GLS Poland i BBG Bednarek Group przetestowały elektryczną Scanię na trasie Głuchowo–Poczdam. Test jest elementem dążenia obu firm do redukcji emisji CO2.
Wcześniejsze próby przeprowadzone w tym roku potwierdziły zasięg pojazdu na poziomie 400–500 km na jednym ładowaniu.
Jeszcze w tym roku testowany pojazd może zasilić flotę GLS Poland w ramach współpracy z operatorem logistycznym BBG Bednarek Group.
Lepiej zrozumieć
– Tego typu inicjatywy pozwalają nam nie tylko sprawdzić potencjał pojazdów elektrycznych w praktyce, ale także lepiej zrozumieć wyzwania, jakie stawia elektromobilność w codziennych działaniach logistycznych – podkreślił Andrzej Wasielewski, dyrektor operacji krajowych i infrastruktury w GLS Poland.
GLS Poland inwestuje w nowinki techniczne i optymalizuje logistykę, wdrażając elektryczne pojazdy czy racjonalnie planując trasy. Elektryczna ciężarówka to kolejny krok GLS Poland w kierunku redukcji emisji w logistyce. W ramach programu Climate Protect firma od lat realizuje działania na rzecz ograniczenia emisji dwutlenku węgla. Inwestuje w odnawialne źródła energii oraz wprowadza rozwiązania bardziej przyjazne dla środowiska. GLS Poland chce być „zeroemisyjna” do 2045 roku.
Energia tylko odnawialna
BBG Bednarek Group i GLS Poland jako pierwsze w Polsce przeprowadziły testy elektrycznego samochodu ciężarowego na regularnej trasie międzynarodowej.
– Przy obecnym stanie infrastruktury wydawało się to niemożliwe, ale dzięki zaangażowaniu całego zespołu nie tylko pokazaliśmy, że możemy zastąpić na wybranych trasach pojazd spalinowy, ale również wykorzystaliśmy punkty ładowania, które zapewniają energię jedynie z odnawialnych źródeł. Jako firma rodzinna z flotą ponad 100 nowoczesnych pojazdów ciężarowych, konsekwentnie zmniejszamy nasz ślad węglowy. Inwestycja w pojazdy BioLNG, użycie ekologicznego paliwa HVO, a teraz „zeroemisyjne” pojazdy elektryczne to kolejne kroki w naszej strategii dekarbonizacji transportu – stwierdził Mateusz Bednarek, prezes zarządu w BBG Bednarek Group.
Testy na trasie Głuchowo–Poczdam potwierdziły, że elektryczne ciężarówki mogą być użyteczne w transporcie już teraz. GLS Poland we współpracy z BBG Bednarek Group zapowiada kolejne inicjatywy na rzecz ochrony środowiska.