pocztowych będzie można odebrać paszport, kupić książkę lub np. bilety komunikacyjne albo skorzystać z atrakcyjnej oferty usługowo-handlowej.