Deliver-Assist to nowe narzędzie przygotowane przez Renault Trucks. Opracowano je z myślą o logistyce miejskiej tak, by usprawnić dostawy do centrów miast. Narzędzie wykorzystuje pokładowy system przechowywania karuzelowego. Jacky Perrenot to pierwsza firma korzystająca z systemu w ramach umowy z Intermarché.
Spedytorzy i dostawcy usług logistycznych stoją przed szeregiem wyzwań. Dotyczą one m.in. ograniczeń regulacyjnych, wzrostu sprzedaży online, ograniczeń czasu dostaw, niedoboru kierowców, bardziej rygorystycznych norm hałasu i zanieczyszczeń oraz zatłoczenia miast. Co więcej, wyzwaniom tym muszą sprostać bez uszczerbku dla konkurencyjności. Z tego względu konieczna jest zmiana sposobu realizacji dostaw. Musi ona uwzględnić wykorzystanie zrównoważonych i wydajnych rozwiązań. Takich, które spełnią wymagania władz lokalnych i mieszkańców miast.
Inteligentne rozwiązanie karuzelowe
Deliver-Assist łączy w pełni elektryczny 26-tonowy samochód ciężarowy Renault Trucks D-Wide E-Tech ze zautomatyzowanym systemem karuzelowym. Zaprojektowano go w ramach partnerstwa z ACTEMIUM (VINCI Energies). System ten umożliwia kierowcom optymalizację załadunku i rozładunku poprzez wykorzystanie mobilnych kontenerów. Mobilne kontenery dostępne są w różnych konfiguracjach: bezpieczne, izotermiczne i siatkowe typu rolkowego. Zarządzane są automatycznie i bezpiecznie, gwarantując precyzyjną identyfikowalność towarów w całym cyklu logistycznym, przy użyciu skomputeryzowanego systemu opracowanego przez firmę ERECA. Dzięki temu zautomatyzowanemu systemowi kolejność, w jakiej towary są ładowane na ciężarówkę, nie ma już znaczenia. System automatycznie reorganizuje kontenery w danym cyklu. Grupa Jacky Perrenot ma być pierwszym podmiotem, który wykorzysta Deliver-Assist do optymalizacji dostaw miejskich do sklepów Intermarché. Wzmocni tym samym swoje zaangażowanie w bardziej odpowiedzialną logistykę.
Deliver-Assist łączy wydajność i poszanowanie środowiska
To nowe rozwiązanie w zakresie logistyki miejskiej jest korzystne na wielu poziomach.
Po pierwsze, operatorzy i kierowcy pojazdów dostawczych odczuwają znaczącą poprawę w zakresie bezpieczeństwa i warunków pracy. Nie ma już potrzeby owijania palet, ponieważ towary są ładowane bezpośrednio do kontenerów. Kierowcom oszczędza się żmudnego zadania rozmieszczania i zabezpieczania ładunków. Po przybyciu do punktu dostawy kontenery dla każdego punktu sprzedaży są automatycznie opuszczane na poziom drogi za pomocą podnośnika. Pozwala to uniknąć konieczności wielokrotnego wchodzenia i wychodzenia z zabudowy ciężarówki oraz korzystania z wózka widłowego. Nie ma już ryzyka związanego z obsługą palet i korzystaniem z windy pojazdu. Wszystkie te ulepszenia sprawiają, że praca kierowców jest bardziej atrakcyjna.
Po drugie, na poziomie operacyjnym system Deliver-Assist skraca o 30% czas potrzebny na załadunek, rozładunek i przygotowanie towarów. Zwiększa tym samym produktywność cyklu. Ta zwiększona wydajność oznacza również, że ciężarówki w mniejszym stopniu blokują drogi publiczne, co zmniejsza zatory w miastach.
Deliver-Assist przyczynia się również do znacznego zmniejszenia wpływu dostaw na środowisko. Fakt, że palety nie są już potrzebne, oznacza także brak konieczności stosowania jednorazowej folii z tworzywa sztucznego, a używane pojemniki są wielokrotnego użytku. Ponadto w połączeniu z całkowicie elektryczną ciężarówką i azotowym rozwiązaniem chłodniczym specjalnie zaprojektowanym przez firmę FRAPPA system ten gwarantuje ciche dostawy bez emisji zanieczyszczeń. Tym samym uwzględnia oczekiwania lokalnych mieszkańców i miast w zakresie zrównoważonego transportu.
Deliver-Assist jest już dostępny w ofercie Renault Trucks i stanowi znaczący krok naprzód w zakresie logistyki miejskiej.