sobota, 16 listopada, 2024
Strona głównaAktualnościNowa linia opon Conti Eco Gen 5

Nowa linia opon Conti Eco Gen 5

Continental wprowadza piątą generację opon Conti Eco do pojazdów użytkowych. Specjalne mieszanki gumy zapewniają optymalny opór toczenia połączony z wysokim przebiegiem.

Nowa gama opon sprzyja redukcji kosztów eksploatacji pojazdów, gdyż łączy niski opór toczenia z wysokim przebiegiem. Opony są już dostępne w wielu krajach Europy, Afryki i Bliskiego Wschodu (EMEA). Na rynku występują w wersji Conti Eco HS 5 na oś prowadzącą i Conti Eco HD 5 na oś napędową.

Podczas oficjalnej premiery nowej opony w Hanowerze podkreślano, że nowa opona odpowiada na bieżące i przyszłe potrzeby flot. Przede wszystkim sprzyja redukcji kosztów, a zarazem ograniczaniu wpływu na środowisko.

Najważniejsze potrzeby

Continental pracował nad rozwojem nowej linii produktów przez kilka lat, a przed wprowadzeniem jej na rynek przeprowadził szeroko zakrojone testy.

Ferdinand Hoyos

– Nie mamy wątpliwości, że oferujemy naszym klientom właściwą oponę we właściwym czasie – mówi Ferdinand Hoyos, dyrektor segmentu ogumienia na wymianę w regonie EMEA w Continental. Rosnące koszty działalności, a także inwestycje w zrównoważony rozwój i szybko zmieniające się przepisy są jednymi z najczęściej wymienianych problemów dla operatorów flot w Europie. Niedawne badanie przeprowadzone przez Boston Consulting dla Europejskiego Stowarzyszenia Dostawców Motoryzacyjnych (CLEPA) pokazuje, że całkowity koszt posiadania jest nadal głównym czynnikiem decyzyjnym, ale czynniki zrównoważonego rozwoju zyskują na znaczeniu jako kryterium zakupu, zarówno w segmencie opon na pierwsze wyposażenie jak i na wymianę.

Na miejsce oficjalne premiery wybrano nową siedziba firmy Continental w Hanowerze. W inteligentnym budynku zastosowano szereg rozwiązań oszczędzających energię, miedzy innymi dach z panelami fotowoltaicznymi. Do utrzymania odpowiedniej temperatury wewnątrz wykorzystywana jest energia geotermiczna.

Konsolidacja oferty

Wraz z nową, piątą generacją Conti Eco, Continental zmniejsza liczbę linii opon do transportu towarowego.

– Nasza nowa opona bazuje na swoich udanych poprzedniczkach – Conti EcoPlus Gen3+ do transportu dalekobieżnego i Conti EcoRegional Gen3+ do transportu regionalnego – wyjaśnia Hinnerk Kaiser, odpowiedzialny za rozwój opon do samochodów ciężarowych i autobusów w Continentalu. – Nowa opona Conti Eco łączy w sobie najlepsze cechy opon Conti EcoPlus i Conti EcoRegional, wynosząc je na nowy poziom.

conti eco
Bieżnik nowej opony Conti Eco na oś kierowaną.

Jest to możliwe dzięki zoptymalizowanym oporom toczenia i wyższym przebiegom, które to cechy są dla projektantów Continentala tylko pozornie sprzeczne.

– W przeszłości, jeśli opona miała obniżony opór toczenia, a zatem pochłaniała w trakcie ruchu mniej energii w postaci paliwa, odbywało się to kosztem wytrzymałości i odporności na uszkodzenia – wskazuje Hinnerk Kaiser. Obecnie twórcy opon Continental koncentrują się na neutralnych pod względem przebiegu środkach mających na celu poprawę oporów toczenia we wszystkich komponentach: konstrukcji karkasu oraz projekcie ogólnego konturu i bieżnika. Sekretem powodzenia jest dwuwarstwowy bieżniki. Bazowa warstwa gwarantuje odpowiednią sztywność optymalizując opór toczenia. Górna stykająca się z nawierzchnią opracowana jest z myślą o dużym przebiegu i wytrzymałości.

Odmienne wymagania

Na osi sterującej, grubsza warstwa gumy bazowej bieżnika opony zmniejsza opory toczenia. Pozwoliło to zastosować mieszankę opracowaną z naciskiem na wydłużenie przebiegu. Na osi napędowej równomiernemu zużyciu sprzyjają lamele o innowacyjnym kształcie. Pozytywnie wpływa to na przebieg. W budowie karkasu, kilka mieszanek komponentów oraz nowa geometria stopki optymalizują opory toczenia. Dzięki tym rozwiązaniom uzyskano do 12% niższe opory toczenia. Przebieg wzrósł nawet o 10% w porównaniu z analogicznymi produktami poprzedniej generacji.

conti eco
Pogodzenie długiego przebiegu z optymalizacją oporów toczenia było możliwe między innymi dzięki dwóm warstwom bieżnika wykonanym z mieszanek gumy o odmiennych właściwościach.

Zoptymalizowane opory toczenia i wysokie przebiegi nowych opon Conti Eco sprzyjają oczywiście redukcji zużycia paliwa, a tym samym emisji spalin.

– Wymiana opon EcoRegional HS 3+/ HD 3+ na nowe opony Conti Eco HS 5/ HD 5 we flocie 100 pojazdów, które pokonują około 80 000 km rocznie w ruchu regionalnym, może przynieść oszczędności rzędu 69 000 euro i ograniczenie emisji dwutlenku węgla – mówi Hinnerk Kaiser. – Wybór odpowiednich opon staje się zatem jeszcze ważniejszy, zwłaszcza biorąc pod uwagę opłaty drogowe oparte na emisji CO2.

Gotowa do bieżnikowania

Nowe opony charakteryzują się bardzo dobrą przyczepnością. Umożliwiają pojazdom ciężarowym bezpieczne i pewne prowadzenie nawet w zmiennych warunkach pogodowych oraz oferują doskonałą trakcję przez cały okres eksploatacji. Klienci mogą również zamówić je bezpośrednio z fabryki z czujnikami najnowszej generacji. W połączeniu z systemem do zarządzania oponami ContiConnect 2.0, umożliwiają zdalne monitorowanie stanu ogumienia w czasie rzeczywistym i planowanie serwisu. Pomaga to znacznie obniżyć koszty związane z oponami, a kolejnym krokiem w tym kierunku jest bieżnikowanie.

– Nowa opona Conti Eco łączy w sobie najlepsze cechy opon Conti EcoPlus i Conti EcoRegional – wyjaśnia Hinnerk Kaiser, odpowiedzialny za rozwój opon do samochodów ciężarowych i autobusów w Continentalu.

– Od samego początku projektowaliśmy karkasy nowych opon Conti Eco tak, aby nadawały się do bieżnikowania. Nowa linia opon przyczynia się w ten sposób do większej efektywności kosztowej – mówi Hinnerk Kaiser.

Opona bieżnikowana składa się w 70% z materiału pochodzącego ze starej opony i kosztuje do 40% mniej niż nowa opona. Oferuje przy tym taki sam przebieg i bezpieczeństwo.

Nowe opony Conti Eco będą dostępne w szerokiej gamie rozmiarów, począwszy od następujących:

•      315/70 R 22.5 Conti Eco HS 5

•      315/80 R 22.5 Conti Eco HS 5

•      385/55 R 22.5 Conti Eco HS 5

•      385/65 R 22.5 Conti Eco HS 5

•      315/70 R 22.5 Conti Eco HD 5

•      315/80 R 22.5 Conti Eco HD 5

Więcej na temat nowej generacji opon Continentala w najbliższym wydaniu magazynu „fleetLOG”.

Powiązane artykuły

OBSERWUJ NAS!

Facebook
YouTube
LinkedIn
Instagram
Tiktok

 

CZYTAJ NAJNOWSZY NUMER

Zapisz się do newslettera


Zrównoważony rozwój

Opinie

Po godzinach

Zapowiedź