DHL eCommerce otworzył 100-tysięczny punkt odbioru i nadań przesyłek, co czyni go operatorem największej sieci punktów obsługi paczek w Europie.
Uroczystość otwarcia 100-tysięcznego punktu obsługi paczek odbyła się w Warszawie. Według najnowszych badań DHL, ponad 50% konsumentów w naszym kraju preferuje dostawę przesyłki do punktu nadań i odbiorów (ang. out of home delivery – dostawy poza domem), który znajduje się np. w ulubionym sklepie.
DHL eCommerce w 28 krajach
Sieć punktów nadań i odbioru przesyłek DHL obejmuje łącznie 28 krajów w Europie.
– DHL eCommerce aspiruje do świadczenia klientom e-handlu niezawodnych, przystępnych cenowo i zrównoważonych usług dostawy. – mówi Pablo Ciano, dyrektor operacyjny DHL eCommerce. – Podstawą naszych usług jest rozległa sieć „out of home delivery” oraz wiedza.
Ponieważ liczba aktywnych klientów e-handlu w Europie stale rośnie, wzrasta również zapotrzebowanie na punkty odbioru i nadań w miastach. Mocna sieć takich punktów odgrywa kluczową rolę zarówno dla małych, jak i dużych platform handlujących w internecie, zapewniając wygodę dostaw i zwrotów klientom.
Dla przykładu w Polsce, DHL eCommerce nawiązało współpracę z Cainiao, logistycznym oddziałem firmy Alibaba, w celu rozwinięcia największej sieci OOH (out of home – poza domem). Ostatnio podpisana umowa o przejęciu MNG Kargo w Turcji i współpraca z Poste Italiane we Włoszech również przyczynią się do dalszego rozwoju europejskiej sieci DHL eCommerce.
100-tysięczny nie przypadkiem w Polsce
Klienci kupujący w internecie coraz częściej oczekują niezawodnych i przystępnych cenowo dostaw i zwrotów. Wyniki badania Online Shopper Survey, zleconego przez DHL, wskazują na ten trend. W badaniu 24% respondentów z Europy stwierdziło, że chce odbierać swoje paczki w punktach obsługi paczek. Jest to najwyższy wynik w porównaniu do innych części świata. W Azji i na Pacyfiku wynosi on 11%; w Afryce Subsaharyjskiej 8,5%; w Ameryce Północnej 7,5%; na Bliskim Wschodzie i w Afryce Północnej 6,5% oraz w Ameryce Łacińskiej 6%.
W badaniu 47% Europejczyków stwierdziło również, że ich doświadczenie zakupowe byłoby lepsze, gdyby więcej punktów nadań i odbioru przesyłek było dostępnych bliżej domu. Jednak to właśnie w Polsce konsumenci są liderami korzystania z usług sieci OOH. Aż 55% preferuje dostawę do punktu obsługi paczek. Nie dziwi więc fakt, że Polska ma drugą najmocniejszą ofertę punktów nadań i odbioru w Europie, zaraz po Niemczech.
– Cieszymy się, że 100-tysięczny punkt europejskiej sieci DHL POP znajduje się właśnie w Polsce. Zwłaszcza, że w naszym kraju ta forma odbioru przesyłek zyskuje coraz większą popularność. Tak mocna sieć jest dużą przewagą i ważnym argumentem w wyborze firmy kurierskiej. Dzisiaj, polscy klienci DHL mogą nadawać i odbierać paczki tak jak chcą: z punktów lub automatów paczkowych albo u kuriera. Zarządzają przesyłką dzięki intuicyjnej aplikacji Mój DHL i nadają paczkę, w mniej niż 3 minuty, poprzez platformę paczking.com. Stawiamy na integrację technologii w procesach. Usługa „Przekieruj”, służąca zarządzaniu przesyłką, system powiadomień oraz śledzenia (ang. track&trace), godzinowe przedziały doręczeń i wiele innych, to przykłady projektów, działań i usprawnień – zwraca uwagę Agnieszka Świerszcz, dyrektor operacyjny DHL Parcel Polska.
Dodatkowo 70% klientów internetowych w Europie oczekuje możliwości zmiany opcji dostawy w ostatniej chwili. Dlatego też firmy z segment e-handlu potrzebują dobrego partnera logistycznego, który może zaspokoić wszystkie potrzeby związane z dostawami i zwrotami. DHL eCommerce oferuje elastyczność i dużą skalę działania dzięki licznym punktom nadawania i odbioru w europejskich miastach.