Operator transportu publicznego w Szwecji, firma Nobina, podjęła decyzję o zakupie 88 autobusów elektrycznych Solaris. Autobusy będą obsługiwały Skåne, Värmland i Malmö. Zamówione modele to przegubowe Urbino 18 electric oraz Urbino 15 LE electric – autobus zaprojektowany z myślą o skandynawskim rynku. Mogą one również obsługiwać trasy międzymiastowe.
W krótkim czasie, szwedzki operator, ponownie zdecydował się na współpracę z Solarisem. Tym razem firma zamówiła łącznie 88 autobusów elektrycznych. W większości to Urbino 15 LE electric: 55 sztuk w ramach inwestycji dla regionu Skane i 15 sztuk dla Värmland oraz 18 sztuk Urbino 18 electric dla floty obsługującej Malmö.
Autobusy Solaris dla regionu Skåne i Värmland
Solarisy Urbino 15 LE electric, autobus dla Skåne i Värmland to niskowejściowy, trzyosiowy model autobusu elektrycznego. Przeznaczony jest do obsługi zarówno ruchu miejskiego, jak i podmiejskiego. Model ten zyskuje coraz większą popularność na szwedzkim rynku. Po pierwsze, jest napędzany centralnym silnikiem zasilanym energią z baterii Solaris High Energy. Ponadto pojemność takiej baterii to ponad 560 kWh. Umożliwia to płynną pracę przez cały dzień, z nocnym ładowaniem za pośrednictwem systemu plug-in. Po drugie jest to model obejmujący tzw. pakiet skandynawski, dostosowujący pojazdy do trudnych warunków pogodowych. Autobusy wyposażone są w dodatkowe oświetlenie zewnętrzne nad drzwiami, ułatwiające wsiadanie i wysiadanie pasażerów o zmierzchu. Po trzecie pomieści 52 pasażerów na miejscach siedzących, w tym 8 bez dodatkowych stopni. Ma to duże znaczenie dla pasażerów niepełnosprawnych i osób z wózkami dziecięcymi.
Autobusy dla regionu Malmö
Z kolei model Urbino 18 electric szwedzki przewoźnik wybrał dla Malmö. To autobus przegubowy z napędem modułowym. Wyposażony w silnik asynchroniczny oraz baterie nowej generacji Solaris High Energy, umieszczone wyłącznie na dachu pojazdów.
Elektryfikacja transportu europejskiego
Firma Solaris jest europejskim liderem e-mobilności. Dodatkowo pod względem łącznej liczby dostarczonych autobusów zeroemisyjnych zajmując pierwsze miejsce. W Europie stale rośnie elektryfikacja transportu. Trend ten znajduje odzwierciedlenie również w Szwecji. Wskazują na to nie tylko nowe kontrakty, ale też wcześniejsze umowy, z dostawami 55 autobusów elektrycznych Urbino 15 LE electric obsługującej podmiejski ruch w Sztokholmie oraz 23 autobusy Solaris dla VR Kristianstad.