środa, 14 maja, 2025
Strona głównaAktualnościBAIC: Poziom wyżej

BAIC: Poziom wyżej

Chiński BAIC zadebiutował na naszym rynku w grudniu 2023 r., wprowadzając na rynek 3 modele: Bejing 3, Bejing 5 i Bejing 7. Na ten rok zapowiadane są kolejne nowości.

W pierwszej kolejności mają być wprowadzone na rynek samochody terenowe: BAIC BJ60 z miękką hybrydą w drugim kwartale tego roku i BJ30 z napędem hybrydowym w trzecim kwartale tego roku. Możemy się też spodziewać BJ40 oraz Bejing 7 w wersji hybrydowej, który ma trafić na nasz rynek pod koniec przyszłego roku.

BAIC: Ekskluzywna terenówka w dobrej cenie

Szczególnie interesujący jest model BJ60. Zbudowano go na solidnej ramie, która charakteryzuje się wysoką sztywnością skrętną. Prześwit w tym wypadku to 215 mm, a maksymalna głębokość brodzenia wynosi 750 mm. W terenie można skorzystać z napędu 4×4 oraz trybu 4L. Samochód jest wyposażony w blokady przedniego i tylnego mostu. Kąt natarcia wynosi 30°, rampowy – 25° i zejścia – 24°. Imponująco wygląda też wnętrze tego auta. Zamontowano w nim panel z trzema wyświetlaczami. Pojazd napędza czterocylindrowy, 2-litrowy turbodoładowany silnik benzynowy o mocy 267 KM i maksymalnym momencie obrotowym 406 Nm, który współpracuje z miękką hybrydą. Zastosowano automatyczną skrzynię 8-biegową ZF 8HP50, którą wspiera elektryczny silnik BSG o mocy 10 kW pełniący rolę rozrusznika-generatora. Wspomaga on silnik spalinowy podczas ruszania i przyśpieszania. Cena tej sporej terenówki może zaskoczyć. Trzeba za nią zapłacić 259 tys. zł brutto.

Mniejszy BJ30 ma sterowany elektronicznie napęd na cztery koła. Prześwit tu jest taki sam – 215 mm, a maksymalna głębokość brodzenia sięga 450 mm. W tym wypadku kąt natarcia wynosi 25°, rampowy – 21° i zejścia – 30°. Spokojnie więc można się nim wypuścić gdzieś w knieje. Wówczas też może się przydać funkcja, która pozwala przekształcić przednie siedzenia i tylną kanapę w łóżko. Maksymalne obciążenie dachu może sięgać aż 300 kg. Zastosowano tu hybrydę z silnikiem 1,5-litrowym benzynowym współpracującym z dwoma jednostkami elektrycznymi. Silnik elektryczny, umieszczony z przodu, generuje moc na poziomie 130 kW i maksymalny moment obrotowy 315 Nm, a z tyłu – 55 kW i 135 Nm. Łączna moc to 408 KM, a moment obrotowy – 685 Nm. Energia elektryczna magazynowana jest w akumulatorze o pojemności 1,67 kWh. We wnętrzu zastosowano 10,25-calowy wskaźniki oraz 14,6-calowy ekran multimediów. W Polsce ten SUV klasy D ma kosztować 184 900 zł brutto.

Baic BJ30

0,75% rynku w 2025

Po roku obecności na naszym rynku dostarczono u nas 1710 samochodów tej marki, co stanowi 0,31% rynku. W rankingu chińskich samochodów osobowych z napędem spalinowym BAIC znalazł się w minionym roku na drugiej pozycji. Pierwsze było MG, do którego należało 63% tego rynku. W tym roku BAIC chce zwiększyć swój udział w rynku samochodów osobowych w Polsce do 0,75%.

Tomasz Różański, dyrektor zarządzający BAIC Auto Polska
Tomasz Różański, dyrektor zarządzający BAIC Auto Polska

– W 2024 roku głównie skupialiśmy się na tym, żeby zbudować sieć dealerską. W pierwszym roku działalności zebraliśmy ponad 2,5 tysiąca zamówień. Teraz w pierwszym kwartale bieżącego roku będziemy starać się te zamówienia zrealizować i wydać samochody klientom. Na 2025 r. prognozujemy wolumen na poziomie co najmniej 5 tysięcy samochodów. Będziemy oferować 5 modeli i udział na poziomie 0,75% jest jak najbardziej realny. – mówi Tomasz Różański, dyrektor zarządzający BAIC Auto Polska.

BAIC ma obecnie 25 punktów dilerskich, ale do końca 2025 r. ich liczba ma wzrosnąć do 28.

– W roku 2024 roku dostępność części w naszej sieci wzrosła do 85%. Nasz cel na 2025 to 95% i zwiększenie wskaźnika liczby referencji z 2,5 do 5 tysięcy. Dla części dostępnych w naszym magazynie, gwarantujemy dostawę w ciągu 24 godzin – dodaje Tomasz Różański.

Powiązane artykuły

OBSERWUJ NAS!

Facebook
YouTube
LinkedIn
Instagram
Tiktok

 

CZYTAJ NAJNOWSZY NUMER

Zapisz się do newslettera


Zrównoważony rozwój

Opinie

Po godzinach

Zapowiedź