Renault Trucks T, C i K w nowej odsłonie już są. Nowe modele zostały zaprojektowane z myślą o optymalizacji zużycia paliwa, bezpieczeństwa i komfortu jazdy. Silniki nowych pojazdów spalają nawet o 3% w porównaniu z poprzednią generacją.
Po wprowadzeniu systemu Turbo Compound w roku 2022, który zapewnia oszczędność paliwa do 10%, Renault Trucks kontynuuje poprawę efektywności energetycznej swoich pojazdów. Samochody ciężarowe z oferty roku modelowego 2025 oferują dodatkowe oszczędności zużycia paliwa nawet do 3%.
Renault Trucks T, C i K i kamery zamiast lusterek
Producent zoptymalizował wybrane elementy układu napędowego (silnik, skrzynię biegów, osie). Ponadto wyposażył nową generację samochodów ciężarowych w opony klasy A+ w standardzie.
Modele Renault Trucks T, T High oraz Renault Trucks T E-Tech są teraz standardowo wyposażone w kamery zamiast lusterek wstecznych. Poprawia to aerodynamikę i przyczynia się do zmniejszenia zużycia paliwa. Znajdujące się w składanych skrzydłach kamery do widzenia wstecznego są podłączone do dwóch ekranów w kabinie. Ekrany pokazują otoczenie wokół pojazdu, w tym tryb podczerwieni ułatwiający widoczność w nocy.
Urządzenie jest również dostępne jako opcja w modelach Renault Trucks C, K i Renault Trucks C E-Tech.
Do zastosowań długodystansowych Renault Trucks oferuje wersję zoptymalizowaną pod kątem zużycia paliwa. Jest to Renault Trucks T Smart Racer. Dostępny w modelach T i T High, Smart Racer łączy silnik DE13 Turbo Compound z pełną gamą dostępnych opcji sprzyjających zużyciu paliwa. Rezultatem jest redukcja zużycia paliwa o 14% i emisji CO2 o 15%* w porównaniu ze standardowym modelem.
Lepiej jeździ, jest bezpieczniejszy
Układ wspomagania kierownicy z roku modelowego 2025 stabilizuje pojazd przy dużych prędkościach. Zapewnia ponadto płynniejsze sterowanie przy niskich prędkościach, ułatwiając manewrowanie w obszarach miejskich i podmiejskich. System ten łączy w sobie hydrauliczne wspomaganie kierownicy i silnik elektryczny. Jego czujniki dostosowują zachowanie pojazdu w czasie rzeczywistym w zależności od ruchów samochodu ciężarowego i zamiarów kierowcy.
Dostępne jest również urządzenie wspomagające utrzymanie pasa ruchu z automatyczną korektą. Z jednej strony przywraca pojazd na jego pas ruchu w przypadku niezamierzonego zjechania z niego. Zapewnia również dodatkową ochronę przed martwymi punktami. Zwiększa w ten sposób bezpieczeństwo najbardziej narażonych użytkowników dróg.
Światła drogowe są aktywowane i dezaktywowane automatycznie w zależności od warunków zewnętrznych (pogoda, zmierzch, inni użytkownicy drogi). Uzupełniają automatyczne światła mijania dostępne już w standardzie w poprzedniej generacji samochodów ciężarowych marki. Aby zapewnić optymalną widoczność, dodatkowe światła robocze można zamontować na podwoziu lub z tyłu kabiny.
Pojazdy Renault Trucks T, C i K, a także T-Tech oraz wersje elektryczne Renault Trucks E-Tech T, C z roku modelowego 2025 są już dostępne w sieci sprzedaży producenta.