Volvo wprowadza na rynek FM Low Entry. To pierwszy model szwedzkiego producenta dostępny wyłącznie z napędem elektrycznym.
Volvo FM Low Entry ma nisko zawieszoną kabinę, ułatwiającą częste wsiadanie i wysiadanie. Przeznaczone jest do pracy w mieście.
– Ta ciężarówka o „zerowej” emisji jest uzupełnieniem naszej oferty pojazdów elektrycznych. Doskonale nadaje się do transportu miejskiego i została zaprojektowana z myślą o kierowcy. Jest mocny, a jednocześnie łatwa w prowadzeniu i bardzo zwrotna – mówi Roger Alm, prezes Volvo Trucks.
Pięć gwiazdek
Miejsce kierowcy jest umieszczone nisko, a powierzchnia szyb jest duża. Dzięki temu widoczność jest znakomita. Volvo FM Low Entry otrzymało pięć gwiazdek, czyli najlepszą ocenę, jaką przewiduje norma Direct Vision, wg której klasyfikowane są ciężkie pojazdy poruszające się w Londynie.
FM Low Entry bazuje na dobrze znanym modelu FM. Przestronna kabina została obniżona i przesunięta do przodu, a niskie wejście i płaska podłoga ułatwiają wsiadanie i wysiadanie z ciężarówki. W wariancie 4-miejscowym, trzyosobowa kanapa pasażerska jest cofnięta w stosunku do miejsca kierowcy, co polepsza widoczność. Standardem jest dynamiczny układ kierowniczy Volvo (Volvo Dynamic Steering). Nowy model może pracować przy zbiórce odpadów, w dystrybucji lub transporcie budowlanym.
FM Low Entry będzie początkowo sprzedawany w Europie, a także w Turcji i Korei Południowej. Zamówienia będzie można składać już w pierwszym kwartale 2024 r., a produkcja ruszy w drugim kwartale.
Volvo FM Low Entry – podstawowe informacje
– dopuszczalna masa całkowita: 19-32 ton
– rozstaw osi: 3900-6000 mm
– napęd: 4×2, 6×2, 6×4, 8×2, 8×4
– moc silnika: 330 kW
– pojemność baterii: 360 kWh (pakiet złożony z 4 baterii)
– zasięg: do 200 km
– moc ładowania: 250 kW prądem stałym (DC), 43 kW prądem zmiennym (AC)
– typ kabiny: niska sypialna 1575 mm i wysoka 1945 mm, oferowana jako sypialna przedłużona
– liczba miejsc w kabinie wliczając kierowcę: 1, 3 lub 4