środa, 27 listopada, 2024
Strona głównaAktualnościW pełni elektryczny FUSO eCanter

W pełni elektryczny FUSO eCanter


eCanter z różnymi wariantami zabudowy. Także z najnowszym wyposażeniem w zakresie komfortu i bezpieczeństwa. Na Targach IAA Transportation FUSO przedstawia akumulatorowo-elektryczną śmieciarkę.

FUSO na targach IAA 2024

Osoby odwiedzające stoisko targowe mogą zapoznać się z akumulatorowo-elektrycznym eCanterem w dwóch różnych wariantach zabudowy. eCanter z zabudową śmieciarki marki KAOUSSIS, do zbiórki odpadów komunalnych. Jest to pojazd idealny do zastosowań w gęsto zaludnionych miastach Europy, oferujący sprawdzone zalety Cantera. Zwrotność, ładowność i dobrą widoczność na wszystkie strony. FUSO prezentuje także eCantera o masie 8,55 t z zabudową kufrową oraz najnowszym wyposażeniem w zakresie bezpieczeństwa i komfortu. Marka przedstawia też informacje na temat FUSO EcoSystem oraz elastycznych opcji ładowania dla eCantera. Goście mają też możliwość odbycia jazdy testowej tą w pełni elektryczną lekką ciężarówką.

Florian Schulz, Head of Sales, Marketing and Customer Services w firmie FUSO Europe: „Prezentując na targach IAA pierwszego eCantera śmieciarkę, marka FUSO przedstawia kolejny doskonały obszar zastosowań swej ciężarówki. Dzięki temu pojazdowi, we wszystkich jego wariantach, pokazujemy na wielu europejskich rynkach, że mobilność elektryczna się sprawdza. Zarówno w przypadku klientów flotowych, jak i firm jednoosobowych eCanter niezwykle ułatwia przejście na ciężarówki z napędem w pełni elektrycznym. Jest dostępny w ponad 46 wariantach i pokrywa 85% dotychczasowych europejskich pól zastosowań pojazdów z napędem konwencjonalnym. To czyni go doskonałym pojazdem do szerokiego zakresu rodzajów eksploatacji u naszych klientów”.

eCanter z zabudową śmieciarki

Śmieciarka Next Generation eCanter o masie całkowitej 8,55 t jest wyposażona w zabudowę marki KAOUSSIS z mechanizmem automatycznego podnoszenia i przechylania pojemników. Posiada też zintegrowany systemem mycia pojemników i bęben o pojemności 4 m3. Obrotowy bęben zabudowy zmniejsza pierwotną objętość odpadów nawet o trzy czwarte. Zrealizowana zabudowa jest pierwszą tego rodzaju dla eCantera i spełnia wszelkie przepisy techniczne w zakresie eksploatacji pojazdów do zbiórki odpadów ze stojącą obsługą. Dzięki rozstawowi osi wynoszącemu 3400 mm i krótkiemu zwisowi zabudowy, ta ciężarówka o neutralnym bilansie emisji CO2 jest nadzwyczaj zwrotna i łatwa w manewrowaniu. A dzięki temu idealna do eksploatacji śródmiejskiej. Średni pakiet akumulatorowy o pojemności 82,6 kWh zapewnia eCanterowi zasięg 140 kilometrów.

eCanter
FUSO na IAA Transportation 2024 w Hanowerze.

eCanter 8,55 t z zabudową kufrową pomieści nawet 15 europalet

FUSO prezentuje także innego Next Generation eCantera o masie 8,55 t i rozstawie osi 4450 mm. To pojazd wyposażony w zabudowę kufrową o długości 6,2 m. Posiada on również najnowsze wyposażenie w zakresie komfortu i bezpieczeństwa. Obejmuje on m.in. systemy Active Brake Assist 6, BSIS (Blind Spot Information System), Intelligent Speed Assistant i Attention Assist.

Duży pakiet akumulatorowy o pojemności 123,9 kWh zapewnia pojazdowi zasięg nawet 200 kilometrów. Lekką ciężarówkę z zabudową firmy Spier wyposażono w funkcję szybkiego ładowania, umożliwiającą pełne naładowanie akumulatora z poziomu 20 do 80 procent z mocą 104 kW w ciągu około 40 minut. Alternatywnie można też naładować pojazd prądem przemiennym o mocy 22 kW – od 0 do 100 procent w ciągu sześciu godzin. Dzięki swej standardowej elastyczności w ładowaniu, Next Generation eCanter jest doskonałym pojazdem dla przedsiębiorstw logistycznych i klientów flotowych. W tym wypadku przejście na elektromobilność jest jednocześnie nieskomplikowane i atrakcyjne. Przyjaznego w zabudowie eCantera łatwo dostosować do specyficznych potrzeb różnych użytkowników. Ponadto pojazd ten wyróżnia się doskonałym obciążeniem użytkowym podwozia wynoszącym 4,6 ton oraz dużą pojemnością ładunkową.

eCanter
FUSO na IAA Transportation 2024 w Hanowerze.

Specjalnie zaprojektowany elektryczny układ napędowy składa się z mocnego synchronicznego silnika elektrycznego o mocy maksymalnej 129 kW i ciągłej 110 kW oraz osi elektrycznej. Ze względu na wrażenia z jazdy zbliżone do specyfiki samochodów osobowych, eCanter jest odpowiedni nie tylko dla doświadczonych profesjonalistów, ale także dla mniej doświadczonych kierowców. Cztery tryby rekuperacji umożliwiają również ekonomiczną jazdę w miejskim transporcie dystrybucyjnym. Opcjonalnie dostępny jest pakiet ekonomiczny zwiększający zasięg. W jego skład wchodzi podgrzewany komfortowy fotel kierowcy, podgrzewana szybę przednią i kierownica. Także ulepszona izolacja kabiny, który pozwala na dodatkową optymalizację zasięgu podczas eksploatacji w warunkach zimowych.

Nowe elementy bezpieczeństwa i komfortu w eCanterze

Jedną z wizytówek marki FUSO jest nowoczesny design kabiny lekkiej ciężarówki. Kierowcy doceniają w eCanterze przede wszystkim zintegrowaną tablicę wskaźników LCD i kierownicę wielofunkcyjną. Teraz wygodę kierowcy zwiększy nowe radio z ekranem dotykowym, obsługujące Apple Car Play i Android Auto. Sprawdzona izolacja dźwiękowa zapewnia zaskakująco niski poziom hałasu we wnętrzu. Codzienną pracę ułatwiają kierowcy dobra widoczność na wszystkie strony, nisko położone wejście i możliwość swobodnego przechodzenia przez kabinę.

Design wnętrza połączono z unowocześnieniem wyposażenia w zakresie bezpieczeństwa. Najnowszy model ciężarówki Next Generation eCanter wyposażono w systemy zapewniające bardzo wysokie bezpieczeństwo. Active Brake Assist 6, inteligentnego asystenta prędkości i asystenta wspomagania koncentracji. eCanter posiada także kamerę cofania, mechanizm ochrony przedniej i układ kontroli ciśnienia w ogumieniu. Dostępne są też zmodyfikowane wersje świateł awaryjnych oraz systemu informującego o martwym polu. Stworzony, aby umożliwić wejście w elektromobilność – oto obietnica związana z eCanterem, którą FUSO potwierdza również na targach IAA.

FUSO EcoSystem – kluczowym czynnikiem jest infrastruktura

Na targach przedstawione zostaną nie tylko informacje na temat pojazdu Next Generation eCanter, ale także na temat FUSO EcoSystem. Nazwa ta obejmuje m.in. takie elementy, jak dostępne rozwiązania w zakresie ładowania, umowy serwisowe, informacje na temat szkoleń dla kierowców. Także zintegrowane usługi FUSO, takie jak eService leasing. Kluczowym obszarem oferty EcoSystem jest w szczególności doradztwo dotyczące ładowania, konfiguracji i wyposażenia.

Driving Experience

Osoby odwiedzające targi IAA mogą osobiście zapoznać się z samochodem ciężarowym Next Generation eCanter podczas jazd testowych organizowanych wspólnie przez marki ciężarowe Daimler – Mercedes-Benz i FUSO – w ramach pokazów Driving Experience. Chętnym na jazdy samodzielne lub na fotelu pasażera udostępniono FUSO eCantera 4,25 t ze skrzynią ładunkową i FUSO eCantera 7,5 t z zabudową kufrową.

Powiązane artykuły

OBSERWUJ NAS!

Facebook
YouTube
LinkedIn
Instagram
Tiktok

 

CZYTAJ NAJNOWSZY NUMER

Zapisz się do newslettera


Zrównoważony rozwój

Opinie

Po godzinach

Zapowiedź