środa, 27 listopada, 2024
Strona głównaAktualnościDB Schenker testuje naczepy eTrailer

DB Schenker testuje naczepy eTrailer

DB Schenker testuje naczepy eTrailer, przygotowane wspólnie przez firmy Trailer Dynamics i Krone.

Zastosowanie naczep eTrailer w transporcie lądowym pozwala na oszczędności w zużyciu paliwa w granicach 24-55%. Dowodzi tego wspólny test drogowy przeprowadzony w rzeczywistych warunkach przez DB Schenkera, Trailer Dynamics i dział pojazdów użytkowych Krone. eTrailer to naczepy wyposażone w silnik elektryczny, który wspomaga ciągnik siodłowy np. przy ruszaniu lub pokonywaniu wzniesień.

Testy drogowy przeprowadzony we Francji wiosną 2023 roku, umożliwiło ocenę faktycznych oszczędności w zużyciu oleju napędowego podczas eksploatacji. W profesjonalnym teście porównano zużycie paliwa ciągnika z konwencjonalną naczepą z zestawem z naczepą wspomaganą silnikiem elektrycznym. Elektronicznie sterowany silnik elektryczny zamontowany w naczepie wspierał zestaw przez cały czas, zgodnie z zapotrzebowaniem. Oszczędności różniły się w zależności od topografii i rodzaju pokonywanej trasy.

Wynik kolejnego testu pokazał, że można dokładnie przewidzieć całkowite zużycie energii elektrycznej oraz paliwa, a tym samym oszacować oszczędności w zapotrzebowaniu na olej napędowy. W tym celu, w ramach doradztwa dla klientów, Trailer Dynamics opracował oprogramowanie do analizy wydajności. Rzeczywiste zużycie energii w teście odbiegało od prognoz tylko o 0,7% i 0,9%. Dalsze testy w sieci DB Schenkera będą kontynuowane w ciągu tego roku.

– Naszym celem jest wzmocnienie pozycji DB Schenkera jako czołowego dostawcy zielonych rozwiązań transportowych. Aby to osiągnąć, nie koncentrujemy się już tylko na dostawach tzw. ostatniej mili, ale także na ruchu liniowym. Test z Trailer Dynamics pokazuje, że e-naczepy mogą stanowić ważny element transformacji. Jesteśmy pod wrażeniem, jak łatwa w codziennej obsłudze jest naczepa eTrailer – powiedział Wolfgang Janda, dyrektor ds. operacji systemowych w DB Schenker Europe.

– Osiągnęliśmy imponujące wyniki w teście drogowym przeprowadzonym wspólnie z DB Schenkerem. Udana weryfikacja cyfrowych modeli symulacyjnych Trailer Dynamics, w odniesieniu do potencjału redukcji emisji spalin przez ciągnik siodłowy i zużycia energii przez naszą naczepę eTrailer, po raz kolejny potwierdza znaczenie takich pojazdów dla dekarbonizacji transportu ciężarowego – dodał Abdullah Jaber, dyrektor generalny Trailer Dynamics.

Powiązane artykuły

OBSERWUJ NAS!

Facebook
YouTube
LinkedIn
Instagram
Tiktok

 

CZYTAJ NAJNOWSZY NUMER

Zapisz się do newslettera


Zrównoważony rozwój

Opinie

Po godzinach

Zapowiedź