środa, 16 października, 2024
Strona głównaAktualnościNowa naczepa Fliegl do transportu intermodalnego

Nowa naczepa Fliegl do transportu intermodalnego

W związku ze wzrostem zainteresowania przewozami intermodalnymi, firma Fliegl przedstawiła nową wersję naczepy RoadRunner, przystosowaną do tego typu zadań.

Naczepa kurtynowa Fliegl SDS 390 RoadRunner w wersji CT może być przenoszona na przygotowane do tego wagony i przewożona koleją z prędkością do 140 km/h w ramach systemu określanego jako „huckepack” lub „piggyback”. Pojazd ma cztery, oznakowane punkty do unoszenia, składaną belkę przeciwnajazdową i składane dolne osłony boczne oraz osie zabezpieczone stalowymi linkami ograniczającymi ich ruch podczas unoszenia. Nogi podporowe cofnięto o 120 mm.

Konstrukcję naczepy wszechstronnie wzmocniono. Ramę i podłogę usztywniono, a plandekę wyposażono dodatkowo w zgrzewane pasy pionowe i poziome. Zwiększono również liczbą punktów mocowania dachu.

Fliegl: wzmocniona i wygodna

Naczepa Fliegl SDS 390 RoadRunner CT może tworzyć zestawy o dmc 44 t, na co wpłynęła zmiana położenia osi. Producent zastosował osie SAF z hamulcami tarczowymi. Pierwszą można unieść, aby dociążyć oś napędową ciągnika podczas ruszania na niestabilnym podłożu. Gdy zestaw przekroczy prędkość 25 km/h, oś automatycznie wraca do zwykłego położenia.

Fliegl
RoadRunner w wersji CT ma wyraźnie oznakowane punkty, w których mogą ją uchwycić urządzenia przeładunkowe. Konstrukcję naczepy wzmocniono i przystosowano ją do tworzenia zestawów o dmc 44 t.

Aby zapewnić optymalne zabezpieczenie ładunku, rama zewnętrzna jest wyposażona w profil Load-Lock, co umożliwiający szybkie i wygodne zapięcie pasów mocujących. Bezpieczeństwo zwiększa również płyta Crash Blocker o wysokości 140 mm znajdująca się przy przedniej ścianie oraz przykręcane boczne ograniczniki palet. Tył naczepy chroni zabezpieczenie „Heavy Blocker 2.0”. Wygodę załadunku i rozładunku zwiększa składany dach Blitz firmy Fliegl. Umożliwia on również pełne wykorzystanie objętości ładowni. Podłoga ze sklejki o grubości 30 mm pokrytej powłoką antypoślizgową, jest podparta 8 belkami wzdłużnymi i uszczelniona. Można na nią wjeżdżać wózkami widłowymi o nacisku na oś do 7900 kg. Wśród innych rozwiązań ułatwiających eksploatację jest prosty i solidny zamek drzwi I-Lock, wysuwana drabinka ułatwiająca wchodzenie do ładowni oraz dwie lampy robocze LED z tyłu, przydatne podczas pracy po zmroku.

Zgodna z wymogami

Naczepa może mieć 8 uchwytów promowych. Ma certyfikaty Code XL i DL 9.5 i jest przystosowana o przewozu napojów zgodnie z VDI 2700. Jest oznakowana zgodnie z kodem ILU wg EN 13044.

Co ważne, pomimo rozbudowanych wzmocnień i akcesoriów niezbędnych w naczepach do transportu intermodalnego, masa własna naczepy pozostaje na niskim poziomie. Wynosi 5875 kg, przy maksymalnej dopuszczalnej ładowności 29 125 kg.

Fliegl
Transport intermodalny jest postrzegany jako ekologiczny i popyt na tego typu przewozy rośnie.
Powiązane artykuły

OBSERWUJ NAS!

Facebook
YouTube
LinkedIn
Instagram
Tiktok

 

CZYTAJ NAJNOWSZY NUMER

Zapisz się do newslettera


Zrównoważony rozwój

Opinie

Po godzinach

Zapowiedź