Naczepy kurtynowe są w europejskim transporcie normą. Lecz Fliegl proponuje pojazdy, które wybijają się ponad przeciętność.
Fliegl słynie z innowacji i przemyślanych, praktycznych rozwiązań. Nie inaczej jest w przypadku naczep kurtynowych. Zastosowane rozwiązania i wybór opcji sprawiają, że można je przystosować do warunków pracy, zwiększając wygodę obsługi i wydajność.
Standardowa, wysoka lub zmienna
Podstawową rodziną naczep kurtynowych Fliegl jest Road Runner. Przystosowana do współpracy z ciągnikami o wysokości siodła 1050 lub 1150 mm może być wyposażana w osie BPW lub SAF. Zastosowanie ramy z wysokogatunkowej stali w połączeniu z innymi rozwiązaniami służącymi obniżeniu wagi sprawia, że najlżejsze warianty tej naczepy mają masę własną zaledwie 5400 kg. Można ją doposażyć w podnoszony lub przesuwny dach, ścianę boczną demontowaną wraz z kłonicami. Ułatwia to wkładanie dużych niepodzielnych ładunków z boku. Do dyspozycji jest też szybko zapinana kurtyna Quick Curtain, system Joloda, burty pod kurtyną czy uchwyt na wózek widłowy z tyłu. A to tylko kilka z wielu możliwości.
Obok Road Runnera firma proponuje naczepy Mega Runner o wysokości wewnętrznej 3000 mm, przystosowane do ciągników z siodłem na wysokości 950 mm. Także i te naczepy oferują szereg opcji, w tym podnoszony dach ułatwiający załadunek i umożliwiający wykorzystanie pełnej wysokości załadunkowej. Innym ułatwieniem jest winda załadowcza zastępująca drzwi. Ponieważ tego typu naczepy są często wykorzystywane w transporcie komponentów dla branży motoryzacyjnej, Fliegl proponuje dodatkowe akcesoria przydatne w tego typu pracy, w tym wzmocnioną plandekę.
Zalety Road Runnera i Mega Runnera łączy naczepa Fliegl Flex. W kilku krokach można ją przekształcić ze zwykłej naczepy w megę i odwrotnie. Flex może współpracować z siodłem znajdującym się na wysokości 1150 lub 950 mm. Po podniesieniu dachu osiąga wewnętrzną wysokość pełnych 3 m. Podobnie jak wspomniane wcześniej modele ma certyfikat XL. Może mieć również certyfikaty: DC 9,5 wymagany w branży motoryzacyjnej, VDI 27000 do przewozu napojów oraz QTS do przewozu opon.
Liczy się pomysł
Gamę uzupełniają naczepy do transportu stali w kręgach Coil Light. Tak jak pozostałe pojazdy firmy Fliegl, ma wyjątkowo niską masę własną, która zaczyna się od 5500 kg. Standardowa mulda ma długość 7, a opcjonalna 8 m. W ramach systemu mocowania ładunku dostępne są wzmocnione kłonice oraz uchwyty na pasy i łańcuchy unieruchamiające ładunek.
Coil Light jest pod tym względem wyjątkowo bogato wyposażana. Ale także do innych naczep Fliegl można zamówić pomysłowe systemy mocowania ładunku. Są wśród nich listwy Palet-Stop z 2,5-tonowymi uchwytami mocowane wzdłuż boków, system Multilock nowej generacji, a także belka Quick Safety Bar do przytrzymywania np. stojaka z butlami oraz unikatowy system podwójnej podłogi Vario Floor. Umożliwia on utworzenie drugiej podłogi w wybranym miejscu naczepy oraz regulowanie jej długości odpowiednio do potrzeb.
Innowacje dotyczą nie tylko akcesoriów, ale całych pojazdów. Fliegl ma w ofercie m.in. naczepę Mega Runner X-Tra Long o długości 15,03 m, a także zoptymalizowaną pod kątem masy własnej dwuosiową Fliegl Twin, dostępną również w 15-metrowym wariancie Long. Z kolei naczepa Coil Light występuje również jako skrócona X-Tra Short. Jako kurtynowa oferowana jest też naczepa typu Jumbo, z obniżonym pokładem.